Sarabi Skrevet 30. desember 2005 #1 Del Skrevet 30. desember 2005 Altså.. jeg kan alt det tekniske... men hvordan gå fram? Synes alle rundt meg blir gravid, men ikke jeg eller vi. Har vært sammen i to år og aldri brukt prevansjon. Kan det være noe galt med meg eller han? Vet man har størst sjangs for å bli gravid under EL, men jeg er så sur når jeg har det at jeg klarer ikke engang kroppskontakt. Vi har snakket om at vi ønsker oss barn begge to og er klar for å prøve. Noen som kan hjelpe oss litt på vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #2 Del Skrevet 30. desember 2005 Finn ut når du har eggløsning ved å kjøpe eggløsningstester, de er greie å lese av. Ha sex når testen er positiv og noen dager etter. Vi gikk også et par år uten prevansjon uten å bli gravide før det ringte enn bjelle hos meg. Nå har vi hatt to prøverørsforsøk og fortsatt ingen graviditet. Så finn først ut om du har eggløsning og ta det derifra. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 30. desember 2005 #3 Del Skrevet 30. desember 2005 Som sagt over her, finn ut om du har EL, enten ved å teste eller å bruke temp.målinger (du måler temperaturen din hver morgen før du står opp og plotter verdiene inn i en kurve. Les mer om temping her og her Ellers er det lurt at både du og mannen din lever sunt og gjerne tar vitaminer (når dere prøver bør du ta folat). Du er fruktbar i ca. 5 dager før eggløsning, under eggløsning og en dag etterpå. Dvs at du kan bli gravid i en uke tilsammen, så det er bare å stå på! Annenhver dag i prøveperioden er visst det optimale. Lykke til! Og hvis du finner ut at du ikke har EL, eller at du har EL men det klaffer likevel ikke, ta en tur til legen begge to og få sjekket opp litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 30. desember 2005 #4 Del Skrevet 30. desember 2005 Med tanke på at det kun er mulig å bli gravid 5 dager før, og 1 (i sjeldne tilfeller to) dager etter EL, virker det nesten som at hovedproblemet kan bli å ha sex under EL. Aner du noe om hvorfor det er slik? Og er det i hele perioden, eller kun rett før/etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 2. januar 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 2. januar 2006 Takk for svar!! Skal kjøpe eggløsningstester. En plass må man begynne! Iceglow: Jeg har i utgangspunktet ikke verdens beste sexlyst og når jeg har pms takler jeg nesten ikke kroppskontakt. Det er grusomt! Jeg spiser nattlysolje og det har hjulpet meg en del. Så jeg får håpe at jeg tåler litt kroppskontakt framover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 2. januar 2006 #6 Del Skrevet 2. januar 2006 Men når du har PMS så har du jo allerede hatt EL? Så 0 sexlyst i PMS perioden skal i utgangspunktet ikke være et problem. (Prøvd rosenrot?) Ser du kjøpte EL tester, kjøp et termometer og en blokk til temping og i samme slengen, billigere, og mer presist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 2. januar 2006 #7 Del Skrevet 2. januar 2006 Men når du har PMS så har du jo allerede hatt EL? ← Lykke til Sarabi! Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 3. januar 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 3. januar 2006 Men når du har PMS så har du jo allerede hatt EL? Så 0 sexlyst i PMS perioden skal i utgangspunktet ikke være et problem. (Prøvd rosenrot?) Ser du kjøpte EL tester, kjøp et termometer og en blokk til temping og i samme slengen, billigere, og mer presist ← Mulig jeg er har gått glipp av noe her, men har man ikke EL når man har PMS? Har kanskje fått meg meg mindre enn jeg trodde Har prøvd rosenrot, men det blir man jo blakk av.... Kan jeg kjøpe et helt vanlig termometer? Forresten.. hvor lang tid etter første mens dag er det normalt med EL? Hulderjenta: Tusen Takk Håper vi får det til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 3. januar 2006 #9 Del Skrevet 3. januar 2006 PMS er premenstruelle plager, og intreffer i dagene rett forut mensen normalt sett, og i alle fall i tiden ETTER EL. El har du en plass mellom 10 og 18 dager før neste mens, og pms intreffer på ingen måte før etter dette (ettersom pms er forårsaket av hormoner som først dukker opp i kroppen etter at EL har intruffet.) Om du har andre plager i tiden rundt EL kan så være, men pms har du ikke de dagene du "må" ha sex for å bli gravid, altså i dagene rett førut for el. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 4. januar 2006 #10 Del Skrevet 4. januar 2006 Kan jeg kjøpe et helt vanlig termometer? ← Har ikke blandet meg inn her før , men du kan ikke kjøpe et vanlig termometer nei. Du må ha et med to desimaler, og på vanlige er det kun ett! Det er sikkert andre luringer her inne som vet hvor det kan kjøpes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 4. januar 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 4. januar 2006 Har hørt at sånne termometer er ganske dyre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. januar 2006 #12 Del Skrevet 4. januar 2006 Mitt helt vanlige digitale febertermoemeter har faktsik to desimaler, så... Basaltermoemter, som man ideelt sett bør ha fordi de er mer nøyaktige (ikke bare det at de har to desimaler, men at de er laget for å være nøyaktig i lave temperaturområder, ikke bare for å finne feber slik vanlige febertermometer er) er ikke så lett å få tak i i Norge. Jeg vil tro derfor et febertermometer med to desimaler er det de flest bruker. Jeg har nå en ladycomp jeg da, som egentlig er et sabla dyrt termometer, men sambo stoler mer på de lysene som prevensjon enn mine tolkninger, og vi ble enige om at det var den beste løsningen for oss. Som tross alt tenker på dette som prevensjon resten av mitt fruktbare liv, bortsett fra i de periodene vi skal forsøke å lage baby, og da kan den hjelpe da også. Men, egentlig tror jeg man kommer like langt med et termometer. Men nå har jge nå denne saken. Greit å bare se på lyset dens om morgenen. (om jeg nå bare kunne få en stabil syklus snart da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 4. januar 2006 #13 Del Skrevet 4. januar 2006 jeg har et vanlig digitalt febertermometer med to desimaler, og det fungerer helt fint det også ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 4. januar 2006 #14 Del Skrevet 4. januar 2006 jeg har et vanlig digitalt febertermometer med to desimaler, og det fungerer helt fint det også ja. ← AHa! Jeg har Pearly jeg da, angrer litt på det - men kjøpt er kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå