AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Eller kan man få long covid en tid etterpå? Som følge av annen infeksjon? Anonymkode: 64cb4...260
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 Man kan vel ikke få long covid av en annen infeksjon- det sier seg selv. Men jeg er også nysgjerrig på om man kan få det litt etterpå. har hatt korona to ganger, sånn lett/middels syk. Var prega i ca 3 uker, ble helt frisk. Følte meg kjempefrisk faktisk. En måned/halvannen Og så begynte jeg plutselig å bli fysisk sliten. I pusten uten at det er pusten på en måte, kroppen jobber tregt, syre i muskler ved lav anstrengelse. Første gangen så varte det sånn i ca 6 mnd ellernoe før det føltes som det var noe som plutselig slapp. og så fikk jeg korona igjen to måneder etter det, og akkurst det samme skjedde da. Nå er jeg kort tid inn i den nye fysisk slitne perioden, så aner jo ikke om det vil gå over eller når denne gangen. skal sies at det likegjerne kan skyldes noe annet da jeg har avvik på noen blodprøver og diverse som jeg forsåvidt også har hatt før- og jeg har ikke tenkt at det kan være pga covid siden jeg ble ordentlig frisk mellom. men syns det er påfallende, for akkurst den typen symptomer har jeg ikke hatt før. Jeg ble også ganske kraftig forkjøla et par mnd etter covid begge gangene, Anonymkode: 7f4a8...c85
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #3 Skrevet 19. mars 2023 Nei, du må ikke ha vært syk kontinuerlig. Tvert imot er det ganske vanlig at en heller etter noe tid begynner å oppdage at en fungerer dårligere, får nye rare symptomer osv. Anonymkode: d20a3...10f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #4 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, du må ikke ha vært syk kontinuerlig. Tvert imot er det ganske vanlig at en heller etter noe tid begynner å oppdage at en fungerer dårligere, får nye rare symptomer osv. Anonymkode: d20a3...10f Kilde? Anonymkode: 7f4a8...c85
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #5 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eller kan man få long covid en tid etterpå? Som følge av annen infeksjon? Anonymkode: 64cb4...260 Selvsagt får man ikke long covid etter en annen infeksjon. https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/langvarig-covid-long-covid/ «Mens post-akutt covid brukes til å beskrive tilfeller med vedvarende symptomer mer enn 3 uker etter covid-19 infeksjonen, så defineres kronisk covid eller "long covid" som symptomer som varer lengre enn 12 uker1-2. « Anonymkode: 38b74...b58
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Selvsagt får man ikke long covid etter en annen infeksjon. https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/langvarig-covid-long-covid/ «Mens post-akutt covid brukes til å beskrive tilfeller med vedvarende symptomer mer enn 3 uker etter covid-19 infeksjonen, så defineres kronisk covid eller "long covid" som symptomer som varer lengre enn 12 uker1-2. « Anonymkode: 38b74...b58 Forstår det , men å være svak. Jeg har hatt seks bakterielle infeksjoner etter corona. Anonymkode: 64cb4...260
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå