AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Er gravid i uke 6 og føler meg helt forferdelig.. kvalm, hodepine, ømme bryster og veldig trøtt og sliten. Er det ikke litt tidlig for å oppleve så mange symptomer? Hadde ikke symptomer så tidlig i første svangerskap. Noen som vil dele erfaringer? Og hvordan går det med deg som gravid?😃 Anonymkode: c8d2b...7ba
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 Ikke uvanlig, og forskjellig fra person til person. Jeg er uke 7 (6+1), og har så ømme bryster atte hjelp. De er ganske små, men føler de står ut som to håndballer. Vondt ligge på siden 😅 Er ikke kvalm, og i god form, men trøttere enn vanlig. Gleder meg til å legge meg hver kveld 🙃 Anonymkode: 088b1...6d3 1
Million Skrevet 19. mars 2023 #3 Skrevet 19. mars 2023 Det var i uke 6 at svangerskapskvalmen kom som kastet på meg. Plutselig, fra en dag til neste. Dagen før var jeg helt fin, neste dag var den kommet og jeg lå på sofaen, helt grønn i trynet. Skulle egentlig reist i barnedåp til en av mine brødres barn, men det utgikk jo når jeg bare spydde når jeg rørte meg. Trøttheten min kom senere. Da hadde jeg fått litt mage, husker jeg, men husker ikke hvor langt på vei det var. Var så trøtt hver bidige dag at det eneste jeg verket etter når jeg reiste hjem fra jobben, var å spise middag i full fart og så velte overende på sofaen og sove. Så sov jeg der noen timer, til det var leggetid, og så flyttet jeg meg bare over i sengen og sov videre. Sove, sove, sove. Det var et overveldende behov. Helt, helt umulig å holde øynene åpne, hvis jeg f.eks. prøvde å sitte i sofaen våken og se på tv og prate med samboeren. Bare tippet over og sovna likevel. Jeg fikk bekkenløsning da jeg var 4 måneder på vei, og hadde sterke kynnere fra uke 15 allerede, som skjedde hele tiden bare jeg rørte meg eller satt stille. Kunne ikke støvsuge en gang før magen spente seg som et trommeskinn. 1
Gjest Orangutangen Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 Ømme bryst og ekstrem trøtthet😅 kunne sovne på gulvet med ettåringen hoppende oppå meg🙈
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 Jeg startet å bli kvalm å kaste opp i slutten av uke 5, starten av uke 6. Ikke lenge etter kom trøtthet og utmattelse. Var ganske dårlig frem til uke 17, før det ble bedre. Anonymkode: dd55b...c35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå