Gå til innhold

Vekta på proteinpulver - kan det stemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg skal bake noe med proteinpulver blir jeg forvirra. 

Det står så ofte i oppskriften "1 SS whey blablabla, 30 gram"

Men når jeg veier 1 SS proteinpulver på vekta mi, viser den at det veier 5 gram. Ganske stor forskjell.

Dette står også bakpå posen jeg har, at en TBSP er ca 30 gram. Hadde skjønt det hvis de mente sånn spesiell scoopskje som av og til følger med, men ingenting fulgte med.

Kan noen forklare dette? 

Anonymkode: 72e53...d0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var rart at det skiller så mye, noen gram hadde jeg forstått, men 25 gram.. Ville gått etter vekten og ikke spiseskjemålene. 

• Nyttig 1
Skrevet

Kan det være at de mener du skal bruke den skjeen som følger med proteinpulveret? Den er større. Den jeg har gir 20 gram hvis jeg fyller den helt. 

Skrevet

Det følger alltid en egen skje med, men av og til ligger den helt nedgravd i pulveret 🤪

Men jeg har også veid pulveret i den skjeen som følger med og selv om det står bakpå posen at en scoop er 30 gram så må jeg faktisk opp i 1,5 skjeer for at det skal veie 30 g. Så det kan være lurt å veie slik at man vet nøyaktig proteinmengde. 

AnonymBruker
Skrevet
texas1990 skrev (4 minutter siden):

Det følger alltid en egen skje med, men av og til ligger den helt nedgravd i pulveret 🤪

Men jeg har også veid pulveret i den skjeen som følger med og selv om det står bakpå posen at en scoop er 30 gram så må jeg faktisk opp i 1,5 skjeer for at det skal veie 30 g. Så det kan være lurt å veie slik at man vet nøyaktig proteinmengde. 

Ikke alltid hvis man handler på nett. 

Anonymkode: cd02d...8ab

Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Det fulgte ikke med skje i min heller, eller scoop som jeg kaller det, men hadde en fra før, den stemmer bedre med de vekt talla… jeg veier uansett, må jo vite hva man spiser😜

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ikke alltid hvis man handler på nett. 

Anonymkode: cd02d...8ab

Åja, jeg har alltid fått med uansett hvilket merke jeg har kjøpt 🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar så langt! Fortsatt litt forvirra. Det står jo tablespoon...

AnonymBruker
Skrevet
Ugresset skrev (16 timer siden):

Det var rart at det skiller så mye, noen gram hadde jeg forstått, men 25 gram.. Ville gått etter vekten og ikke spiseskjemålene. 

Ja, det er akkurat det! Det skiller så mye. Jeg har ikke lyst til å oppdage at jeg har spist mer enn jeg skal, så litt opptatt av å få det riktig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...