Grooo Skrevet 30. desember 2005 #1 Skrevet 30. desember 2005 Hver ENESTE dag i romjula har postkassa vært full av reklame for møbler og fyrverkeri og romjulstilbud og alt slags tull enda vi har "Nei til Reklame" på kassa og har hatt det lenge. Er det Posten jeg skal klage til?
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #2 Skrevet 30. desember 2005 Jeg tipper at denne reklamen ikke blir distribuert via posten. Mest sannsynlig er det andre byråer som kjører rundt og legger reklamen i postkassen. Du kan jo ta kontakt med de butikkene det blir reklamert for, og be om en forklaring på hvordan de distribuerer sin reklame. Dersom de ikke har brukt posten og de ikke tar hensyn til din klage, tror jeg forbrukerombudet er den mest passende klageinstansen. Dersom det viser seg å være posten, ville jeg klagd til posten og så etterpå til forbrukerombudet.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #3 Skrevet 30. desember 2005 Avisbud har også med reklame av og til. Er merket tydelig, selv når kasselokket er snødd ned? Er klistremerket så gammelt at det nesten ikke synes fordi solen har bleket teksten? Ikke like lett å se utydelige merker midt på natta når jeg går med avisa. Men vi har ordre om å respektere "nei til reklame"-lapper. Jeg ser best lapper som står midt på kassens frontside. Ikke inni lokket, ikke oppå eller så høyt oppe på fronten at kasselokket "skygger" for synet.
LilleBille Skrevet 30. desember 2005 #4 Skrevet 30. desember 2005 I store deler av Stor-Oslo er det Norpost som står for distribusjonen av reklamen - så får du "bunker" hvor mange reklamer er puttet sammen - kan det være et av budene her. Ellers kommer mye av reklamen vi får sammen med avisen - og deles ut av budene derfra.
Murf Skrevet 30. desember 2005 #5 Skrevet 30. desember 2005 Vi har også slikt klistermerke, og det respekteres i postkassa. Men vi bor i blokk, og der får alle levert reklame på dørmatta i tillegg. Aaarg! kjempelett å se om vi er bortreist, da er det et tårn reklame foran døra. Ja, jeg vet at man kan avtale med naboen, det er ikke det som er poenget. I tillegg abbonerer vi på Aftenposten, og det er samme reklame som ligger som innstikk som den vi får i tillegg. Blir mye papir som går i papirsøpla her, gitt.. Murf
Grooo Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2005 Klistremerket er nytt og det er tak over kassene så det er ikke snø på dem. Vi har ikke aviser, og jeg har prøvd å følge med på når på dagen dette kommer og tror at en del av det har kommet med Posten men er ikke helt sikker. Får ta en runde og høre med disse butikkene, for dette irriterer meg litt.
Lillesøster Skrevet 30. desember 2005 #7 Skrevet 30. desember 2005 Dette problemet opplever vi også. Begynner å bli drittlei...kan du klage for meg også
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #8 Skrevet 30. desember 2005 Er det bare posten som plikter å overholde "ingen reklame" merket? Da er det jo nesten ingen vits. Blir også irritert over firmaene som ikke putter i postkassene, men legger foran døra i oppgangen i stede, snakker om inbruddsinvitasjon, ikke alle som er like kjappe til å hente det inn så vi vasser jo til tider i papir på vei inn. Jeg kjenner ingen av naboene og tror uansett de fleste er borte nå i jula da det er et hybelbygg. Vi burde ta det opp med forbrukerrådet i våre respektive kommuner og få en aksjon mot dette. Vil jeg ikke ha reklame i postkassa vil jeg jo enda mindre ha den lagt foran døra!! Når den kom i postkassa kunne jeg i det minste ta reklamen rett ut og kaste den i søppelkassa ved siden av... Luksusproblem egentlig, men det er slitsomt med alle som alltid skal finne et smuthull hver gang man tror et problem er løst.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #9 Skrevet 2. januar 2006 Jeg får ikke reklame, men gratis aviser på dørmatta. De kaller det vel "informasjon" slik at det er lov å dele det ut, men jeg er virkelig ikke interessert i dem. Hadde det enda blitt lagt i postkassa, så hadde det vært en ting, men på dørmatta synes jeg ikke det er så bra. Det bare tigger om at det blir innbrudd der når samme avis ligger der i dagesvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå