AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Har purret på gynekologen, men får bare til svar at testresultatene kommer når de kommer. Er redd for at noe har gått galt med prøven, men de ville vel ha gitt beskjed om det? Orker ikke tanken på å måtte ta ny prøve heller - fikk så vondt sist og var uvel i over en uke etterpå. Samtidig vil jeg jo vite om alt er bra med meg. Tar det virkelig så lang tid å få svar? Vet at det er mange som har tatt prøver nå pga medieoppslag, men trodde ikke det skulle ta så lang tid Anonymkode: 8fba5...ffe
svartkatt Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 Pleier bare få svar her om det er noe i veien.. og relativt fort.. men hurtigheten varierer jo. Neste gang ber du om lokal bedøvelse.. det var så mye bedre etterpå. Mulig du må forhøre deg om dette først.. skjønner ikke hvorfor ikke alle får det.. hvis du ikke fikk det da..
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #3 Skrevet 19. mars 2023 Ja, det er utrolig stor pågang for tiden og tar veeeeeldig lang tid. Du får bare smøre deg med tålmodighet. Du trenger ikke å ta ny prøve da, så det kan du ta med ro. Anonymkode: 2f7eb...754
Sofakona Skrevet 19. mars 2023 #4 Skrevet 19. mars 2023 Tok det for 4 uker siden..fikk svar etter 2 uker
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #5 Skrevet 19. mars 2023 svartkatt skrev (3 minutter siden): Pleier bare få svar her om det er noe i veien.. og relativt fort.. men hurtigheten varierer jo. Neste gang ber du om lokal bedøvelse.. det var så mye bedre etterpå. Mulig du må forhøre deg om dette først.. skjønner ikke hvorfor ikke alle får det.. hvis du ikke fikk det da.. Fordi det er såvidt man kjenner det, og det tar 1-3 sekunder. Visste ikke at det gikk an å få bedøvelse en gang - men det tar jo lengre tid å få det, pluss det er en voldsom sløsing av tid, penger og ressurser. Hvis man ikke tåler det lille ubehaget en celleprøve gir syns jeg helt ærlig man må ta seg sammen, og også faktisk ta seg noen øyeblikk og kjenne på hvor ekstremt heldig man er hvis DET er noe man kan kalle ubehagelig. Da har du faen vært heldig med mye i livet. Anonymkode: 2f7eb...754 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #6 Skrevet 19. mars 2023 svartkatt skrev (3 minutter siden): Pleier bare få svar her om det er noe i veien.. og relativt fort.. men hurtigheten varierer jo. Neste gang ber du om lokal bedøvelse.. det var så mye bedre etterpå. Mulig du må forhøre deg om dette først.. skjønner ikke hvorfor ikke alle får det.. hvis du ikke fikk det da.. Jeg skulle få svar uansett. Visste ikke at bedøvelse var en mulighet en gang. Da skal jeg jammen meg forhøre meg om dette neste gang. Takk! Anonymkode: 8fba5...ffe 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #7 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er utrolig stor pågang for tiden og tar veeeeeldig lang tid. Du får bare smøre deg med tålmodighet. Du trenger ikke å ta ny prøve da, så det kan du ta med ro. Anonymkode: 2f7eb...754 Ja, får vel det. Er bare så bekymret for at noe er galt siden jeg har hatt en del smerter og slikt. Var derfor jeg tok prøven. Vet om andre som tok på samme tid som fikk svar etter en mnd, men det er vel bare tilfeldigheter som gjør det. Anonymkode: 8fba5...ffe
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #8 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det er såvidt man kjenner det, og det tar 1-3 sekunder. Visste ikke at det gikk an å få bedøvelse en gang - men det tar jo lengre tid å få det, pluss det er en voldsom sløsing av tid, penger og ressurser. Hvis man ikke tåler det lille ubehaget en celleprøve gir syns jeg helt ærlig man må ta seg sammen, og også faktisk ta seg noen øyeblikk og kjenne på hvor ekstremt heldig man er hvis DET er noe man kan kalle ubehagelig. Da har du faen vært heldig med mye i livet. Anonymkode: 2f7eb...754 Wow. Jeg hadde et ekstremt ubehag og gynekolog måtte ned i størrelse på spekulum (?). Fikk beskjed om at hun hadde problemer med å komme til livmorstappen. Jeg tåler ganske mye, men dette var veeeldig smertefullt. Bare fordi det går greit for deg så betyr det ikke at alle har samme opplevelse. Vil ikke kalle meg heldig med livet. Ble voldtatt før jeg var 13 år... men hva bryr det vel deg... Anonymkode: 8fba5...ffe 2 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #9 Skrevet 19. mars 2023 Er det en standard test du tok hos gyn for rutinesjekk etter celleforandringer eller en spesialtest etter påvist celleforandringer som skulle analyseres for kreft? Sistnevnte tar lenger tid Anonymkode: 64941...e96
svartkatt Skrevet 19. mars 2023 #10 Skrevet 19. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fordi det er såvidt man kjenner det, og det tar 1-3 sekunder. Visste ikke at det gikk an å få bedøvelse en gang - men det tar jo lengre tid å få det, pluss det er en voldsom sløsing av tid, penger og ressurser. Hvis man ikke tåler det lille ubehaget en celleprøve gir syns jeg helt ærlig man må ta seg sammen, og også faktisk ta seg noen øyeblikk og kjenne på hvor ekstremt heldig man er hvis DET er noe man kan kalle ubehagelig. Da har du faen vært heldig med mye i livet. Anonymkode: 2f7eb...754 Frekt og unødvendig svar. Forskjellen med og uten bedøvelse var helt fantastisk. Og jeg har ikke blitt spesielt uvel etterpå. Men uten bedøvelse har jeg bare gått hjem etterpå. Med bedøvelse kunne jeg gå rundt og handle eller gjøre hva som helst. Ikke tar bedøvelse lang tid heller. Endret 19. mars 2023 av svartkatt 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #11 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det en standard test du tok hos gyn for rutinesjekk etter celleforandringer eller en spesialtest etter påvist celleforandringer som skulle analyseres for kreft? Sistnevnte tar lenger tid Anonymkode: 64941...e96 Standard test Anonymkode: 8fba5...ffe
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #12 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, får vel det. Er bare så bekymret for at noe er galt siden jeg har hatt en del smerter og slikt. Var derfor jeg tok prøven. Vet om andre som tok på samme tid som fikk svar etter en mnd, men det er vel bare tilfeldigheter som gjør det. Anonymkode: 8fba5...ffe Det er flere ting som spiller inn på hvor lang tid. Noen prøver inspiseres f. eks. en ekstra gang, og da tar det lenger tid (det trenger ikke bety at noe er galt). Tror jeg ventet i 4-5 mnd på min siste nå. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Wow. Jeg hadde et ekstremt ubehag og gynekolog måtte ned i størrelse på spekulum (?). Fikk beskjed om at hun hadde problemer med å komme til livmorstappen. Jeg tåler ganske mye, men dette var veeeldig smertefullt. Bare fordi det går greit for deg så betyr det ikke at alle har samme opplevelse. Vil ikke kalle meg heldig med livet. Ble voldtatt før jeg var 13 år... men hva bryr det vel deg... Anonymkode: 8fba5...ffe For det første: Spekulum har jo ikke noe med selve celleprøven å gjøre. Ubehaget du fikk av for stort spekulum kan du jo heller ikke regne inn i ubehaget for en vanlig celleprøve med riktig spekulum fra start. Jeg må alltid ha det minste, men av og til er det jo noen som absolutt må prøve de større først bare fordi jeg er så grusom og frekk og sier fra om at de pleier å ta det minste, så må de liksom ta et litt større først for at jeg skal få vondt, også medgi til slutt at de må hente det minste likevel. Det er jo bare uheldig at de tok feil, og dumt å skremme andre unødvendig fra å ta en så viktig prøve når det ikke har med prøven å gjøre. Noen kan jo være uheldige å f. eks. ha grodd igjen så de må skjære opp (jeg f. eks.), men dette er jo ekstremt uvanlig og er også unødvendig å skremme folk med - for det gjelder de aller aller aller færreste. Hvis du mener du tåler mye, men syns det var veeeldig smertefullt er vi helt enkelt uenige i at du tåler mye. Jeg ble også voldtatt før jeg var 13 år, men hva har det med celleprøve å gjøre? Absolutt ingenting. Hvorvidt jeg bryr meg har heller ikke noe å gjøre, og det vet du heller ingenting om - men for å være helt ærlig? Jeg syns det er leit å lese, dumt at du måtte oppleve det, ingen fortjener det - og selvfølgelig skulle jeg helst sett at du slapp det - men jeg vrir meg ikke i smerte over at en anonym bruker jeg ikke aner noe som helst om skriver det i en diskusjon om noe helt annet på internett. I teorien kan du være en 60 år gammel mann som prøver å skremme folk fra å ta celleprøve liksom. Anonymkode: 2f7eb...754 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #13 Skrevet 19. mars 2023 svartkatt skrev (3 minutter siden): Frekt og unødvendig svar. Forskjellen med og uten bedøvelse var helt fantastisk. Og jeg har ikke blitt spesielt uvel etterpå. Men uten bedøvelse har jeg bare gått hjem etterpå. Med bedøvelse kunne jeg gå rundt og handle eller gjøre hva som helst. Ikke tar bedøvelse lang tid heller. Sa ikke at det tar lang tid, men lengre tid enn uten. Alvorlig talt. Anonymkode: 2f7eb...754
Andro Skrevet 19. mars 2023 #14 Skrevet 19. mars 2023 Dette er en type prøver som det har vært mye tull med, Kontakt fastlegen din for å følge det opp.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #15 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Standard test Anonymkode: 8fba5...ffe Da er det rart det tar så langt tid. Jeg hadde ringt igjen og spurt resepsjonisten og det er registrert sist dato du purret Anonymkode: 64941...e96
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #16 Skrevet 19. mars 2023 Jeg ringte og purret på min, og fikk da beskjed om at det var ekstremt mange prøver nå og man måtte beregne en del ekstra ventetid (gynekologen sa også at han håpet det var fordi disse "sjekkdeg"-kampanjene har virket). Anonymkode: 2f7eb...754
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #17 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fordi det er såvidt man kjenner det, og det tar 1-3 sekunder. Visste ikke at det gikk an å få bedøvelse en gang - men det tar jo lengre tid å få det, pluss det er en voldsom sløsing av tid, penger og ressurser. Hvis man ikke tåler det lille ubehaget en celleprøve gir syns jeg helt ærlig man må ta seg sammen, og også faktisk ta seg noen øyeblikk og kjenne på hvor ekstremt heldig man er hvis DET er noe man kan kalle ubehagelig. Da har du faen vært heldig med mye i livet. Anonymkode: 2f7eb...754 Skjerp deg,folk er forskjellige. Anonymkode: c1c2f...04d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #18 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ble også voldtatt før jeg var 13 år, men hva har det med celleprøve å gjøre? Absolutt ingenting. Hvorvidt jeg bryr meg har heller ikke noe å gjøre, og det vet du heller ingenting om - men for å være helt ærlig? Jeg syns det er leit å lese, dumt at du måtte oppleve det, ingen fortjener det - og selvfølgelig skulle jeg helst sett at du slapp det - men jeg vrir meg ikke i smerte over at en anonym bruker jeg ikke aner noe som helst om skriver det i en diskusjon om noe helt annet på internett. I teorien kan du være en 60 år gammel mann som prøver å skremme folk fra å ta celleprøve liksom. Anonymkode: 2f7eb...754 Jeg skrev det med voldtekten fordi du antydet at da hadde man vært heldig i livet. Men vet du hva. Du har oppnådd det du ville. Du har fått meg til å føle meg så totalt idiot som jeg fryktet jeg kom til å føle meg ved å spørre på et forum. Takk. Anonymkode: 8fba5...ffe 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #19 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ringte og purret på min, og fikk da beskjed om at det var ekstremt mange prøver nå og man måtte beregne en del ekstra ventetid (gynekologen sa også at han håpet det var fordi disse "sjekkdeg"-kampanjene har virket). Anonymkode: 2f7eb...754 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da er det rart det tar så langt tid. Jeg hadde ringt igjen og spurt resepsjonisten og det er registrert sist dato du purret Anonymkode: 64941...e96 Takk for svar! Anonymkode: 8fba5...ffe
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #20 Skrevet 19. mars 2023 Vondt å ta celleprøve? Vent til du skal føde. Celleprøve er som å ta en vaksine. Ubehag i to-tre sekunder Anonymkode: 1c72d...7b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå