Gå til innhold

Fet ansiktshud som også flasser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et problem med huden i ansiktet som, etter hva jeg kan se av diverse google-søk, ikke finnes :P Nemlig at huden både flasser og er fet. Alle råd jeg kan finne mot flassing baserer seg på at huden er veldig tørr. Det er ikke min hud, hverken i ansiktet eller andre steder på kroppen. Har liksom et sånn lag med "olje" utenpå både ansikt, skuldre, rygg og bryst. Har også litt kviser nå og da på de nevnte stedene, spesielt om vinteren. Likevel flasser også huden, i alle fall er det sånn at hvis jeg gnir litt på den, kan jeg skrape vekk noe hvite greier. Dette er spesielt i panna, men også i resten av t-sonen. Ikke i kinnene. Tror ikke jeg har noe eksem eller noe, har ingen sår eller rødheter i huden. Klør ikke.

Bruker lite sminke. Til daglig er det høyst litt maskara, bruker sjelden foundation, brunkrem etc.

Vasker ansiktet morgen og kveld, har prøvd diverse skrubber for å få bukt med flasset, men det funker ikke.

Noen andre som har denne kombinasjonen? Hvordan blir man kvitt flasset?

Anonymkode: e09d2...3e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da kan du ikke ha googelt så godt. Det høres ut som seboreisk eksem. Gå til lege.

Anonymkode: 69b4e...5cc

AnonymBruker
Skrevet

Ta en tur til hudlege?

Anonymkode: a146b...895

AnonymBruker
Skrevet

Føles huden i ansiktet stram etter du har dusjet eller vasket deg, før du tar på ansiktskrem? 

Du tar faktisk feil i antakelsen din; du har nok tørr hud jo, siden den flasser... Når huden er tørr, vil kroppen automatisk sette igang økt talgproduksjon for å smøre huden. Da skjer det gjerne at talgnivået i huden blir for voldsomt, og dette fører da til at huden din (som egentlig er tørr), får områder som ser blanke og oljete ut - og det kommer gjerne også kviser i disse områdene 🤷‍♀️

Dette er samme prinsippet som at mange med hår som blir fort fett, tror det skyldes fet hodebunn, mens problemet ofte er det motsatte! 

Du bør bruke en mattende ansiktskrem med mye fuktighet, og gjerne kombinere med fuktgivende serum 🤓

Selvfølgelig må du ikke glemme det aller viktigste: sørg for at du drikker nok vann!! Går du rundt konstant dehydrert, vil dette så klart også påvirke hudens fuktighet 💦

Anonymkode: 315da...084

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...