AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Del Skrevet 19. mars 2023 Det høres sikkert fælt ut, men jeg mener det virkelig. Jeg har hatt så mange rare og dårlige opplevelser med gamle mennesker at jeg liker de rett og slett ikke. Jeg har tidligere jobbet på div. sykehjem og det er greit nok når man blir slått eller kjeftet på av gamle folk som faktisk har demens, men jeg har ikke oversikt over hvor mange gamle mennesker som ikke vil ha hjelp fra meg eller trodde jeg kom til å snakke gebrokkent norsk fordi jeg er utlending. But here's the catch - jeg er ikke utlending engang... Jeg er født og oppvokst i norge av to norske foreldre, men alle de eldre tror visst jeg er utlending fordi jeg har svart hår og grønne øyne... Om man ikke er helt blond og blåøyd er man visst automatisk en utlending i gamle folk sine øyne. Jeg har også jobbet andre steder hvor jeg hadde mange kunder som var eldre mennesker og jeg opplevde de som veldig "barnslige" i oppførselen på tross av alderen. De var uhøflige, ignorerte det du sa eller spurte om hvis det ikke var relevant eller viktig for de. Ble kjempesinte og hissige hvis det var noe som var feil, selv om det var en feil som var veldig ubetydelig og enkel å fikse. Jeg får følelsen av at gamle mennesker er kalde, arrogante og tråkker på andre for å føle seg viktige. Anonymkode: 641c9...830 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #2 Del Skrevet 19. mars 2023 De er bortskjemte. Anonymkode: ed176...cbb 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 19. mars 2023 #3 Del Skrevet 19. mars 2023 Hadde vært gretten og sint jeg og om jeg måtte ha bodd på sykehjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #4 Del Skrevet 19. mars 2023 Lykkedykker skrev (Akkurat nå): Hadde vært gretten og sint jeg og om jeg måtte ha bodd på sykehjem. Ja, men det er jo ikke bare de som er gretne. Gamle mennesker som er funksjonsfriske og bor hjemme er jo sure og grinete de og... Anonymkode: 641c9...830 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 19. mars 2023 #5 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): eller trodde jeg kom til å snakke gebrokkent norsk fordi jeg er utlending. But here's the catch - jeg er ikke utlending engang... Anonymkode: 641c9...830 Som norsk utrykker du deg ikke helt krystallklart på norsk. Hvor starter egentlig alderen på "gamle mennesker"? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #6 Del Skrevet 19. mars 2023 Lykkedykker skrev (4 minutter siden): Hadde vært gretten og sint jeg og om jeg måtte ha bodd på sykehjem. Ja for du driver jo bare innpå her og og klager og irretesetter andre. Anonymkode: ed176...cbb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #7 Del Skrevet 19. mars 2023 Whistler skrev (1 minutt siden): Som norsk utrykker du deg ikke helt krystallklart på norsk. Hvor starter egentlig alderen på "gamle mennesker"? Ah klassisk, fin hersketeknikk da. Det er ikke et KG forum om man ikke har minst en person som ikke svarer på selve innlegget, men heller skal begynne å hakke ned på andre. Anonymkode: 641c9...830 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #8 Del Skrevet 19. mars 2023 Jeg også misliker gamle mennesker, men egentlig bare i én sammenheng, og det er trafikken. Jeg skulle ønske det ble straffet like hardt, om ikke enda hardere, det å kjøre under fartsgrensen. Jævla gamlinger. Anonymkode: b64e2...002 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 19. mars 2023 #9 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, men det er jo ikke bare de som er gretne. Gamle mennesker som er funksjonsfriske og bor hjemme er jo sure og grinete de og... Anonymkode: 641c9...830 Tja, er nok mange som føler at de mister meningen med livet når de går over til å bli pensjonister. Jeg var på slik jobbklubb for mange herrens år siden via NAV. Og da var det unge meg og en gjeng gamlinger som nærmet seg pensjonsalder. En industribedrift hadde gått konkurs, så de var helt rådville. De fleste av dem hadde jobbet der siden de var 16år, og hadde ingen anelse om hva de skulle finne på nå. Forståelig veldig frustrerte over å være arbeidssøkere så nærme pensjonsalder. Hørte dessverre mange kommentarer som ‘hvis jeg ikke finner meg noe å gjøre snart så er ikke live verdt å leve’. Hørte og mye lignende da jeg kjørte taxi. Mange av dem var og sure og gretne pga de ikke hadde noen familie igjen, helt alene på alle høytider. En gammel dame jeg hentet på sykehuset sa til meg "Vinner erna så gidder jeg ikke mer". Er sikkert ikke så lett å bli gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #10 Del Skrevet 19. mars 2023 Demente blir som små barn. De sier rett hva de mener. Kanskje du heller skal ta en runde med deg selv å tenke om du har en brå og uvennlig måte å være på. Snakker man hyggelig og med respekt blir man som regel møtt med samme mynt. Anonymkode: 274f8...240 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 19. mars 2023 #11 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja for du driver jo bare innpå her og og klager og irretesetter andre. Anonymkode: ed176...cbb Klager og irettesetter kun der det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #12 Del Skrevet 19. mars 2023 Hater, faktisk? Det fremstår bare umodent. Anonymkode: a22dd...2bf 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 19. mars 2023 #13 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det høres sikkert fælt ut, men jeg mener det virkelig. Jeg har hatt så mange rare og dårlige opplevelser med gamle mennesker at jeg liker de rett og slett ikke. Jeg har tidligere jobbet på div. sykehjem og det er greit nok når man blir slått eller kjeftet på av gamle folk som faktisk har demens, men jeg har ikke oversikt over hvor mange gamle mennesker som ikke vil ha hjelp fra meg eller trodde jeg kom til å snakke gebrokkent norsk fordi jeg er utlending. But here's the catch - jeg er ikke utlending engang... Jeg er født og oppvokst i norge av to norske foreldre, men alle de eldre tror visst jeg er utlending fordi jeg har svart hår og grønne øyne... Om man ikke er helt blond og blåøyd er man visst automatisk en utlending i gamle folk sine øyne. Jeg har også jobbet andre steder hvor jeg hadde mange kunder som var eldre mennesker og jeg opplevde de som veldig "barnslige" i oppførselen på tross av alderen. De var uhøflige, ignorerte det du sa eller spurte om hvis det ikke var relevant eller viktig for de. Ble kjempesinte og hissige hvis det var noe som var feil, selv om det var en feil som var veldig ubetydelig og enkel å fikse. Jeg får følelsen av at gamle mennesker er kalde, arrogante og tråkker på andre for å føle seg viktige. Anonymkode: 641c9...830 Tror ikke jeg heller hadde vært så blid om jeg var gammel, bodde på sykehjem, hadde lite frihet, lav livskvalitet og mange forskjellige ansatte skulle hjelpe meg med ting som det er pinlig å få hjelp til i tillegg til helseplager og å ha døden som neste stopp. Det kan absolutt gjøre noe med humøret og imøtekommenheten. Ville heller vært død enn å være i den situasjonen. Jeg skjønner dem godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 19. mars 2023 #14 Del Skrevet 19. mars 2023 Har et ganske dårlig inntrykk av gamle mennesker selv og tar mindre hensyn til dem enn jeg ellers ville gjort. Respektløse er et stikkord. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #15 Del Skrevet 19. mars 2023 De eldre har måttet tåle mye mer dritt enn vi som er av yngre generasjoner. Når de blir eldre gidder de ikke å bry seg lenger , blir frekke og usympatiske. Jeg skjønner dem faktisk godt. Når det er sagt, så gjelder ikke dette alle eldre mennesker. De fleste er hyggelige og greie,er min erfaring. De er kanskje bare litt mer direkte enn de yngre , men det gjør ingenting. Liker eldre mennesker jeg 🙂 Anonymkode: b5345...027 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #16 Del Skrevet 19. mars 2023 Håper dere som misliker og hater her tenker dere godt om. En dag blir dere også gamle! Jeg føler med dere allerede hvis hatet og kulden dere viser blir verre i flere generasjoner. Personlig er jeg glad i gamle mennesker. Det skal utrolig lite til for å glede med et smil eller hei. Anonymkode: 274f8...240 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #17 Del Skrevet 19. mars 2023 Dem er miserabel og ulykkelig. Derfor føler dem seg bedre ved å rakke ned på andre. Få andre ned på deres nivå. Ganske trist egentlig. Men vi burde holde gamliser ansvarlig for det dem gjør. Mange som gir dem et "free pass" bare for at dem er gamle, men dem glemmer ikke automatisk basic folkeskikk. Sett dem på plass, slik skal det ikke være. Anonymkode: 1f949...1b1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #18 Del Skrevet 19. mars 2023 Er vel kanskje ikke lov å si, men skjer jo mye diskriminering mot eldre mennesker også? Vi hadde vel alle blitt kalde og sluttet å bry oss, hvis ingen brydde seg om oss i utgangspunktet? Anonymkode: 4abef...c6e 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #19 Del Skrevet 19. mars 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Demente blir som små barn. De sier rett hva de mener. Kanskje du heller skal ta en runde med deg selv å tenke om du har en brå og uvennlig måte å være på. Snakker man hyggelig og med respekt blir man som regel møtt med samme mynt. Anonymkode: 274f8...240 Nå er det ikke snakk om demente. Veldig mange gamle som tror dem fortjener vår respekt bare for at dem er gammel, når det ikke skjer blir dem sur og gretten. Det er ikke greit uansett alder. Anonymkode: 1f949...1b1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #20 Del Skrevet 19. mars 2023 Man endrer personlighet når man blir gammel og svekket, det er naturlig og helt greit. Man får bruke sin raushet mot de gamle og ikke la seg krenke. Og så har man lov å ha egne meninger og være sta når man er gammel . De gamle er mye lettere å omgåes enn unge verdensmestere som liksom vet alt. Anonymkode: 2788d...962 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå