Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge klarte dere å jobbe under graviditeten? Og hva yrke har dere?

Jobber som pleieassistent og merker jeg begynner bli rimelig sliten uke 20 nå, men vil ikke sykemelde meg enda. Har tilrettelegging men å løpe fram og tilbake i korridorer fra pasient til pasient....

Anonymkode: 6856b...560

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første svangerskap var jeg 50% sykemeldte den siste måneden pga jeg gikk 14 timers vakter som ble for tungt på slutten. Dette var i psykiatrien.

Er nå i uke 22 og jobber i bolig. Håper på å jobbe hele svangerskapspenger, har god dialog med leder som har forsikret meg om god tilrettelegging om det blir behov for det. 

Anonymkode: d15fb...482

AnonymBruker
Skrevet

Lege. Gikk 19-timers vaktene mine frem til det er vanlig å få (natte)vaktfritak i starten av tredje trimester. Kunne nok fortsatt med vakt, men siden vaktplanen da allerede ble lagt ble det sånn. Hadde litt tilrettelegging slik at nattehelgen ble litt kortere, istedenfor å begynne 15 og gå til 9:30 på fredagen begynte jeg 20. Hjalp godt. Lørdag og søndag natt var kortere vakter på 13 timer, så de gikk fint.

Jobbet helt frem til perm. 

Anonymkode: ca3e0...f99

• Liker 1
Skrevet

Sykepleier i kommunen, jobbet til 3 dager før fødsel

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Petra200 said:

Sykepleier i kommunen, jobbet til 3 dager før fødsel

Hadde du ikke rett på 3 uker før terminen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda, men var på jobb tirsdag, kontroll hos HS etter jobb og ble satt i gang 3 uker før termin.

Skrevet
Petra200 skrev (Akkurat nå):

Joda, men var på jobb tirsdag, kontroll hos HS etter jobb og ble satt i gang 3 uker før termin.

Og fødte fredag 🙂

Skrevet

Helsefagarbeider på sykehjem, med første var jeg sykemeldt fra uke 6 (hadde ekstrem svangerskapskvalme) og med andre fra uke 15 (bekkenet svikta og jeg måtte gå med krykker fra da av). 
Kjenner ingen som jobber i helse som har jobbet ut svangerskapet forøvrig, tror ikke det er det vanligste selvom de selvfølgelig finnes :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier. Sykemeldt fra uke 32. Måtte gått ut mye tidligere om jeg ikke fikk tilrettelegging (fritak stell). 

Anonymkode: a33c1...7ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er klar over at det ikke er noen fasit å føde på termindato..?

Anonymkode: 6461d...167

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helsesekretær. Jobbet på et kommunalt korona-senter, så holdt på med testing, vaksinering, smittesporing og alt kontorarbeidet rundt det. Fikk pga. skoliose problemer med bekken og rygg veldig tidlig, og sluttet derfor med testing allerede i uke 10. Var i akutt-team når jeg hadde vakter på Vaksine og ble fjernet derfra rundt samme tid fordi jeg ikke kunne bidra under tunge løft lengre. Fortsatte med alle kontor-oppgaver og smittesporing frem til jeg ble 100% sykemeldt litt før uke 30. Jeg var i veldig god form ellers, så jeg hadde nok jobbet fullt fram til permisjon om jeg hadde hatt en normal ryggrad, haha.

Anonymkode: 797ea...761

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier, vært 50% sykemeldt siden uke 12 pga trøtthet og utmattelse (er 29 uker nå og kommer nok ikke til å jobbe fullt igjen). 

Anonymkode: 22630...5c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...