Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt å ta katten ut med bånd. Hun vil inn igjen med en eneste gang. Hun tør nesten ikke bevege på seg. Vi har hatt henne på terrassen og litt på gresset. Vi har holdt på hver dag i rundt to uker.

Er det bedre å bare slippe henne ut uten bånd?  Jeg tenker at det kan jo være følelsen av båndet som plager henne?  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er katten?

Anonymkode: 5773c...764

Skrevet

Vær ute med katten i starten uansett. Men ville ikke hatt katten ute før den er nærmere et år.. spørs litt på katten.

Gjest Ramona1970
Skrevet

Hvordan er katten med båndet på inne? Hvor lenge har du hatt katten? Hvor gammel er den?

Skrevet

Jeg brukte en hel sommer på den ene katten vår. Den kunne være på terrassen, men gresset var ikke noen favoritt. Men med tålmodighet så lærte den det også.

Så tålmodighet, tålmodighet, tålmodighet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvor gammel er katten?

Anonymkode: 5773c...764

Hun er elleve måneder.

svartkatt skrev (29 minutter siden):

Vær ute med katten i starten uansett. Men ville ikke hatt katten ute før den er nærmere et år.. spørs litt på katten.

Hun er elleve måneder nå så det står ikke på det.

Ramona1970 skrev (19 minutter siden):

Hvordan er katten med båndet på inne? Hvor lenge har du hatt katten? Hvor gammel er den?

Vi har trent henne på å ha det som er rundt kroppen inne, men har ikke hatt på selve båndet.  Hun går helt fint med det på inne.

Vi har hatt henne siden hun var tre måneder, nå er hun elleve.

Thildamor skrev (13 minutter siden):

Jeg brukte en hel sommer på den ene katten vår. Den kunne være på terrassen, men gresset var ikke noen favoritt. Men med tålmodighet så lærte den det også.

Så tålmodighet, tålmodighet, tålmodighet. 

Kanskje det rett og slett blir sånn for blir katt også. Har bare hatt en katt før, men han var allerede tilvent til å være ute så det var ikke noe problem.

Gjest Ramona1970
Skrevet
Fru2020 skrev (11 minutter siden):

Hun er elleve måneder.

Hun er elleve måneder nå så det står ikke på det.

Vi har trent henne på å ha det som er rundt kroppen inne, men har ikke hatt på selve båndet.  Hun går helt fint med det på inne.

Vi har hatt henne siden hun var tre måneder, nå er hun elleve.

Kanskje det rett og slett blir sånn for blir katt også. Har bare hatt en katt før, men han var allerede tilvent til å være ute så det var ikke noe problem.

Jeg ville ikke tatt katten ut, jeg ville latt henne stå i døråpningen og velge selv. Tipper hun går ut når hun er klar. Mine katter ville heller ikke ut første gangen jeg åpnet døra etter vi hadde flyttet, og de er godt voksne. Så gikk de ut en liten tur og snudde, og etter hvert gikk de lengre turer. Det er bedre å trene på det om sommeren når man slipper å lukke døra bak dem.

Skrevet
Ramona1970 skrev (3 timer siden):

Jeg ville ikke tatt katten ut, jeg ville latt henne stå i døråpningen og velge selv. Tipper hun går ut når hun er klar. Mine katter ville heller ikke ut første gangen jeg åpnet døra etter vi hadde flyttet, og de er godt voksne. Så gikk de ut en liten tur og snudde, og etter hvert gikk de lengre turer. Det er bedre å trene på det om sommeren når man slipper å lukke døra bak dem.

Ja, det hadde nok vært greit å vente til det er litt mer vår. Det som gjør mest at vi vil lære henne å være ute nå heller enn senere er at det blir så himla varmt her inne i solen så vi vil lufte, men er da redd katten går ut og ikke klarer å tenke selv hvordan hun skal komme inn igjen.

Jeg tror jeg overtenker dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...