Gå til innhold

Taco Spice Mix endring i gram

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere tenkt over at krydder posene gikk fra å ha 40g i hver pose til 25 eller 28 for noen år siden? Ganske merkelig valg da man må bruke en og en halv pose isteden da

Anonymkode: 23f71...421

AnonymBruker
Skrevet

1 pose er mer enn nok.

Anonymkode: e8714...59d

Skrevet

Jeg har aldri brukt mer enn halve posen. Det stod vel også noe om det utenpå noen av de? 1-2 porsjoner? Gjør det samme med dip-pulver.

Skrevet

Dette skjer jo hele tida og over alt. I fjor fikk det navnet "krympflasjon". Det betyr at pakningsstørrelsen krymper uten at prisen går ned. En helt vanlig måte å øke fortjenesten på uten å øke prisen på hyllekanten. Det som øker er derimot kiloprisen, men den er det fort å glemme å se på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri brukt mer enn halve posen. Det stod vel også noe om det utenpå noen av de? 1-2 porsjoner? Gjør det samme med dip-pulver.

40g passer perfekt til 400g kjøttdeig :) 

AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (Akkurat nå):

Dette skjer jo hele tida og over alt. I fjor fikk det navnet "krympflasjon". Det betyr at pakningsstørrelsen krymper uten at prisen går ned. En helt vanlig måte å øke fortjenesten på uten å øke prisen på hyllekanten. Det som øker er derimot kiloprisen, men den er det fort å glemme å se på.

Den tacoskjell pakken med 14 tynne skjell ble plutselig en pakke med 10 istedenfor til samme pris 😝

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

40g passer perfekt til 400g kjøttdeig :) 

Du kan krydre så mye eller lite du vil.

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Du kan krydre så mye eller lite du vil.

Synes du det smaker best sånn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes du det smaker best sånn?

Det er best å bestemme mengden sjøl iblant ja. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1 pose er mer enn nok.

Anonymkode: e8714...59d

Det kommer jo helt an på smaksløkene og hvor mye en selv liker. Jeg lager eget taco krydder men er glad i smaken og bruker en del.

Mw6n dette fenomenet skjer over alt. Jeg har vært svært glad i Fuze ice tea, men kjøper den av prinsipp ikke lengre etter de gjekk ned i str fra 0.5 til 0.4 men med samme pris selvsagt. Jeg vet at jeg ikke kan boikotte alt på denne måten da får jeg jo ikke i meg noenting men noen varer svir det litt ekstra med når de driver på med dette tullet. De kunne heller beholdt str men satt opp prisen, men jeg skjønner markedsføringen, selv om den legger opp til av vi forbrukere er klin idiot 

Anonymkode: 14105...80f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...