Gå til innhold

Symptomene passer overhodet ikke til diagnosen jeg fikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plagdes med høyre hofte i flere år, sjeldnere før, nå er det daglig. 

Ingen problemer med bevegelse eller belastning, kan trene ,løpe gå, aldri stiv eller noe. 

Men så fort jeg er i ro i mere enn en time så har jeg konstant vondt. ( noen ganger trenger ikke mere enn 20 min ro ). 

Googlet opp og i mente, funnet ikke ut. Etter MR stå i papirene at det er artrose. 

Det stemmer overhodet ikke med mitt sykdomsbilde. Jeg har vondt når jeg er i ro. Om det er 20 min eller 3 dager spiller ingen rolle.  Jeg er litt fortvilet,  er det noen som har kjennskap til dette ? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Atrose vises jo tydelig på bildediagnostikk, så er det sett på MR så er det nok det du har. Hvilesmerter er også et velkjent symptom på artrose.

Anonymkode: e5efb...d59

• Liker 2
Skrevet

Er det sant ?

Jeg har ikke funnet noe informasjon om dette noe sted,står bare stivhet og smerter ved oppstart og aktivitet. 

Skrevet

Når jeg søkt på ordene funnet noe, tusen takk for hjelpen 😊😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har artritt, ikke det samme som artrose, men begge innenfor revmatisme/ bindevevsspekteret. 
Så lenge en er i bevegelse så får leddene naturlig nok bevegelse, og en merker mindre smerter . 
Så snart en er i ro så stivner leddene, og da kan en kjenne smerter. 
Derfor er trening og bevegelse viktig for å forsinke sykdommen og holde mobiliteten i gang 

Anonymkode: 93e1e...1f5

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har atrose i knærne. Hans største problem er når han må sitte i ro uten å kunne strekke ut beina. Så det går fint for ham å kjøre bil, men skal han sitte i ro mer enn 10-15 min på en buss, så får han store smerter. Å gå på konserter kan han bare glemme. Det samme med fly, med mindre han får sitte ved nødutgang. 

Anonymkode: 84ef2...9a4

• Liker 1
Skrevet

Skjønner bedre nå, jeg er bare 42 år og er normalvektig, så dette var uventet.  

Skrevet

Har kneleddsartrose, og det å være i ro er det verste.

Skrevet

Hvilken type smertestillende bruker dere hvis dere gjør det?  

Jeg bruker ibux men hjelper lite . Er det noe som er bedre mot akkurat disse type smertene ?

Skrevet

Kan jo ikke være i bevegelse 24/7 😵

Skrevet
eva-80 skrev (2 timer siden):

Hvilken type smertestillende bruker dere hvis dere gjør det?  

Jeg bruker ibux men hjelper lite . Er det noe som er bedre mot akkurat disse type smertene ?

Om du ikke har sensitiv mage kan voltaren sammen med Paracet være et godt alternativ. Ispose eller varmepakning kan lindre litt i hvile.

Skrevet

Takk, skal prøve 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...