Gå til innhold

Spørsmål til prøvere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har prøvd i 7 mnd, er ikke så voldsomt lenge. Men ønsker likevel å høre med andre prøver, hva gjør dere for å få prøvetiden til å føles mindre deprimerende? 

Jeg forsøker å tenke på hvordan jeg kan dele nyheten på en fin måte med mannen, dokumentere graviditeten på en koselig måte, dele nyheten med familie og gravidbilder som hadde vært søte å ta for å tenke positivt mens man får negative tester omigjen og omigjen.. Flere som gjør lignende ting?

Anonymkode: a39f5...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har prøvd i 7 mnd, er ikke så voldsomt lenge. Men ønsker likevel å høre med andre prøver, hva gjør dere for å få prøvetiden til å føles mindre deprimerende? 

Jeg forsøker å tenke på hvordan jeg kan dele nyheten på en fin måte med mannen, dokumentere graviditeten på en koselig måte, dele nyheten med familie og gravidbilder som hadde vært søte å ta for å tenke positivt mens man får negative tester omigjen og omigjen.. Flere som gjør lignende ting?

Kan ikke han være der når du får vite det selv? Min mann var til stede når vi leste av testresultat, ingen grunn til at ikke han er der med meg når det jo er hans unge også (gjelder naturligvis ikke hvis mannen er bortreist på jobb osv)

Anonymkode: aec0d...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan ikke han være der når du får vite det selv? Min mann var til stede når vi leste av testresultat, ingen grunn til at ikke han er der med meg når det jo er hans unge også (gjelder naturligvis ikke hvis mannen er bortreist på jobb osv)

Anonymkode: aec0d...020

Han sier selv han vil bli overrasket da han synes det er koselig. Så respekterer ønsket hans om det.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd i 7-8 mnd. Har uregelmessig syklus som gjør det vanskelig. Men hver måned jeg får mensen så tillater jeg meg å være trist en dag, så går jeg videre. Fokuserer på jobb, på huset, mannen, venner etc. Så tenker jeg at nå får vi en sjanse til, og for hver måned som går er vi nærmere målet. Kan uansett ikke kontrollere utfallet noe mer enn å prøve så godt vi kan. Orker ikke bruke tid på å tenke på når barnet kommer så skal jeg gjøre sånn og sånn, for da blir jeg mer trist for at jeg ikke vet når barnet kommer. 

Anonymkode: 31ed5...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har prøvd i 7-8 mnd. Har uregelmessig syklus som gjør det vanskelig. Men hver måned jeg får mensen så tillater jeg meg å være trist en dag, så går jeg videre. Fokuserer på jobb, på huset, mannen, venner etc. Så tenker jeg at nå får vi en sjanse til, og for hver måned som går er vi nærmere målet. Kan uansett ikke kontrollere utfallet noe mer enn å prøve så godt vi kan. Orker ikke bruke tid på å tenke på når barnet kommer så skal jeg gjøre sånn og sånn, for da blir jeg mer trist for at jeg ikke vet når barnet kommer. 

Anonymkode: 31ed5...2d5

Det forstår jeg, vi har alle ulike måter å håndtere det på ☺️ Synes det virker fornuftig med en dag til å føle på følelsene før man går videre.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han sier selv han vil bli overrasket da han synes det er koselig. Så respekterer ønsket hans om det.

Ts

Vi hadde et barn fra før. Han var på hyttetur med minstemann og hans familie når jeg fant det ut. Jeg printet ut et bilde av vårt barn og tilføyde teksten «jeg skal bli storebror» sammen med testen i en konvolutt på nattbordet, og så gikk jeg på jobb, og han ringte meg opp og var helt i ekstase. 

Anonymkode: da109...6a8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...