Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lang utdanning og fast jobb, men må snakke med en karriereveileder da jeg ikke trives med det jeg har endt opp med og trenger råd til hva jeg kan gjøre for enten å bli i yrket jeg er i eller å bytte karriere helt. 

Noen som har gått til en spesifikk karriereveileder og kan gi en anbefaling? Gjerne ikke uhorvelig dyrt og heller ikke dårlig kvalitet på veiledningen. Hvis det finnes greie gratis tilbud tar jeg imot tips med stor takk. 

Anonymkode: 85c0c...d87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis du er over 19 år, kan du bestille tid hos karrieresenteret i fylket du bor i. Der får du gratis veiledning.

Lykke til! 

https://utdanning.no/tema/hjelp_og_veiledning/karrieresentre

Anonymkode: 320ee...2ec

Tusen takk, da har jeg fått bestilt meg en time derfra. 

Anonymkode: 85c0c...d87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fagforeninger har vel ofte også tilbud om karriereveiledning? Juristforbundet har i hvert fall det og det har vært nyttig for meg fordi de kjenner juristers arbeidsmarked spesifikt. 🙂

Anonymkode: f714e...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært til karriereveiledning via både fagforening og hos kommunen (oslo kommune). Fagforeningen (Naturviterne) var litt ubrukelig, hvilket overasket meg, for de er jo spisset mot min fagbakgrunn. Det virket som hun var mer vant med å gi råd til nyutdannede som skulle finne første jobb, og rådene ble veldig generelle og kunne like gjerne vært hentet fra en avis-artikkel av typen "7 ting du ikke må si på jobbintervjuet".. Men, hun fra kommunen var faktisk veldig flink. Hun kunne ikke gi meg konkrete råd om alle muligheter som fantes for en med min erfaring og bakgrunn, men hun ga veldig gode råd om hvordan jeg kunne gå frem og var en dyktig sparringspartner.

Anonymkode: d4a35...bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...