AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Jeg har oppdaget at en venninne har fortalt meg veldig mange skrøner. Jeg har visst hvem hun er hele livet men det er først de siste årene at vi har blitt bedre kjent. Eller, jeg trodde at vi var blitt bedre kjent men nå har det kommet frem at veldig mye av det hun har fortalt meg, både om seg selv og andre, er løgner. Løgnene er mange, hun har diktet opp mange historier fra tiden da hun ikke bodde her vi bor nå. Det er alt fra at hun har vært kriminell og rik til mindre ting som hvem hun kjenner (ofte kjendiser, kriminelle eller andre) til at hun har barbert hodet. Dette er bare eksempler, løgnene er utrolig mange og ofte om veldig merkelige ting. Jeg har også oppdaget at hun lyver om andre vi kjenner. De løgnene er av mer alvorlig karakter som voldtekt og den typen ting. Kanskje hun lyver om meg og? I flere tilfeller lyver hun til andre vi er sammen med når jeg er der, jeg vet jo nå at det er oppdiktet men andre vet det jo ikke. Nå føler jeg at jeg ikke kjenner henne. Jeg tviler på alt hun sier. Det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne? Kan en psykolog hjelpe med sånt? Jeg er også redd for å ta det opp med henne men jeg vil ikke ha et slikt vennskap. Jeg kjenner jo ikke henne men en fantasi person som hun har diktet opp. Burde jeg dumpe henne? Anonymkode: 185f5...35e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 Jeg hadde en slik venninne som du beskriver. Det ble for mye for meg til slutt, så jeg dumpet henne. Hun var jo lystløgner. Det var flere problemer også, hun var egoistisk, hensynsløs, risikovillig, utro...tenker ofte at det er en personlighetsforstyrrelse med i bildet, men det ble egentlig irrelevant for meg etterhvert, måtte komme meg bort og har aldri angret. Anonymkode: 5830c...080
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #3 Skrevet 19. mars 2023 Høres ut som det er patalogisk/personlighetsforstyrrelse Anonymkode: eff25...db6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå