Gå til innhold

Det verste/fineste du hører av andre som ufrivillig barnløs

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det verste du hører av folk? Og hva kan folk si som får deg til å føle deg bra?

For min del;

Verste: 

- du kan bare adoptere

- jeg blir gravid bare mannen ser på meg

- du kan få ungene mine

- du aner ikke hvor heldig du er som kan sove alt du vil

- dere må ha sex annenhver dag, det gjorde vi og ble gravide første prøveperiode! 

Anonymkode: d2154...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Men du ble i det minste gravid da»

sagt noen dager etter exu og prøvd i 16 mnd😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsa87 skrev (33 minutter siden):

«Men du ble i det minste gravid da»

sagt noen dager etter exu og prøvd i 16 mnd😞

Den har jeg også hørt. Hjelper lite å bli gravid når det ikke blir baby av det. Er jo ikke å være gravid som er målet, men å få en baby 💕

Anonymkode: d2154...b13

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste prellet av etter en stund. Og jeg klarte jo å fokusere på at alt var sagt i beste mening. 

Men merker at dette med "bare adoptere", "barn er ikke en menneskerett", "samfunnets penger", fortsatt irriterer meg når jeg leser det her inne. 

Anonymkode: af7c7...9c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte på utsagn som nr. to og tre på listen til TS. "Du kan låne mine unger noen uker, så skal du se at det ikke er så rosenrødt som du tror" er den jeg husker best. Jeg ble skikkelig provosert. 

Selv reagerte jeg ikke så mye på "dere kan jo adoptere da", eller "dere må slappe av så skjer det" eller andre råd, for det hadde jeg svar på ("ja, jeg kan tenke meg å adoptere, men mannen er veldig usikker", "neida, slappe av prøvde vi i over et år før vi begynte å stresse, det funket ikke").

Men alt som handlet om at det var slitsomt å ha barn, at vi burde nyte fordelene med å barnløse og at jeg ikke visste hva jeg snakket om når jeg sa at jeg så sårt ønske meg barn, hadde jeg problemer med å forholde meg til. Det var vel noe med at jeg følte at mine følelser bare ble feid bort, samt at det kjentes som de påstod at jeg tok feil når jeg mente det ville være veldig fint å ha barn. Nå i ettertid skjønner jeg at de som sa dette ofte mente å trøste og støtte, eller de trengte støtte og omsorg selv fordi de hadde det slitsomt i familielivet. 

Anonymkode: 1de62...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg reagerte på utsagn som nr. to og tre på listen til TS. "Du kan låne mine unger noen uker, så skal du se at det ikke er så rosenrødt som du tror" er den jeg husker best. Jeg ble skikkelig provosert. 

Selv reagerte jeg ikke så mye på "dere kan jo adoptere da", eller "dere må slappe av så skjer det" eller andre råd, for det hadde jeg svar på ("ja, jeg kan tenke meg å adoptere, men mannen er veldig usikker", "neida, slappe av prøvde vi i over et år før vi begynte å stresse, det funket ikke").

Men alt som handlet om at det var slitsomt å ha barn, at vi burde nyte fordelene med å barnløse og at jeg ikke visste hva jeg snakket om når jeg sa at jeg så sårt ønske meg barn, hadde jeg problemer med å forholde meg til. Det var vel noe med at jeg følte at mine følelser bare ble feid bort, samt at det kjentes som de påstod at jeg tok feil når jeg mente det ville være veldig fint å ha barn. Nå i ettertid skjønner jeg at de som sa dette ofte mente å trøste og støtte, eller de trengte støtte og omsorg selv fordi de hadde det slitsomt i familielivet. 

Anonymkode: 1de62...bec

Husker jeg parerte med;

"Hvorfor fikk du egne når du mener det er akkurat det samme å adoptere?". 

Samme her inne. Ene etter den andre sier at det bare er å adoptere, samtidig som de velger å få egne barn. 

Anonymkode: af7c7...9c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verste/mest unødvendigste 

- kan dere ikke bare adoptere 

- jeg kjente noen som en gang bare slappet av og så ble de gravide 

- jeg kjente noen som prøvde i 11 år, så fikk de hund/adopterte og da ble de gravide (om 11 år kan jeg gartert ikke gå barn)

- hvordan vil de føle seg de som er født med sånn prøverør? 

- det er så egoistisk å få barn, så dere bør være glad som ikke får det til

- alle som føder får så utrolig mange skader for resten av livet, så du bør være glad som ikke kan få barn -  inkludert helt forferdelig fødselshistorier 

Beste 

Generelt går det på hyggelige spørsmål om hvordan det går uten masse fordommer og antagelser. Mye medfølelse og galgenhumor blant nære venner er kjærkommet ❤

Endret av pop up bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste var da jeg hadde min 3 spontanabort, som gikk veldig skeis og daværende bestevenninne sa "på tide å ta hintet kanskje." Hun var imot at vi skulle få flere barn, for hun har jo ett etter en ons og det er det eneste akseptable lol

Anonymkode: 6df43...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...