AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Heihei. Jeg og Kjæresten min har vert sammen i et halvt år. Vi bor flere timer fra hverandre, så vi besøker hverandre så ofte vi har mulighet (helger og ferier). Planen etter hvert er at kjæresten min skal flytte til meg. kort forhistorie. Jeg har vert i et forhold tidligere preget av både vold og mye utroskap. Kjæresten min var i et lignende forhold selv og vi sliter begge med tillit. Vi har ikke gjort noe mot hverandre som kan svekke tilliten, men naturligvis er det jo vanskelig pga fortid og avstanden mellom oss. Det betyr ikke at det ikke er verdt å prøve ut forhold, jeg vil gjerne klare å stole 100% og det vil kjæresten min og. Så derfor lurer jeg på, hva er deres beste tips for å vise tillit og få til et trygt og godt forhold. Håper dere viser respekt med svarene deres (vet at det fort kan være mange dømmende her inne). Takk❤️ Anonymkode: 566ad...fb1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 Ikke gi hverandre grunn til å tvile på hverandre. Snakk sammen om det dukker opp noe som gjør dere usikker. Anonymkode: be1e6...da4
Andro Skrevet 19. mars 2023 #3 Skrevet 19. mars 2023 Bekreftelser, tenker jeg. Slutt aldri å vise tydelig at dere ser hverandre, ønsker hverandre og setter pris på det dere har sammen. Om det går ett år eller ti år eller tjue år, så finnes det ikke noe tidspunkt som man kan slakke opp på dette. Vi trenger å bli sett og anerkjent, og at man tar hensyn til hverandre. Kommunikasjon er alfa og omega, og dere må bare snakke om det - hva dere setter pris på med hverandre, og hva dere ønsker for framtida. Ikke bruk mye tid på risikoanalyse og skumle scenarier, det er en selvoppfyllende profeti. Alt man fokuserer mye på vokser. Om en begynner å bli mistenksom og gnager med det, da slukner alt. Når det gjelder spor etter vold så er det viktig å være oppmerksom på tegn til manipulering for å øke makten i forholdet. Bemerk det med en gang om du føler på det. Å tie, tåle og håpe det går seg til; det er skummelt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #4 Skrevet 19. mars 2023 Enkleste måten å ha full tillit og unngå utroskap på er å ikke være naiv og tro at seksuell eksklusivitet er synonymt med å være i forhold Anonymkode: 4c383...052
Fremmed fugl Skrevet 19. mars 2023 #5 Skrevet 19. mars 2023 Noe råd, kanskje treffer dem, kanskje ikke. 1. Sosiale medier. Pass deg for å bli avhengig av sosial bekreftelse på slikt. Stjeler fokus og energi. Så vil du kunne skape helt unødvendig utrygghet hos partneren din hvis du "stadig" får og sender for eksempel snapper. Forskning viser at man blir mindre lykkelig av sosiale medier (sic!). Dette er gjerne et tema dere kan snakke om, lag gjerne rutiner der mobilene får klare seg selv uten dere regelmessig. 2. Vær åpen, også om det du tenker kan få kjæresten å begynne "å lure" eller "overtenke". Tillit og fortrolighet henger tett sammen. 3. Husk kjæresten også når det er lett å glemme bort å huske den. Som når du har det gøy på fest. 4. Ta opp utrygghet tidlig. Er ikke skamlig, den store majoriteten er av og til sjalu. 5. Ikke ta opp utrygghet som om din partner har gjort noe galt, men fortell hvordan du føler, og hva som fikk deg å føle slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå