Gå til innhold

Antall kcal i surdeigsbrød m/ valnøtter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Pleier å kjøpe surdeigsbrød ifra et håndverksbakeri. Dermed vet ikke jeg det nøyaktige kaloriinnholdet, og jeg teller selv kcal, så vil gjerne finne ut hva som et slikt brød max kan ha pr. 100g. Det ene er et havre-surdeigsbrød, og det andre er et med valnøtter. Det med valnøtter har nok en del mer da, grunnet nøttene. Vet at melk er listet under allergener, så det er nok tatt i bruk melk i oppskriften.
Er veldig usikker, og vil ikke underestimere noe her… tipper personlig på noe rundt 300-330 kcal..?

Kanskje noen her har peiling på sånt, og baker mye selv, og vet?
Hva tror/tipper dere andre ellers at et slikt surdeigsbrød med valnøtter maksimalt kan inneholde? 
På forhånd takk🤗

Skrevet
Brunhilde skrev (17 minutter siden):

Joda, har sjekket Google, men funnet haugevis med forskjellige - alt fra sånn 244 kcal - 338 kcal pr.100g. Vet bare ikke hva som er mer sannsynlig..

AnonymBruker
Skrevet
Kira004 skrev (6 minutter siden):

Joda, har sjekket Google, men funnet haugevis med forskjellige - alt fra sånn 244 kcal - 338 kcal pr.100g. Vet bare ikke hva som er mer sannsynlig..

Du spørr jo etter hva det maks kan være... Du har selv funnet ut at det kan inneholde opp til 338kcal, altså har du selv funnet ett svar...

Men håndverksbrød bakes etter faste oppskrifter uansett, så salgsstedet bør kunne oppgi næringsinnhold.

Anonymkode: f8ce7...34a

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil gjette 300. Basert på at de fleste vanlige jeg spiser er 240-260, mens muslibrød er ca 350. Muslibrødet er dog nokså fullt av nøtter og tørka frukt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...