Gå til innhold

Daten finnes ikke noe sted på nettet.. skjuler han sin sanne identitet for meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en fyr noen ganger nå, og er virkelig betatt, han er høy og mørk, god energi,morsom, snill og veldig kjekk. Dog er det noe som får meg til å bli litt bekymra =\ Sist jeg opplevde å bli betatt av noen, viste det seg at han var gift.. er derfor  veldig var på dette. I går forsøkte jeg å søke opp nåværende date på nett, men får absolutt ingen treff/finner han ikke noe sted. Ikke sosiale medier, ikke der han jobber( veldig stort firma, vel å merke. med mange tusen ansatte) , ingen treff på navn heller ved google søk eller linkedin, eller gule sider der han bor. Navnet finnes såklart, med mange profiler på facebook etc. det er bare ikke han. Jeg synes dette er rart, og lurer på om det virkelig er noen som er helt usynlige på nett i 2023? mistenker med en gang at personen har møtt meg under falskt navn.. og jeg orker ikke dette nok en gang. Han er forøvrig 46 år.. kanskje noen i den generasjonen bare ikke er synlige på nettet? Han har snap, det vi har kontakt. Der med navnet sitt. Men ingenting annet av sosiale medier, etc. Hva tenker dere, er det mulig at han har møtt meg under falskt navn? er du /vet du om noen som er helt usynlig på nett/sosiale medier, etc,? 

Anonymkode: 70df0...f22

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt usynlig på nett pga snoking, har ikke hemmelig identitet eller noe sånn. Bare opptatt av privatliv. M32

Det er jo ikke utelukket at han er utro, men det finnes folk som bare ikke har behov for å brette ut livet sitt på internett.

Anonymkode: 37d58...150

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også usynlig på nett med unnentak av på linkedin og 1881, og det er mange andre som har identisk navn som meg. Jeg liker bare å være utilgjengelig og vanskelig å lære noe om meg med bare et googlesøk. Jeg er 38 år og har alltid bare brukt alias på nett siden jeg fikk internett i 1999. På den tiden var det helt uaktuelt å avgi sitt virkelige navn, og i hverfall aldri sitt fulle navn og det holder jeg på enda så, langt det lar seg gjøre.

Anonymkode: b0d7f...214

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

er du /vet du om noen som er helt usynlig på nett/sosiale medier, etc,? 

Jeg er så vidt jeg vet nesten helt usynlig på nettet. Ingen bilder, og ingen informasjon ut over telefonnummer og adresse på gulesider. 

Det er ikke fordi jeg har noe å skjule, men fordi jeg liker å ha det slik.

Anonymkode: 170f0...cfb

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er usynlig på nett fordi jeg har reservert meg mot google søk. Kommer kun opp opplysninger om andre med samme navn om man søker meg opp. 

Anonymkode: 51002...8f9

• Liker 1
Skrevet

Det at utlevering av seg selv og sitt privatliv (og i tilfeller andres privatliv!) er blitt så vanlig at det nå er mistenksomt at man ikke ønsker å ta del i dette er en tragedie. Det er tydeligvis (hvertfall blant noen mennesker) mer akseptert å legge ut masse skryteinnlegg og selvopptatte bilder som oser av narsissisme, enn det er å ikke ha noen som helst tilstedeværelse i sosiale medier.

Hadde jeg oppdaget at den jeg datet holdt på med slik utlevering av seg selv, hadde jeg avsluttet datingen tvert om. Har dere sett disse som oftest yngre jentene/damene som sitter og tar masse selfier av seg selv med trutmunn? Finnes det noen mer effektiv måte å kommunisere kognitiv svikt på?

Hadde den som datet meg avsluttet datingen fordi jeg ikke har tilstedeværelse på sosiale medier, ville jeg blitt meget takknemlig for å tidligst mulig slippe unna en slik idiot. Den sosiale utviklingen som ser ut til å være gjeldende for altfor mange mennesker vitner om en dystopisk fremtid i vente.

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er i samme aldersgruppe selv, og vet flere som er ganske anonym på nett. Flere som har gått lei "trenden" med sosiale media og som har slettet eller har en meget begrenset profil der. 

Eneste måten å finne ut av om dette gjelder daten din er nok å spørre han. Evt. ikke investere så mye tid og følelser inntil du vet mer om han.

Anonymkode: 6b24f...3f1

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er helt usynlig på nett pga snoking, har ikke hemmelig identitet eller noe sånn. Bare opptatt av privatliv. M32

Det er jo ikke utelukket at han er utro, men det finnes folk som bare ikke har behov for å brette ut livet sitt på internett.

Anonymkode: 37d58...150

Samme her, kvinne 35. 

Anonymkode: 17180...dce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men har du møtt ham fysisk eller bare chattet?

Anonymkode: 2bc0a...078

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vær forsiktig, kan hende han kan være catfish.

Anonymkode: 2a5d6...6cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søk etter nummeret hans på Vipps. Da ser du om han har gitt deg ekte navnet sitt. Om han ikke dukker opp på vipps så hadde jeg begynt å lure, jeg har desverre også erfaring med mann som utga seg for å være en annen. Han var en perfekt mann de første månedene, flyttet inn hos meg i forelskelsen og begynte å banke og svindle meg. 

Anonymkode: e0953...a73

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

For meg ville dette vært et rødt flagg. Jeg tror kanskje at jeg ville bedt ham om å identifisere seg rett og slett.
Jeg ville ikke hatt problem med å begrunne behovet for å gjøre det, om jeg allerede hadde hatt en slik negativ opplevelse. Jeg har opplevd noe lignende en gang, men han møtte jeg bare en gang, lukta lunta og trakk meg unna. Han følte seg nok avslørt, for han sletta alle flater vi hadde hatt kontakt på.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Søk etter nummeret hans på Vipps. Da ser du om han har gitt deg ekte navnet sitt. Om han ikke dukker opp på vipps så hadde jeg begynt å lure, jeg har desverre også erfaring med mann som utga seg for å være en annen. Han var en perfekt mann de første månedene, flyttet inn hos meg i forelskelsen og begynte å banke og svindle meg. 

Anonymkode: e0953...a73

vel, det funker så sant vedkommende har vipps da.. har han ikke det vil ikke noe komme opp der...

Anonymkode: 3b155...766

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men har du møtt ham fysisk eller bare chattet?

Anonymkode: 2bc0a...078

ts starter innlegget sitt med "møtt en fyr noen ganger nå.. "  det forteller deg hva du spør om :P 

Anonymkode: 3b155...766

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Finner du adressen hans på nettet når du søker?

Da kan du isåfall gjøre søk på på adressen han bor på, for å se om det bor flere på samme adresse. Kanskje ikke enkelt å få svar om det er blokk etc., men visst du feks. fine "Gry Olsen" på samme adresse som han og ingen andre, og er på ca. samme alder, da kan man jo begynne å lure. 

Lurt tips å søke opp nummeret på Vipps også for å få opp ekte navn.

Anonymkode: 5fee4...253

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har møtt en fyr noen ganger nå, og er virkelig betatt, han er høy og mørk, god energi,morsom, snill og veldig kjekk. Dog er det noe som får meg til å bli litt bekymra =\ Sist jeg opplevde å bli betatt av noen, viste det seg at han var gift.. er derfor  veldig var på dette. I går forsøkte jeg å søke opp nåværende date på nett, men får absolutt ingen treff/finner han ikke noe sted. Ikke sosiale medier, ikke der han jobber( veldig stort firma, vel å merke. med mange tusen ansatte) , ingen treff på navn heller ved google søk eller linkedin, eller gule sider der han bor. Navnet finnes såklart, med mange profiler på facebook etc. det er bare ikke han. Jeg synes dette er rart, og lurer på om det virkelig er noen som er helt usynlige på nett i 2023? mistenker med en gang at personen har møtt meg under falskt navn.. og jeg orker ikke dette nok en gang. Han er forøvrig 46 år.. kanskje noen i den generasjonen bare ikke er synlige på nettet? Han har snap, det vi har kontakt. Der med navnet sitt. Men ingenting annet av sosiale medier, etc. Hva tenker dere, er det mulig at han har møtt meg under falskt navn? er du /vet du om noen som er helt usynlig på nett/sosiale medier, etc,? 

Jeg bruker sunn fornuft og pr i dag er jeg fortsatt umulig å finne på nettet. 

Anonymkode: 68c65...ec4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er Politimann ifra Oslo, så vær på vakt. Er en som juger på tinder om alder og navn. Han er egt over 40 år, men sier til alle datene sine at han er 37-38 år. Jeg fant ut det fort. Han finner seg unge naive kvinner i 20-årene, og juger til de om alder og navn. Og ja han er Politi!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var da han tok opp bankkortet at jeg så han hadde et annet navn. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du han på snapkartet da?

Anonymkode: 83017...1dd

AnonymBruker
Skrevet

TS, har du møtt han IRL?

Sjekk han opp via Vipps. Bare for å se at nummer og navn stemmer. (om han har vipps. men bare test.)

Screenshot profilbildet hans og bruk google reverse image search. Husker ikke helt i farten hvordan, men du er sikkert kompetent nok til å finne ut av det. 

Sjekk jobben hans via proff.no. Finnes stedet faktisk? / Er det fake firma?

Det et mange andre skikkelige stalker metoder du kan gjøre, men tenker jeg stopper her....nå. Man trenger jo ikke gå av skaftet bare fordi folk ikke er online. Men ja, vær på vakt. Selv de som ikke er "å finne" på nett kan oftest finnes hvis man bare er god å lete.

Anonymkode: e9364...bd2

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...