Gå til innhold

Veldig vondt etter gynekologtime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

På tirsdag var jeg hos en gynekologspesialist etter noe uforklarlige blødninger en stund. Jeg kommer 3 minutter forsinket da jeg tydeligvis ventet på feil venterom (var veldig dårlig fremvist). Da jeg kommer inn er han veldig stresset og sier at vi bare da må kjappe oss litt. Jeg stusser på dette fordi jeg har ventet i mange måneder på denne timen og trodde virkelig at jeg skulle få svar på ting osv. 

Jeg setter meg på stolen og han begynner å sjekke. Jeg merker at han er svært hardhendt og han ser tydelig at jeg lager grimaser. Når han skal ta innvendig ultralyd på meg sliter han med å finne venstre eggstokk og han er da skikkelig hardhendt med denne staven inni meg og jeg føler han nærmest ommøbler alt nedentil så vondt det gjorde. Jeg ga beskjed men han mente det var normalt. 

Bare timer etterpå merker jeg at det gjør  svært vondt nedentil når jeg urinerer. Jeg har hatt urinveisinfeksjon tidligere og symptomene er nokså like, men det pleier å gå over med tranebærtabletter og høyt inntak av vann og juice og det gjør det ikke nå. I tillegg føler jeg det er mer smerter i selve underlivet. Og skjønner ikke hvordan gynekologen kan ha fremprovosert en urinveisinfeksjon da alt skal være rent og sterilisert? Smertene er der enda og går ikke vekk når jeg går på do. Jeg har måttet tatt paracet for å komme meg gjennom dagene.

Jeg tenkte så klart å ringe inn i morgen for å høre hva som kan ha skjedd, men er det noen som har opplevd noe lignende? Kan han ha presset for mye på urinrør eller lignende? Tusen takk!

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
nojo99 skrev (1 minutt siden):

Hei, 

På tirsdag var jeg hos en gynekologspesialist etter noe uforklarlige blødninger en stund. Jeg kommer 3 minutter forsinket da jeg tydeligvis ventet på feil venterom (var veldig dårlig fremvist). Da jeg kommer inn er han veldig stresset og sier at vi bare da må kjappe oss litt. Jeg stusser på dette fordi jeg har ventet i mange måneder på denne timen og trodde virkelig at jeg skulle få svar på ting osv. 

Jeg setter meg på stolen og han begynner å sjekke. Jeg merker at han er svært hardhendt og han ser tydelig at jeg lager grimaser. Når han skal ta innvendig ultralyd på meg sliter han med å finne venstre eggstokk og han er da skikkelig hardhendt med denne staven inni meg og jeg føler han nærmest ommøbler alt nedentil så vondt det gjorde. Jeg ga beskjed men han mente det var normalt. 

Bare timer etterpå merker jeg at det gjør  svært vondt nedentil når jeg urinerer. Jeg har hatt urinveisinfeksjon tidligere og symptomene er nokså like, men det pleier å gå over med tranebærtabletter og høyt inntak av vann og juice og det gjør det ikke nå. I tillegg føler jeg det er mer smerter i selve underlivet. Og skjønner ikke hvordan gynekologen kan ha fremprovosert en urinveisinfeksjon da alt skal være rent og sterilisert? Smertene er der enda og går ikke vekk når jeg går på do. Jeg har måttet tatt paracet for å komme meg gjennom dagene.

Jeg tenkte så klart å ringe inn i morgen for å høre hva som kan ha skjedd, men er det noen som har opplevd noe lignende? Kan han ha presset for mye på urinrør eller lignende? Tusen takk!

Lykke til håper de kan hjelpe deg. Høres veldig vondt ut. 

Anonymkode: c5d0a...d83

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lykke til håper de kan hjelpe deg. Høres veldig vondt ut. 

Anonymkode: c5d0a...d83

Tusen takk! Ja det håper virkelig jeg også😥

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sår og hadde vondt i over en uke sist jeg var på gyn.undersøkelse. Tok celleprøve og fikk satt inn spiral. Livmortappen min lå vanskelig til visstnok og jeg kunne hylt av smerte da hun skulle "ommøblere". Måtte ta en del smertestillende etterpå. Håper du får god hjelp! Høres ikke ut som en god gynekolog. De burde virkelig sette opp god tid så de kan ta den tiden som er nødvendig!

Anonymkode: 121d6...d70

AnonymBruker
Skrevet

Levér inn en urinprøve hos fastlegen din for å finne ut om du har blærekatarr.

Anonymkode: efe70...0de

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes innvendig UL gjør vondt. De finner sjeldent min høyre eggstokk og letingen gjør skikkelig vondt. Sist gikk jeg til privat gynekolog som var helt fantastisk. Hun lette litt, men ga seg når jeg uttrykte at det var vondt. Som hun sa så vil eggstokken/cyster ol bli synlige om noe er galt på eggstokken. Jeg har vondt gjerne i et par dager etterpå, skikkelig øm i vagina og magen. Jeg har endometriose, mest sannsynlig derfor. 

Du kan jo ha fått en UVI, som et uheldig sammentreff. Sikkert lurt å levere en urinprøve hos fastlegen din, så får du sjekket det. 

Anonymkode: cec8b...a05

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som muskelsmerter. Det kan kjennes ganske likt ut som UVI og det kan føre til UVI også. Når man er så anspent i underlivet så får man ikke tømt blæren tilstrekkelig, også blir det opphopning av bakterier også utvikler du en UVI i tillegg, men det tar litt tid. Du har blitt utsatt for er et traume, og som reaksjon på smerten så spenner du musklene. Når man har vondt, så vil hode automatisk spenne musklene og det er det du sliter med nå. Svaret er å slappe av i musklene slik at de får roe seg ned og smertene forsvinner, men det er ikke så enkelt som det høres ut som.

Google vaginisme og følg rådene for det, men det er ikke så mange løsninger å finne. Annet enn smertestillende og varmeflaske. 

Anonymkode: a0813...654

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke lenger tid hos spesialist bare fordi du har ventet lenge, timen er like lang uansett. Det er heller ikke unormalt at man kjenner press når de tar innvendig ul, det kommer av at probem roteres og presser på en måte man ikke er vant til, og at de ofte presser mot urinblæren som gjerne har litt innhold og derfor blir det ubehagelig. Du kan få UVI i etterkant av GU, akkurat som du kan få det i etterkant av sex. Selv om alt de bruker av utstyr er rent og sterilt så er jo ikke du det, og du vaskes heller ikke med desinfiserende veske i forkant, så da kan det komme bakterier opp i blæren. Det beste du gjør ifht det er å kontakte lege og få testet en urinprøve så du kan starte på behandling, har du mye symptomer og smerter er det gjerne beste å kontakte legevakt eller privatlege i dag. 

Anonymkode: 971c3...a60

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du får ikke lenger tid hos spesialist bare fordi du har ventet lenge, timen er like lang uansett. Det er heller ikke unormalt at man kjenner press når de tar innvendig ul, det kommer av at probem roteres og presser på en måte man ikke er vant til, og at de ofte presser mot urinblæren som gjerne har litt innhold og derfor blir det ubehagelig. Du kan få UVI i etterkant av GU, akkurat som du kan få det i etterkant av sex. Selv om alt de bruker av utstyr er rent og sterilt så er jo ikke du det, og du vaskes heller ikke med desinfiserende veske i forkant, så da kan det komme bakterier opp i blæren. Det beste du gjør ifht det er å kontakte lege og få testet en urinprøve så du kan starte på behandling, har du mye symptomer og smerter er det gjerne beste å kontakte legevakt eller privatlege i dag. 

Anonymkode: 971c3...a60

Tusen takk for svar! Det ga veldig mye mening det du beskrev med at mine egne bakterier kam ha blitt «forskøvet» opp! Skal ringe legen med en gang i morgen tidlig. Legevakten er et stykke unna meg og har ikke bil, det går heller ikke buss bort dit..

Og nei så klart ikke, forventet ikke at timen skulle være lengre kun fordi jeg hadde ventet i flere måneder - men hadde håpet at det ble mer enn 10 minutter med rask gjennomføring og undersøkelse. Jeg hadde jo flere spørsmål om ting jeg lurte på ifht plagene mine, men skjønner så klart hva du mener!

Endret av nojo99
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...