Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen jeg var gift med og har barn med slettet alle spor etter meg på sine sosiale medier. Vi var sammen i 15 år og gift i nesten 8år og to barn. Han var utro å ble sammen med hun han var utro med. Her om dagen så rensket han opp på fb og ig slettet alt jeg var taget i og alle bildene jeg var på. 
Jeg må innrømme at jeg ble veldig lei meg, han har liksom fjernet meg helt, som om jeg aldri har hatt ett liv sammen med han. 
Er dette normal å gjøre? Jeg har ikke fjernet noen av bildene våre sammen jeg, for det har jo vært livet vårt. 

Anonymkode: 58631...bdb

• Liker 2
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mannen jeg var gift med og har barn med slettet alle spor etter meg på sine sosiale medier. Vi var sammen i 15 år og gift i nesten 8år og to barn. Han var utro å ble sammen med hun han var utro med. Her om dagen så rensket han opp på fb og ig slettet alt jeg var taget i og alle bildene jeg var på. 
Jeg må innrømme at jeg ble veldig lei meg, han har liksom fjernet meg helt, som om jeg aldri har hatt ett liv sammen med han. 
Er dette normal å gjøre? Jeg har ikke fjernet noen av bildene våre sammen jeg, for det har jo vært livet vårt. 

Kanskje hun nye har «balletak» på han. Kanskje hun er sjalu og usikker på hva dere hadde, og har beordret han i å slette…? Kanskje hun ikke ønsker spørsmål fra sine venninner om deg. Kanskje han dårlig samvittighet ovenfor deg, og ikke ønsker å bli påminnet livet dere hadde hver gang han går inn på Insta/FB..? 

Anonymkode: 9c9b0...8b7

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Min eks som jeg var gift med i 20 år endret etternavn på Facebook. Er vel for å distansere seg og slette meg ut av livet sitt så godt som mulig. De står jo fritt til å gjøre det, men det var som et ekstra "ballespark". Ikke mye hverken jeg eller du kan gjøre med dette TS, de står fritt til å ta sine valg.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro fra mannen, og hadde ingen på si. 

Men, ja jeg har slettet bildene av han på min konto. Hadde ikke mange bilder av han fra før. 

Det tror jeg er helt vanlig. Hvorfor skulle jeg ha hatt bilder av han der? 

Hjemme har jeg bilder, for barnas del. Og vi møtes når svigers er på besøk, feirer jul sammen osv. 

Men, jeg er singel. Og jeg har gjort det tydelig på min side. (uten at jeg skriver singel/iforhold og den slags). 

Slett bildene du også. Er mitt tips. 

Ikke vær hun som ikke klarer å gi slipp.. 

Anonymkode: 36a41...e84

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Useless skrev (1 minutt siden):

Min eks som jeg var gift med i 20 år endret etternavn på Facebook. Er vel for å distansere seg og slette meg ut av livet sitt så godt som mulig. De står jo fritt til å gjøre det, men det var som et ekstra "ballespark". Ikke mye hverken jeg eller du kan gjøre med dette TS, de står fritt til å ta sine valg.

Ja, så klart har de full rett til å gjøre det de vil.  Men det var litt sårende, da han også bare for noen uker siden sa at minnene å alt skulle får være som de var. 
Så mistenker at hun nye er hun som bestemmer litt her som den over her skrev. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg dro fra mannen, og hadde ingen på si. 

Men, ja jeg har slettet bildene av han på min konto. Hadde ikke mange bilder av han fra før. 

Det tror jeg er helt vanlig. Hvorfor skulle jeg ha hatt bilder av han der? 

Hjemme har jeg bilder, for barnas del. Og vi møtes når svigers er på besøk, feirer jul sammen osv. 

Men, jeg er singel. Og jeg har gjort det tydelig på min side. (uten at jeg skriver singel/iforhold og den slags). 

Slett bildene du også. Er mitt tips. 

Ikke vær hun som ikke klarer å gi slipp.. 

Jeg vil ikke slette bildene av han jeg, for vi har levd sammen størsteparten av mitt voksne liv. Han var og er en del av livet mitt enda så har ikke behov for å slette alle spor av det. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Trenger absolutt ikke å være den nye som har sagt at han måtte slette bildene. Jeg dro fra mannen mim etter 11 år og to barn.

Fikk ny kjæreste kort tid etter bruddet, såpass at han tenkte jeg hadde vært utro. Slettet alle bilder av eksen, ikke fordi den nye kjæresten ville det, men fordi jeg selv ville det. Jeg hadde gått videre og prosessert alt lenge før bruddet, å hadde absolutt ingen behov for å ha bilder av eksen. Totalt ferdig. Har minnene fra tiden vår sammen i hodet, trenger ikke å ha de på sosiale medier. Han er ikke lenger en del av mitt liv, foruten den kontakten vi har om barna. Hyggelig når vi møtes, men ingen følelser og ingen behov for mimring.

Anonymkode: 9fd04...026

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke normalt med mindre der er ondt blod mellom folk. Bare drit i det. Det sier ingenting om deg men mye om han/eller kanskje aller helst nydamen. 

Anonymkode: 4ed65...c03

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres naturlig ut å slette tidligere partner. De er jo ikke en del av livet lengre.

Anonymkode: e6b8c...df6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt.

Anonymkode: e973d...4e2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ikke slette bildene av han jeg, for vi har levd sammen størsteparten av mitt voksne liv. Han var og er en del av livet mitt enda så har ikke behov for å slette alle spor av det. 

Nei, okei.. Selvom han tilogmed var utro mot deg? og forlot deg for en ny dame ? 

Jeg forstår at dette er en tung situasjon for deg. Derfor jeg også ville rådet deg og slette han. Gå videre du også.

Fortjener du ikke noen som elsker deg? og ikke kommer til å være utro mot deg? Hvorfor skal du mimre over en som har behandlet deg så dårlig ?❤️

Men, tror ikke at du skal tenke at hun nye dama "får" han til å slette. 

Han er bare ferdig med forholdet deres. Men, dere har jo såklart minnene og dere har jo levd sammen. Det vil dere jo alltid ha. 

Slik som jeg og min eks. Men, jeg er ferdig med han. Og har null behov for å "mimre" eller ha bilder av han på sosialemedier. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det høres naturlig ut å slette tidligere partner. De er jo ikke en del av livet lengre.

Anonymkode: e6b8c...df6

De er jo en del av ens historie. Tror mange som sletter for fote etter et brudd, angrer på det i lange løp. 10 år frem i tid er det gjerne ikke like kjekt å ha store hull i sin egen fortid fordi det gav mening å ønske glemme noen, der og da. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Mener dette er helt vanlig. Det er litt snålt å skulle skylde dette på den nye han er sammen med, det virker litt... bittert. Han har begynt et nytt kapittel i livet sitt og føler nok ikke for å mimre og ha bilder av dere i some. Ja han kan ikke slette deg av livet sitt, dere har en fortid sammen, men for mange ønsker en ikke å knuge på den fortiden men la fortid være fortid for å skape mer plass til nåtid i livet sitt. 

Vi prosseserer brudd på forskjellige måter, mentalt så vel som fysisk i opprydding i bilder og ting fra fortid og for noen er det veldig rett og kjennes godt og for andre ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De er jo en del av ens historie. Tror mange som sletter for fote etter et brudd, angrer på det i lange løp. 10 år frem i tid er det gjerne ikke like kjekt å ha store hull i sin egen fortid fordi det gav mening å ønske glemme noen, der og da. 

Altså hvem legger ut alle bilder kun på sosialemedier? 

Jeg har lagt ut kun noen få bilder. Og de slettet jeg. 

Men, jeg har jo ikke slettet private bilder... Ingen sitter igjen med "store hull".

-Ingen ting å angre på 🙈

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, okei.. Selvom han tilogmed var utro mot deg? og forlot deg for en ny dame ? 

Jeg forstår at dette er en tung situasjon for deg. Derfor jeg også ville rådet deg og slette han. Gå videre du også.

Fortjener du ikke noen som elsker deg? og ikke kommer til å være utro mot deg? Hvorfor skal du mimre over en som har behandlet deg så dårlig ?❤️

Men, tror ikke at du skal tenke at hun nye dama "får" han til å slette. 

Han er bare ferdig med forholdet deres. Men, dere har jo såklart minnene og dere har jo levd sammen. Det vil dere jo alltid ha. 

Slik som jeg og min eks. Men, jeg er ferdig med han. Og har null behov for å "mimre" eller ha bilder av han på sosialemedier. 

Ja selv om han var utro så har jeg og han hatt 15 helt fantastiske år sammen før det. Derfor ser jeg ikke noen grunn til å slette det. 
Det hindre ikke meg i å gå videre heller. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er helt vanlig. Jeg og eksen skiltes som gode venner. Men det var jeg som ønsket bruddet. 

Jeg rensket FB, har ikke IG. Men så poster jeg omtrent aldri noe på fb heller. Jeg deler heller ingen opplysninger om barna mine. 

En venn av meg (min nyeste eks) har fremdeles noen bilder av eksen, eller bilder der hun er tagget. De er gode venner. Tror nok det er sammensatte grunner til folks valg. 

Man kan ikke gjøre annet enn å akseptere. Jeg pleide selv å tenke at jeg ikke hadde noen forpliktelse til eksen lenger, forutenom samarbeid om barn.

Anonymkode: 49658...8ad

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg synes er litt rart med det er vel at dere har barn sammen. Da er man jo lenket sammen til barna er voksne/"resten av livet" egentlig, og selv om sosiale medier ikke er det virkelige liv så virker det så unødvendig å renske ekspartner fullstendig fra f.eks FB når alle vet (inkludert nydamen, uavhengig om hun pushet på for dette eller er uskyldig) at man må forholde seg til hverandre både i fortid og fremtid liksom.

Det virker litt desperat, nesten. Som om han eller damen ikke orker minnes på det livet man har levd. Men det er uansett noe du må prøve så godt du kan å ikke ta personlig; det er som en annen her skrev, ikke en refleksjon av deg men av ham. Også er det "bare" SOME, du mister ingenting av livet med barna og som familie - det har du allerede levd:) ❤️

Anonymkode: cfa8b...7b6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror det er helt vanlig. Jeg og eksen skiltes som gode venner. Men det var jeg som ønsket bruddet. 

Jeg rensket FB, har ikke IG. Men så poster jeg omtrent aldri noe på fb heller. Jeg deler heller ingen opplysninger om barna mine. 

En venn av meg (min nyeste eks) har fremdeles noen bilder av eksen, eller bilder der hun er tagget. De er gode venner. Tror nok det er sammensatte grunner til folks valg. 

Man kan ikke gjøre annet enn å akseptere. Jeg pleide selv å tenke at jeg ikke hadde noen forpliktelse til eksen lenger, forutenom samarbeid om barn.

Anonymkode: 49658...8ad

Han har bilder av ekser før meg da, han slettet aldri da da jeg ble sammen med han. Jeg brydde meg aldri om det heller, for det var jo fortiden hans. 
Ikke at jeg har så mye av han på mine sosiale medier, men for meg føles det unaturlig å slette ting som har skjedd før. 
Men han har slettet ALT, det er ikke ett eneste spor av meg. 

• Liker 1
Skrevet

Både min eksmann og jeg har uendrede profiler, og en felles historie, slik sett. Vi er fortsatt venner.
Min siste kjæreste derimot, han byr meg imot, og jeg har fjerna ham helt. Har også skjerma så han kun ser mine offentlige oppdateringer. 

Jeg vet ellers om mange som syns det er "naturlig" å rydde profilen for alle spor etter ekser i sosiale medier. Selv skjønner jeg ikke hvorfor. Ikke om man har et ryddig og fortsatt greit forhold til hverandre.
Barndomskjærester i samme omgangskrets har jeg fortsatt som venner i sosiale medier - og i det virkelige livet. Mest solide kompiser jeg kan ha.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er selvfølgelig helt vanlig å gjøre. Gidder ikke å ha masse bilder av eksen min og meg på FB osv, hvorfor skal jeg det? 
Har jo fortsatt bildene på en hardisk, men vil ikke ha de andre steder. 

Anonymkode: ad392...cfb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...