AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Det beste jeg vet er helgene. Vi skal ikke opp 7 30 og kan sove så lenge vi vil. Jeg pleier å stå opp i ro og mak klokka ti eller ni, og ta en kaffe, mens sønnen min sover. Etterhvert våkner han og ligger å ser litt på pad og spiser frokost på sengen. Jeg lever for disse rolige morgenene. Men nå har kompisen hans startet å sende SMSer fra klokka 8 på morgenen og ødelegger totalt denne idyllen. For da skal jo sønnen min opp og det ropes og hoies. 😂 Jeg våknet av den typiske pinkelyden fra telefonen hans. ( det plinget på gjentagende vis siden klokken 8, fordi kompisen hans ikke "godtar" å bli ignorert eller at min sønn sover. ) Han har nå minst 30 uleste meldinger fra denne kompisen på sin telefon. Jeg har skrudd på flymodus for å stoppe flyten av meldinger og for å få litt stillhet. Vurderer å gjøre dette hver kveld i helgen siden kompisen ikke hører på voksne. Så hva skjer? Hvorfor lar foreldre barna sine holde på sånn og plage andre familier så tidlig i helgene? Anonymkode: 5afc5...177 10 1
Fionas Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 Skjedde med vår familie også idag og igår. Barn som våkner opp kl 07 og det første de gjør er å hive seg på telefonen for å høre om våre barn er våken?! Neste helg skal telefonene og paddene av!! 13 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #3 Skrevet 19. mars 2023 Har du oversikt over klokkeslett din sønn sender meldinger? 🤷♀️ Bare gi beskjed til ungen din: lyden av og ikke hoi og styr. Ikke lov å sjekke mobilen før kl 10 for eksempel. Anonymkode: eb685...e5a 17 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #4 Skrevet 19. mars 2023 Tenker det er mottaker som bestemmer når man skal være tilgjengelig eller ikke. Dvs. Skru av Syns ikke kl 8 er spesielt tidlig. Har gjerne spist frokost lenge før det.nå tilhører ikke vi de som vil ligge på dra seg til langt på dag Anonymkode: da21d...3d9 20 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #5 Skrevet 19. mars 2023 Altså, forstår det er ganske vanskelig å holde øye med hvem ungene sender sms med på morgnen i helgene, spesielt om man selv sover. men man merker det gjerne om det er gjentagende samme person, når de etterhvert også snakker på telefon og gamer. klokka 8. 🤪🥴 Anonymkode: 5afc5...177 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #6 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du oversikt over klokkeslett din sønn sender meldinger? 🤷♀️ Bare gi beskjed til ungen din: lyden av og ikke hoi og styr. Ikke lov å sjekke mobilen før kl 10 for eksempel. Anonymkode: eb685...e5a Nei, men dette merker man så klart, fordi barna vil game sammen og snakke høylydt på telefon. Det er derfor de sender sms. Det er helt grusomt på en søndag morgen når jeg er vant med stillhet til kaffen min. Jeg fortjener disse stundene etter å startet arbeidsdagene klokka 6:30 man-fre. Er også alene med barnet og jeg trenger dette. Anonymkode: 5afc5...177 6 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #7 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker det er mottaker som bestemmer når man skal være tilgjengelig eller ikke. Dvs. Skru av Syns ikke kl 8 er spesielt tidlig. Har gjerne spist frokost lenge før det.nå tilhører ikke vi de som vil ligge på dra seg til langt på dag Anonymkode: da21d...3d9 Jeg er også a menneske. Men rolige morgener i helgene er gull. Anonymkode: 5afc5...177 16 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #8 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det beste jeg vet er helgene. Vi skal ikke opp 7 30 og kan sove så lenge vi vil. Jeg pleier å stå opp i ro og mak klokka ti eller ni, og ta en kaffe, mens sønnen min sover. Etterhvert våkner han og ligger å ser litt på pad og spiser frokost på sengen. Jeg lever for disse rolige morgenene. Men nå har kompisen hans startet å sende SMSer fra klokka 8 på morgenen og ødelegger totalt denne idyllen. For da skal jo sønnen min opp og det ropes og hoies. 😂 Jeg våknet av den typiske pinkelyden fra telefonen hans. ( det plinget på gjentagende vis siden klokken 8, fordi kompisen hans ikke "godtar" å bli ignorert eller at min sønn sover. ) Han har nå minst 30 uleste meldinger fra denne kompisen på sin telefon. Jeg har skrudd på flymodus for å stoppe flyten av meldinger og for å få litt stillhet. Vurderer å gjøre dette hver kveld i helgen siden kompisen ikke hører på voksne. Så hva skjer? Hvorfor lar foreldre barna sine holde på sånn og plage andre familier så tidlig i helgene? Anonymkode: 5afc5...177 6:30 mente jeg. 🙈 Anonymkode: 5afc5...177 3
Luckiness Skrevet 19. mars 2023 #9 Skrevet 19. mars 2023 Jeg tenker at man selv må slå av telefonen/lydløs/flymodus om man ikke ønsker å vekkes av meldinger. 8 er sånn sett ikke veldig tidlig. Det er jo et tidspunkt hvor folk normalt har kommet seg på jobb i hverdagen. Hvis ikke din sønn vil sende meldinger/møtes så tidlig så kan han jo bare sende samme mld tilbake hver gang det skjer «jeg pleier å sove lengre enn 8 og er ikke klar for å møtes/svare på mld før 10. snakkes da». Eller så må dere foreldre sette en stopper ved å skru av telefonen e.l ved leggetid. Kommer vel litt an på alder på barnet og om barnet klarer å legge fra seg mobilen eller ikke. 14
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #10 Skrevet 19. mars 2023 Luckiness skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at man selv må slå av telefonen/lydløs/flymodus om man ikke ønsker å vekkes av meldinger. 8 er sånn sett ikke veldig tidlig. Det er jo et tidspunkt hvor folk normalt har kommet seg på jobb i hverdagen. Hvis ikke din sønn vil sende meldinger/møtes så tidlig så kan han jo bare sende samme mld tilbake hver gang det skjer «jeg pleier å sove lengre enn 8 og er ikke klar for å møtes/svare på mld før 10. snakkes da». Eller så må dere foreldre sette en stopper ved å skru av telefonen e.l ved leggetid. Kommer vel litt an på alder på barnet og om barnet klarer å legge fra seg mobilen eller ikke. på jobb klokka 8 på hverdagen? Vet ikke når du står opp men her starter dagen 6 30. Det er helgene jeg snakker om. 😂 Anonymkode: 5afc5...177 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #11 Skrevet 19. mars 2023 Vi har samme "problem" her i huset nå som barna (endelig) kan sove lengre og gjerne vil ha en rolig morgen de og. Her er løsningen å sette på ikke forstyrr modus på telefonene. Den mest sosiale av barna velger dette selv, og tar det av når han er klar for å være sosial. Tenker at det er fint å lære de å sette grenser for seg selv. Vi trenger ikke være tilgjengelig for andre 24/7. Anonymkode: 586b0...976 14 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #12 Skrevet 19. mars 2023 Heldige dere er som har unger som sover lenge😅 Våre på 8 og 10 er våkne 6.30, men de får ikke kontakte venner før etter kl 10. Anonymkode: 4411c...6a5 3 2 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #13 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har samme "problem" her i huset nå som barna (endelig) kan sove lengre og gjerne vil ha en rolig morgen de og. Her er løsningen å sette på ikke forstyrr modus på telefonene. Den mest sosiale av barna velger dette selv, og tar det av når han er klar for å være sosial. Tenker at det er fint å lære de å sette grenser for seg selv. Vi trenger ikke være tilgjengelig for andre 24/7. Anonymkode: 586b0...976 Ja, jeg tror det blir løsningen fra nå av, helt klart. Det har vært en gjentagende greie med akkurat denne kompisen de siste 3 helgene at han vil game klokka 8 og ødelegger roen her hos oss. Mitt barn vil alltid sove litt ekstra. Anonymkode: 5afc5...177 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #14 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Heldige dere er som har unger som sover lenge😅 Våre på 8 og 10 er våkne 6.30, men de får ikke kontakte venner før etter kl 10. Anonymkode: 4411c...6a5 Dere er greie folk dere da. 🙈 Anonymkode: 5afc5...177 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #15 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg tror det blir løsningen fra nå av, helt klart. Det har vært en gjentagende greie med akkurat denne kompisen de siste 3 helgene at han vil game klokka 8 og ødelegger roen her hos oss. Mitt barn vil alltid sove litt ekstra. Anonymkode: 5afc5...177 Ta tlf på lydløs. Men du kan helt fint svare denne kompisen på melding at det ikke er ok å pepre med 30 meldinger om man ikke får svar på den første. Husk å skriv hilsen mammaen til xxx. Dette har jeg gjort når Tlf til ene ungen har ringt 20 ganger. Da får den som ringer beskjed om at dersom de ikke får svar på første eller andre forsøk, så må de bare vente til de blir ringt opp igjen. Anonymkode: 7073f...150 4 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #16 Skrevet 19. mars 2023 Men hvorfor i alle dager har disse barna telefon tilgjengelig uten at dere voksne er til stede? Har de også tilgang til internett? Dette høres jo bare uansvarlig ut. Her legges telefoner i en skuff etter kveldsmat og tas ikke frem før etter frokost igjen. Mine er 10 og 12 år gamle. Anonymkode: 61da6...452 12 6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #17 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere er greie folk dere da. 🙈 Anonymkode: 5afc5...177 Du er ikke så grei, ser jeg. Anonymkode: 4411c...6a5 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #18 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er ikke så grei, ser jeg. Anonymkode: 4411c...6a5 Synes du ikke? Fordi jeg vil ha en rolig søndagsmorgen? 🤪 Anonymkode: 5afc5...177 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #19 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ta tlf på lydløs. Men du kan helt fint svare denne kompisen på melding at det ikke er ok å pepre med 30 meldinger om man ikke får svar på den første. Husk å skriv hilsen mammaen til xxx. Dette har jeg gjort når Tlf til ene ungen har ringt 20 ganger. Da får den som ringer beskjed om at dersom de ikke får svar på første eller andre forsøk, så må de bare vente til de blir ringt opp igjen. Anonymkode: 7073f...150 Ja, jeg så ugrei at jeg har pleid å si ifra, Men det glemmer han hehe. Anonymkode: 5afc5...177
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #20 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg så ugrei at jeg har pleid å si ifra, Men det glemmer han hehe. Anonymkode: 5afc5...177 Da ringer du foreldrene og gir beskjed. Anonymkode: 7073f...150 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå