AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Storebroren min har vært i et rettsklammeri der det var store mangler, han fikk fullt rett før saken endte i retten og fikk pengene sine tilbake. Han hadde i tillegg samlet store beviser som kunne skadet firmaet veldig, og han inngikk et millionforlik med dem mot å holde kjeft. Det var jeg som tippet ham om at han kunne gjøre det, og han hadde aldri fått tilbudet uten mitt tips. Han lovte meg 250.000 dersom han fikk et millionbeløp ut av det, noe han fikk. I etterkant har han trukket i land og vil ikke lenger høre snakk om det... Jeg har ingen beviser, jeg har enorm gjeld etter en ekstrem dyr utdannelse, og til og med lånt penger opp privat som han lovt å hjelpe meg med., I dag nekter han og sier at jeg ikke støttet ham gjennom saken som har vært belastende og anklager meg for å bare ville ha gevinsten..... Broren min er nå ca god for flere millioner og har kjøpt seg en fet ny leilighet og en bil.... Jeg føler meg lurt av ham.... Anonymkode: 41377...a1e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 Fikk du det skriftlig? Anonymkode: 52636...ec2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #3 Skrevet 19. mars 2023 Lurt? Det er jo hans penger. Høres ut som om du ikke har gjort mer enn å gi ham et tips. Du virker veldig grådig. Det er DITT problem at du har tatt en altfor dyr utdannelse du ikke hadde råd til og ikke har kontroll på økonomien. Anonymkode: e5db5...381 40 6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #4 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han lovte meg 250.000 dersom han fikk et millionbeløp ut av det, noe han fikk. Min bror ville spart 250.000 men mistet nærheten til et søsken for resten av livet. Jeg hadde blitt så skuffet over å bli behandlet på denne måten, som om jeg bare var grisk, at jeg hadde trukket meg vekk. Dette sier faktisk mest om ham, og ingenting om deg. Det er ikke frisk tankegang det han viser der. Trist at han er sånn mot deg. Anonymkode: ca126...720 8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #5 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurt? Det er jo hans penger. Høres ut som om du ikke har gjort mer enn å gi ham et tips. Du virker veldig grådig. Det er DITT problem at du har tatt en altfor dyr utdannelse du ikke hadde råd til og ikke har kontroll på økonomien. Anonymkode: e5db5...381 Så så, før du spyr din eder og galle utover ts må du lese teksten. Han lovet henne 250.000 dersom han fikk millionbeløp, det fikk han, og snudde ts ryggen. Nå må ikke du gjøre drittsekk ut av ts og sette henne på plass for å føle deg selv bedre. Anonymkode: ca126...720 6 7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #6 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fikk du det skriftlig? Anonymkode: 52636...ec2 Nei, ellers hadde jeg jo fått pengene. Jeg hjalp ham veldig med gratis strategi og juridisk rådgivning i saken hans, i mot setning til hans advokat for selve mangelsaken som tok 4000 i timen. Det var jeg som fikk alle ideene som gjorde at han fikk de pengene han fikk. Jeg stolte bare på ham, vi ble enige om at han ville gi meg 250.000, foreldrene våre hørte det også. Dagen etter han fikk det tilbø han meg en ny iphone og en middag. Anonymkode: 41377...a1e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #7 Skrevet 19. mars 2023 Altså, det er jo hans penger og du tipset ham vel ikke fordi du håpet å få en del av pengene. Man pleier å hjelpe søsknene sine uten å forvente betaling i etterkant. Det var dårlig gjort å love deg penger som han etterpå finner ut at han ikke vil gi deg likevel, men det var uansett du selv som valgte en dyr utdannelse og tok opp privat lån og han har ikke noe ansvar for å betale deg ut av det så jeg forstår ikke hvorfor din dårlige økonomiske sans er relevant for denne saken. Du kan jo snakke med ham og håpe at han holder løftet sitt, men til syvende og sist er det hans penger. Anonymkode: f169e...c96 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #8 Skrevet 19. mars 2023 La det gå! 250 000 er ikke mye penger. Selv om det kan virke sånn for deg nå. Du har hatt flaks. Nå vet du hva slags type broren din er, innerst inne. Du vet at du ikke kan stole på han. Du vet at han ikke holder avtaler. Og du vet at han er villig til å få hjelp av deg, uten å hjelpe deg tilbake. Mest sannsynlig kommer han til å trenge noe i fremtiden, sånne folk gjør alltid det. Da vet du at du ikke trenger å stille opp. Jeg ville ikke tatt imot noe annet enn det du har avtalt. For da man ikke late som du faktisk fikk noe ut av det du også. Anonymkode: d25e9...7f2 3 1 2
Motelvibes Skrevet 19. mars 2023 #9 Skrevet 19. mars 2023 Mulig mye av den millionen gikk til å betale advokat eller annet nødvendig? 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #10 Skrevet 19. mars 2023 Når det kommer til penger så er alle seg selv nærmest….. Nå fikk du oppleve hvordan din bror faktisk er🙈 Anonymkode: 39a4f...cd7 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #11 Skrevet 19. mars 2023 Din bror har nå avslørt hvem han virkelig er. Jeg kan ikke fri meg fra å tenke at det er en part her som har sluppet altfor billlig unna her - nemlig firmaet. Du tipser din bror om å kreve penger mot å holde snusk som ikke tåler dagens lys hemmelig….. hva dreier dette seg om, egentlig? Anonymkode: 5f9f1...e69 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #12 Skrevet 19. mars 2023 Motelvibes skrev (1 time siden): Mulig mye av den millionen gikk til å betale advokat eller annet nødvendig? Han fikk alt av saksomkostninger betalt da han inngikk forlik med motpart rett innen saken skulle behandles i retten. Alt dette han har fått i etterkant (som dreier seg om flere millioner kroner) er rett og slett basert på sakens alvor, og han forsto ikke hvor verdifullt det var for ham det bevismaterialet han hadde samlet, og tenkte bare å la det gå etter han fikk rett.... Han fikk flere millioner inn på konto, mye takket være min hjelp, og da vi jobbet sammen med det, var det heletiden klart at jeg skulle få mellom 150-250.000 kr avhengig av hvor mye han fikk ut av det. Kjæresten hans hørte det også, og har bedt ham å betale meg, men han nekter..... Anonymkode: 41377...a1e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #13 Skrevet 19. mars 2023 Forstår ikke hvorfor eller hvordan du skal ha rett til hans penger? Anonymkode: 695d7...c24 7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #14 Skrevet 19. mars 2023 Jeg har bakgrunn innen juss og økonomi. Og har sikkert gitt gratis råd for mange titusener. Alt fra folk som starter for seg selv og trenger litt hjelp med skattemelding og momsregistrering, og innsikt i fradragsrett. Til råd når det kommer til avtalerett, foreldesesfrister, med mer. Kunne aldri falt meg inn å ta i mot penger fra mine nærmeste. Anonymkode: 5719c...c96 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #15 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår ikke hvorfor eller hvordan du skal ha rett til hans penger? Anonymkode: 695d7...c24 Lesevansker? Les HI en gang til, så kanskje du forstår bedre? Når man lover en ting, pleier de fleste redelige mennesker å holdet det. Anonymkode: 5fa73...ec4 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #16 Skrevet 19. mars 2023 Ja det var dårlig gjort av han. Du kommer likevell ingen vei med dette. Anonymkode: 09243...d45 3
Snublefot62 Skrevet 19. mars 2023 #17 Skrevet 19. mars 2023 Forliket han inngikk var vel kun mellom han og firmaet? Kan ikke du gå til media med beviset da?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #18 Skrevet 19. mars 2023 Dersom du vil ha et forhold til din bror må du la det gå. Du kan gjerne gi uttrykk for at du er svært skuffet og hadde satt pris på at han ikke kommer med lovnader han ikke har tenkt å følge i fremtiden, men at du legger det bak deg. Og så får du ta med deg at broren din ikke kan stoles på når det kommer til større ting. Anonymkode: c8e1a...c82 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #19 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Fikk du det skriftlig? Anonymkode: 52636...ec2 Det spiller vel ingen rolle. Dersom ts ikke har levert en tjeneste til broren så har hun ikke rett på noen penger. Det er lov å ombestemme seg Anonymkode: a0bc0...586 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #20 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, ellers hadde jeg jo fått pengene. Jeg hjalp ham veldig med gratis strategi og juridisk rådgivning i saken hans, i mot setning til hans advokat for selve mangelsaken som tok 4000 i timen. Det var jeg som fikk alle ideene som gjorde at han fikk de pengene han fikk. Jeg stolte bare på ham, vi ble enige om at han ville gi meg 250.000, foreldrene våre hørte det også. Dagen etter han fikk det tilbø han meg en ny iphone og en middag. Anonymkode: 41377...a1e Dette er sånt man gjør for søsken. Man forventer ikke betalt. Er du advokat? Anonymkode: a0bc0...586
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå