Gå til innhold

Hvorfor koster klær av ulik størrelse det samme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det gir jo absolutt ingen mening annet enn hvis klærne er laget av billig dritt-materiale?

Hvis jeg f.eks. skal strikke en langermet kjole i kasjmirgarn vil det koste dobbelt så mye å lage en i str XL som i S. Det går rett og slett med mye mer materialer.

Hvis det ikke skal være forskjell i pris på en XXL og en XXS så burde det jo egentlig ikke være prisforskjell på en akrylgenser og en av kamel-ull og silke heller.

Anonymkode: 2257e...950

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke strikke en dritt. Du skal shame overvektige. arbeidskraft er dyrere enn en halv meter stoff. Hvem er du? Kamelullpolitiet?

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Du skal ikke strikke en dritt. Du skal shame overvektige. arbeidskraft er dyrere enn en halv meter stoff. Hvem er du? Kamelullpolitiet?

🤣

Anonymkode: e465c...8c0

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Fantastisk 😂🤣

Anonymkode: 1823b...362

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det gir jo absolutt ingen mening annet enn hvis klærne er laget av billig dritt-materiale?

Hvis jeg f.eks. skal strikke en langermet kjole i kasjmirgarn vil det koste dobbelt så mye å lage en i str XL som i S. Det går rett og slett med mye mer materialer.

Hvis det ikke skal være forskjell i pris på en XXL og en XXS så burde det jo egentlig ikke være prisforskjell på en akrylgenser og en av kamel-ull og silke heller.

av samme grunn som en bikini kan koste like mye som en kåpe. Det handler ikke om stoffmengden 🤷‍♀️

Forøvrig hundre prosent enig med brukeren over her om fatshaming. 

Anonymkode: fde7c...5f9

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke tekstilene som koster mest ved klesproduksjon. Det er arbeidet. Arbeidet er cirka det samme, evt. litt mer pirkete på de minste størrelsene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med TS. 

Klær til store hunder koster ofte mer enn til små, selv om det er samme plagg.

Samme prinsipp.

Anonymkode: 07a98...ab9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fatshaming meg både her og der, noen vil jo se spøkelser på høylys dag og skal gjøre alt til en krenkelsefest 🎊 De om det. Folk som ikke klarer å se saken i et rasjonelt syn og diskutere prinsippet rundt en sak men alltid må legge seg ned og mene at de blir urett behandlet bare en tar opp en sak, alltid noen av de. 

Ja ts det er merkelig. Innimellom er det noen steder der det er markant forskjell på pris ifra en xs til en xl men som oftest ikke og det gir selvsagt ingen mening 

Anonymkode: f7308...694

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Fatshaming meg både her og der, noen vil jo se spøkelser på høylys dag og skal gjøre alt til en krenkelsefest 🎊 De om det. Folk som ikke klarer å se saken i et rasjonelt syn og diskutere prinsippet rundt en sak men alltid må legge seg ned og mene at de blir urett behandlet bare en tar opp en sak, alltid noen av de. 

Ja ts det er merkelig. Innimellom er det noen steder der det er markant forskjell på pris ifra en xs til en xl men som oftest ikke og det gir selvsagt ingen mening 

Anonymkode: f7308...694

det gir god mening hvis du forstår hva det er som koster noe, og hva folk betaler for.

Anonymkode: fde7c...5f9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du kjøper klær fra fabrikk så betaler du det samme for str XS som XL. Det er ikke stoffet som koster, det er stort sett arbeidet med å lage plagget som utgjør kostnaden.

Anonymkode: 865ff...19c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi dette alltid har vært normen i kles- og skobransjen, og var vel en eller annen kjede som prøvde det og da ble det ramaskrik

Anonymkode: e45b5...ea6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...