Gå til innhold

Spørsmål rundt åpent ekteskap og barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er gift, men mannen har lyst på flere sexpartnere. Jeg er ikke imot ideen, men tenker det kan bli litt problematisk med tanke på barna. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare til dem at det kan komme fremmede kvinner hjem til oss. Noen råd fra andre i åpne ekteskap?

Anonymkode: 6b1e4...ed6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan vel møtes utenfor hjemmet?

• Liker 4
Skrevet

Har ikke noe i mot åpne ekteskap/forhold, men barna skal holdes utenfor og slippe å forholde seg til det. Dette bør foregå utenfor huset.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker man tar det utenfor huset...

Anonymkode: 67d7f...0fc

• Liker 1
Skrevet

Synes ideen er forkastelig

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville først begynt å få helt klart hvorfor han vil ha åpent ekteskap, og om du virkelig synes det er helt greit. 

Er det fordi han nå i småbarnsfasen ikke føler at du dekker hans seksuelle behov? Og hans ønske om åpent ekteskap er en fordekt trussel om enten gir du han mer sex, han er utro eller at han MÅ få lov til å knulle rundt?

Uansett - som flere sier her: Dette holder dere utenfor hjemmet. Han skal ikke dra inn damer på deres soverom, knulle de, også møter ungene deres på dem på badet. Ærlig talt! 

Magefølelsen min sier at han manipulerer deg. 

Anonymkode: e93ae...a16

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om vi for et øyeblikk ser bort fra barna ... Hva tenker han rundt at du skal pule rundt? For om han skal kunne pule nye folk, så må jo du også få lov. Hva om det ender opp at det er du som flinkes til å komme i kontakt med nye sexpartnere? At det var han som åpna ekteskapet, men det var du som endte opp med all knullinga?
Noe sier meg at body count fort blir ugreit om det ikke er han som er på førsteplass.

Stemmer med resten av gjengen her ... dette høres litt iffy ut, Det er noe som får meg til å føle at han egentlig mest ønsker å få en aksept for å være utro? Virker litt som om han har en ide om at dette er en greie mest for han.. derfor tror jeg det fort kan bli ugreit om det er han som "taper" på ordningen.

Og om vi ser tilbake til barna igjen, så må dette være ting som 110% foregår utenfor hjemmet. Hjemme er for familien; mamma,pappa, barn. Om barn ser at mamma og pappa har sex ... det er en ting. Det kan man ta som en pedagogisk øving. Men det er noe helt annet om det var en vilt fremmed.

Anonymkode: ba79a...8e7

• Liker 1
Skrevet

Når du trekker frem barna får jeg en bitteliten mistanke om at du ikke har veldig lyst og ser litt etter problemer. Han vil lett finne en praktisk løsning på det med barna, og da er du like langt.

Hvis du er usikker på om du vil, så si det rett ut.

Jeg vet ikke hva jeg selv ville sagt i ditt sted. Jeg ville nok sett det som begynnelsen på slutten enten jeg sa ja eller net. Jeg like gjerne kunne gått med på det og sett hvor det bar, når det først var så ille at hun ikke er fornøyd med bare meg.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal barna involveres i foreldres sexliv? Hvis dere begge vil dette finner dere løsninger som ikke innebærer fremmede kvinner eller menn hjem mens barna er våkne/hjemme. Problem løst.

• Liker 2
Skrevet

Ønsker du dette?
Man kan avslutte forholdet hvis mannen er alt for opptatt av sex.
Setter han pris på deg? Setter du pris på han?

• Liker 1
Skrevet

Man drar ikke slikt inn i huset når barn er involvert, enkelt og greit.

Da er det alternativer både hos tredjepart og Hotel, tenk uansett gjennom ganske grundig.

• Liker 1
Skrevet

Dere møter selvsagt nye partnere på et hotell eller et annet nøytralt sted. Sier seg selv at dere ikke drasser hjem en masse ukjente nye sex partnere hjem til dere selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke ha drasset hjem rene sexpartnere selv om jeg ikke er gift. Det er ikke noe barna skal måtte forholde seg til.
Hadde det vært snakk om etablerte flerforhold hadde det stilt seg annerledes.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...