Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ute med venner forrige helg og min venninne begynte å flørte vilt med en kamerat av min mann som hun visste har kjæreste. Hun har visst dette i et par år, pluss at hun spurte både ham og meg den kvelden om han fremdeles hadde dame, noe vi begge bekreftet.

Min mann ble uvel og dro tidlig hjem så han så ikke noe til dette, men kameraten sa til meg at han og dama hadde litt problemer, men var fremdeles sammen.

Jeg har alltid kjent disse to som personer med «høy moral» men den kvelden tafset venninnen min mye på ham både på rumpa, kom bakfra og befølte brystkassa mm, og han stoppet henne ikke så jeg skylder på ham også. Jeg dro hjem før dem så vet faktisk ikke hvordan kvelden utviklet seg.

Kjenner likevel på en skuffelse over deres oppførsel, og vet ikke hva/om jeg skal si noe til dem.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 54dfb...e2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Passet på mitt eget liv og sluttet å leke moralpoliti. Voksne folk styrer seg selv.

Anonymkode: 09441...747

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Spør henne hva som skjedde og hvorfor hun gjorde det. Si at det er flaut å ha venner som har så lite respekt for andres forhold. 

Anonymkode: 86e95...989

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det beste hadde sikkert vært å si ifra der og da. Tydelig, men med glimt i øyet for å få slutt på det, men beholde verdighet og god stemning. I ettertid hadde sikkert ikke jeg klart å si noe.

Anonymkode: fb5dc...4e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var veldig sprikende svar her, og jeg hadde vel håpet på et mer samlet «opplagt» svar så jeg kunne bli ferdig med dette🙈

Må innrømme at jeg kjenner på en litt ekkel følelse mtp å skulle gå ut med venninna mi sammen med andre menn som er i forhold…

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var veldig sprikende svar her, og jeg hadde vel håpet på et mer samlet «opplagt» svar så jeg kunne bli ferdig med dette🙈

Må innrømme at jeg kjenner på en litt ekkel følelse mtp å skulle gå ut med venninna mi sammen med andre menn som er i forhold…

ts

Kan de to ha møttes uten deg tidligere? 

Anonymkode: 83a84...32c

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var ute med venner forrige helg og min venninne begynte å flørte vilt med en kamerat av min mann som hun visste har kjæreste. Hun har visst dette i et par år, pluss at hun spurte både ham og meg den kvelden om han fremdeles hadde dame, noe vi begge bekreftet.

Min mann ble uvel og dro tidlig hjem så han så ikke noe til dette, men kameraten sa til meg at han og dama hadde litt problemer, men var fremdeles sammen.

Jeg har alltid kjent disse to som personer med «høy moral» men den kvelden tafset venninnen min mye på ham både på rumpa, kom bakfra og befølte brystkassa mm, og han stoppet henne ikke så jeg skylder på ham også. Jeg dro hjem før dem så vet faktisk ikke hvordan kvelden utviklet seg.

Kjenner likevel på en skuffelse over deres oppførsel, og vet ikke hva/om jeg skal si noe til dem.

Hva ville dere gjort?

Kan si deg en ting. Vi alle menn sier at vi har trøbbel i forholdet for å få en bekjent til å backe unna 😅

Anonymkode: ea001...637

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Passet på mitt eget liv og sluttet å leke moralpoliti. Voksne folk styrer seg selv.

Dette!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan si deg en ting. Vi alle menn sier at vi har trøbbel i forholdet for å få en bekjent til å backe unna 😅

Anonymkode: ea001...637

Ulogisk. Han tok det opp helt ut av det blå.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker som venninne at du heller burde støtte henne å snakke med henne. Kan det være hun sliter med noe? Han også forsåvidt. Lett å dømme andre.

Anonymkode: 504bb...0b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Kan de to ha møttes uten deg tidligere? 

Anonymkode: 83a84...32c

Har ikke fått det inntrykket, men jeg vet ikke.

ts

AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (24 minutter siden):

Dette!

Klart de styrer seg selv, men likevel så velger jeg jo selv hvem jeg vil omgås. 
Jeg ønsker ikke å bli kjent som hun som tar med seg ei venninne som tafser på andres kjærester.

ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Hadde nok sittet litt stille i båten her , å tenkt at det er henne , ikke du , som er ansvarlig for egen adferd . Det du derimot kan tenke på , er at vi ofte velger venner som er lik oss selv . Så trekk deg litt tilbake . Å hvis veninna spør hvorfor , vær ærlig å si det er flaut / ubehagelig å se hun flørter med opptatte menn . Det sier jo veldig mye om hennes manglende selvrespekt . En kvinne med respekt for seg selv vil aldri legge seg etter opptatte menn. 

• Liker 1
Skrevet

Hva ville dere gjort?

Svaret mitt er: Absolutt ingenting.

Jeg forstår ikke med hvilke rett du skulle blandet deg inn i dette. Det er to voksne mennesker som helt og holdent bestemmer over seg selv, og som på ingen måte behøver å svare overfor deg. Dette handler jo ikke om deg i det hele tatt.

Og OM du nå skulle stått i posisjon til å dømme dem så burde du huske at man sjelden vet alt som foregår i livet til folk. I flere måneder var det kun tre personer i mitt nettverk som visste at jeg skulle skilles, og ingen av dem var i min nærmeste familie. Jeg var helt nedkjørt og orket ikke snakke med noen om det. 

Tenk deg om før du braser rett inn i andres privatsfære. Og spesielt når utgangspunktet er at du syns synd på DEG for hva de gjør i sine liv, selv om det ikke har noe med deg å gjøre i det hele tatt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg oute meg selv her. Jeg har fått kontakt med min store kjærlighet igjen, vi har aldri glemt hverandre. Han er gift og jeg har samboer. 

Jeg fortalte dette til to venninner, hun ene sa at dette var tydeligvis veldig bra for meg. Hun anbefalte meg å begynne å gå på cafe dates med andre menn siden det virket som om dette fikk frem den gamle meg. Hun andre ble noe sjokkert, og ristet på hode. 

Anonymkode: 180ae...796

• Liker 1
Skrevet

Når du ikke tok henne til sides og sa ifra om at du syntes oppførselen hennes var drøy der og da, hva i alle dager tenker du å si til henne om du skal ta det opp nå?

De er begge voksne selvstendige individ, som må ta ansvar for sine egne handlinger.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk vært i samme situasjon en gang. Jeg fortalte rett og slett venninnen min at jeg ikke hadde noe til overs for utroskap, og vårt vennskap endte vel i bunn og grunn der. Jeg orker ikke ha sånne mennesker i min omgangskrets som lager drama og intriger og som forventer at andre må høre på deres problemer og mislykkede liv i ettertid. 

Anonymkode: 59d22...0a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er deres ansvar hva de gjør og ikke noe du har noe med. Personlig ville jeg ha snakket med henne om det, men på en ikke-dømmende måte og lurt på hva som skjedde og hvorfor.

Voksne mennesker oppfører seg slemt hele tiden, vi brøler til barna våre, snyter på skatten, er hånlige mot kjæresten og flørter med mennesker som er i forhold. Ja, noe er verre enn noe annet, men jeg synes også det er ille med mennesker som går rundt og kjefter på andre og prøver å kontrollere deres oppførsel. La folk dumme seg ut på egenhånd og kom heller med råd og kritikk hvis de ber om det.

Anonymkode: 3feea...846

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Du er jo ikke ansvarlig for hennes oppførsel eller kan styre den, men du kan føle din egen reaksjon, og se annerledes på henne etter dette. Det hadde nok jeg gjort litt,  tenkt at vi har ikke de samme verdiene og tankene.

Anonymkode: 7b36c...f3b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange meninger folkens.

Jeg har valgt å ha litt is i magen og la det ligge foreløpig.

ts

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...