AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #21 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ikke enig med deg! Jeg har to med Asberger, og de har overhodet ikke lav intelligens, men de har trengt tid på å knekke sosiale koder. Dette bedrer seg med alderen . Anonymkode: ab8b3...305 Lav SOSIAL intelligens (det heter gjerne ikke det?). Evt. sosial KOMPETANSE. Jeg vet at Aspergere ikke har lavere intelligens. Vår gutt har over gjennomsnitt gode karakterer og har sekser i matematikk, og skårte høyt på evnetestene. Og i nettverket vårt via autismeforeningen er det mange andre også som har Asperger og har høy intelligens. Anonymkode: 7b634...c66
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #22 Skrevet 19. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er ikke enig med deg! Jeg har to med Asberger, og de har overhodet ikke lav intelligens, men de har trengt tid på å knekke sosiale koder. Dette bedrer seg med alderen . Anonymkode: ab8b3...305 Det er helt vanlig at vi har lav sosial intelligens jo. Men ikke lav intelligens Anonymkode: 7e633...13a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #23 Skrevet 19. mars 2023 Autister må læres opp til sosiale ting. De kommer ikke naturlig som de fleste får til. De er faktisk veldig empatiske problemet er at de ikke klarer å vise det eller er for mye empati. Det er så mange typer i spekteret og de varierer litt igjenom åra. Noe ganger reagere de på f eks lyd men så finner de en løsning og plutselig så blir de heller overstimulert av lukt . Så skjønner de at de skal hilse men mulig glemmer at man skal ikke være alt for ivrig. Anonymkode: 833f0...32e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå