Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siste tiden har kjæresten min blitt mer opptatt av spilling. Personlig synes jeg det er helt greit å spille, for jeg er også en gamer og kan ha perioder der jeg spiller litt mer både med og uten typen. Likevel synes jeg at det er blitt overkant mye siste månedene som går utover forholdet. Han kommer hjem fra jobb, spiser middag og rett på gaming fra klokka 17 til kl 03 om natta. 

Har kommunisert at det har tært litt på forholdet i forbindelse med at vi har ikke snakker like mye, eller finner på ting... og ikke snakk om husarbeid.. Det har vært mer ensidig med initiativ og jeg synes det er så sårende. Når han ikke gamer og skal gi mer kjærestetid/prate sammen eller være i nærheten av hverandre sitter han på instagram og scroller for å se på morsomme videoer. Selv når vi har avtalt aktivitet for oss, så gamer han så mye og utsetter daten så mye at han har flere ganger spurt om å ta daten en annen gang (enten det er å se serie, tur, o.l). 

Kjenner jeg blir oppriktig lei og det er ikke lenger gøy å ta opp temaet om at kjærestetid er svært neglisjert og det går utover trivsel i hverdagen. Selv når vi skal legge oss og slapper av i senga tar han opp laptopen sin for å se på at andre spiller spill.

Tar det opp problemstillingen med kjæresten ca hver andre eller tredje dag siste to ukene, for det er ikke blitt bedring til tross han lover å skjerpe seg. 

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd for dette har ikke vært slik utenom siste to månedene (2,5 år i forhold). Vi er begge i midten av tyveårene, og planen min var å fri til sommer - men nå er jeg oppriktig usikker om det er det rette valget. 

Dere med gamerkjæreste, hvilke tiltak var det gjort for at man fikk litt mer balansert hverdag med kjærestetid/bare i det hele tatt snakke sammen? 

Synes det er så vondt fordi han er helt nydelig person og ønsker ikke at dette forholdet går rett vest.

Anonymkode: 882e5...449

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ikke levd sånn. 

Anonymkode: 69095...14f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk som lover ting og det ikke skjer noe endring… big red flag. Han jatter bare med og respekterer ikke dine følelser. Men dette hjelper det lite å fortelle han. Folk er ofte slik at de responderer dårligere på kritikk også. Jeg tror du må virkelig bestemme deg om du ønsker dette for alltid eller ei. Han setter standarden nå, forblir du uten konsekvenser, så lærer han at dette glir fint unna uansett. 

Vi damer gjør ofte alt i vår makt i ønske om noe som har vært. Henger fast i gode minner, vanskelig å gå når man har investert så mye, både følelser og tid. 

Det er fint at dere har gode minner. Men realiteten er det som skjer nå. Og situasjonen har pågått alt for lenge. Ville du vært med han, om dette som er nå ble resten av forholdet? Er svaret nei, så må du få dette frem for han. 

En total atferds endring syntes jeg krever svar. Hvorfor gamer han så mye? Rømmer han fra noe? Noe han vondt han føler med seg selv, går det ok på jobben, eller trenger han space i forholdet? Hvilke behov er det han prøver å dekke? Menn er ofte ikke lært opp til å putte følelser i kategorier slik kvinner er, så mange ganger vet de ikke selv hva som er problemet en gang. Det bare føles bedre med lett stimuli som gir endorfiner (som gaming gir). Hvorfor søker han plutselig dette nå?

Han må prate med deg. Kommer du ingen vei, så må du sette ned foten, hardt… de fleste menn som blir forlatt ønsker dama tilbake, når de innser alvoret. Dette er selvfølgelig ikke noe man skal satse på og gi falske trusler. Men det kan ikke fortsette slik det nå gjør, og du må ta et valg selv om hvor langt du er villig til at han drar den strikken uten forklaring fra hans side…

Anonymkode: ba392...2e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sliter han med noe?

Eller er det bare et nytt spill han har fått fullstendig hekt på?

Når dette er ny oppførsel, og bare har vært i to måneder, så må det være mulig å komme til bunns i.

Anonymkode: 93c08...9be

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått 

Anonymkode: d4fe1...254

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Folk som lover ting og det ikke skjer noe endring… big red flag. Han jatter bare med og respekterer ikke dine følelser. Men dette hjelper det lite å fortelle han. Folk er ofte slik at de responderer dårligere på kritikk også. Jeg tror du må virkelig bestemme deg om du ønsker dette for alltid eller ei. Han setter standarden nå, forblir du uten konsekvenser, så lærer han at dette glir fint unna uansett. 

Vi damer gjør ofte alt i vår makt i ønske om noe som har vært. Henger fast i gode minner, vanskelig å gå når man har investert så mye, både følelser og tid. 

Det er fint at dere har gode minner. Men realiteten er det som skjer nå. Og situasjonen har pågått alt for lenge. Ville du vært med han, om dette som er nå ble resten av forholdet? Er svaret nei, så må du få dette frem for han. 

En total atferds endring syntes jeg krever svar. Hvorfor gamer han så mye? Rømmer han fra noe? Noe han vondt han føler med seg selv, går det ok på jobben, eller trenger han space i forholdet? Hvilke behov er det han prøver å dekke? Menn er ofte ikke lært opp til å putte følelser i kategorier slik kvinner er, så mange ganger vet de ikke selv hva som er problemet en gang. Det bare føles bedre med lett stimuli som gir endorfiner (som gaming gir). Hvorfor søker han plutselig dette nå?

Han må prate med deg. Kommer du ingen vei, så må du sette ned foten, hardt… de fleste menn som blir forlatt ønsker dama tilbake, når de innser alvoret. Dette er selvfølgelig ikke noe man skal satse på og gi falske trusler. Men det kan ikke fortsette slik det nå gjør, og du må ta et valg selv om hvor langt du er villig til at han drar den strikken uten forklaring fra hans side…

Anonymkode: ba392...2e4

Stusset også på det også fordi det er så merkelig at det skjedde så plutselig? har ikke hatt problemer at han spilte/gjorde hobbyene sine, men det er blitt helt ekstremt nå plutselig. Ironien er at for et halvt år siden bare snakket jeg om at det er så befriende at vi har sunn forhold til spill & alenetid (alt med måte), og at vi ikke neglisjerer behovene våres ((samtalen var i forbindelse med at flere på KG har vært fortvilt over gamerkjæreste som totalt ikke gir noe tid til forholdet))(((surprise surprise hvem er her nå..))). 

Har snakket med han angående det her så mange ganger, men virker rett og slett at han er avhengig. Prøvde å forhør om han har følt seg ekstra sliten eller nedfor, eller har mer behov for å være alene? Han mener at det er ingen av påstander jeg har kommet med, men bare at han vil spille. Han virker bare overasket at jeg ikke er fornøyd med tilværelsen og han føler vi snakker nok sammen. Er litt uenig fordi smalltalk og ikke ha øynene på personen engang med mobilskjerm er ikke helt samme, greit innimellom men det har vært alt for lenge..

Jeg gir det her max 1 måned til forandring tror jeg, rett og slett fordi det her gjør meg ulykkelig i sikt. Hvis det går sånn i perioder til og med vet jeg ikke om jeg orker. Prøver å se for meg om det var små barn inn i bildet i tillegg, lite søvn og diverse? det ville ikke gått hvis hans prioritet ville vært gaming og jeg er hovedforsørger.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sliter han med noe?

Eller er det bare et nytt spill han har fått fullstendig hekt på?

Når dette er ny oppførsel, og bare har vært i to måneder, så må det være mulig å komme til bunns i.

Anonymkode: 93c08...9be

Ikke nytt spill, men league og legends som man kan spille som flere. Har spilt det selv, men synes det blir kjedelig etter mange år, noen runder er nok. Men virker som han fikk hekt på det, men mer enn tidligere.. 

Har trua at det ordner seg, i og med han pleide å ta tak i ting som jeg tok opp tidlig - som rettferdig fordelig av husarbeid og diverse. Han har vært relativt konsistent på det, men ble litt verre i starten av gaming hekten hans. Men synes det har vært dårlig nå fra hans side å ta tak i problemstillingen jeg tar opp.

Har en mulig antagelse at det er spill er eneste som er stimulerende og avslappende etter jobb, og været har ikke vært det beste og fristende å dra steder eller gå tur. Prøver å oppfordre han til å finne på ting med venner enten det er ut eller mulighet for å komme på besøk til oss. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...