Gjest gjest1 Skrevet 30. desember 2005 #1 Skrevet 30. desember 2005 Fant dette i et annet forum, og jeg syns IKKE det er rikitg å bruke dyrelik som "kunst". Greit det er en måte å uttrykke seg på, og om kunstneren skulle bare provosere, gratulerer med utført arbeid! http://www.kik.no/verk.jsp?id=T2904928
Gjest GreenSky Skrevet 30. desember 2005 #2 Skrevet 30. desember 2005 Hrmpf. Skulle likt å sett et menneskelik der i stedet, da hadde det blitt bråk.
Gjest gjest1 Skrevet 30. desember 2005 #3 Skrevet 30. desember 2005 åh det er bråk allerede, iallfall her! jeg blir så sinna når jeg ser sånt! Men hadde de ikke en utstilling med menneskekroppen skrelt som en potet da?
Shea Skrevet 30. desember 2005 #4 Skrevet 30. desember 2005 Synes ikke denne såkalt kunsten er noe fin jeg. Pjuk. Det kan de bare ha for min del.
Gjest GreenSky Skrevet 30. desember 2005 #5 Skrevet 30. desember 2005 Men jeg vil gjerne vite mer om tanken bak før jeg blir provosert. Skal det f.eks symbolisere dyrenes frigjøring eller noe, kan jeg gå med på at tanken er god, selv om virkemiddelet var sterkt.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #6 Skrevet 30. desember 2005 åh det er bråk allerede, iallfall her! jeg blir så sinna når jeg ser sånt! Men hadde de ikke en utstilling med menneskekroppen skrelt som en potet da? ← Det finnes utstillinger med menneskekropper, ja. Bodyworks blant annet.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #7 Skrevet 30. desember 2005 Synes ikke Damien Hirst er noe særlig bedre...
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #8 Skrevet 30. desember 2005 åh det er bråk allerede, iallfall her! jeg blir så sinna når jeg ser sånt! ← Hvorfor blir du sint? ... Det kan jo alltids være gøy å kødde med religiøse symboler, for å se hva kristne kommer med av protester Kansje er det reaksjonene mer enn verket i seg selv, som utgjør kunsten?
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2005 #9 Skrevet 30. desember 2005 Lurer på hva som befinner seg bak linken? Orker ikke se om det er noe ordentlig ekkelt.
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2005 #11 Skrevet 30. desember 2005 Hengte og korsfestede rotter. ← Ok. Kan vel egentlig ikke uttale meg, men jeg synes det går over streken om man dreper dyr "for kunsten".
minienthe Skrevet 30. desember 2005 #12 Skrevet 30. desember 2005 fikk bare "page canot be displayed" jeg
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #13 Skrevet 30. desember 2005 Jeg ville ikke ha definert dette som kunst.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #14 Skrevet 30. desember 2005 kunstnerne kjemper en desperat men håpløs kamp om å bli lagt merke til. Høre en kunsthistoriker på radia sa at kunsten og kunstneren langt på vei har utspilt sin rolle og at det knapt var mulig å lage noe som samtidig kunne bli oppfattet som plagiat
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #15 Skrevet 30. desember 2005 Enhver har ikke rett til å kalle seg profesjonell kunstner. Ethvert verk laget av noe har ikke rett til å bli klassifisert som kunst. Alle som kan kunsthistorie og har utdanning innen estetiske fag - og andre med common sense eller /og høyere generell utdanning forstår at det finnes kategoriseringer, klassifiseringer, definisjoner, teorier, drøftinger, analyser, synspunkter og meninger på hva kunst er, bør være, og skal være. Og hva det ikke er.
Iceglow Skrevet 30. desember 2005 #16 Skrevet 30. desember 2005 Jeg får ikke opp linken, men generelt ser jeg ikke noe verre i å bruke dyr som “kunst” enn å bruke de som sko, jakke, genser, mat osv.
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2005 #17 Skrevet 30. desember 2005 Jeg får ikke opp linken, men generelt ser jeg ikke noe verre i å bruke dyr som “kunst” enn å bruke de som sko, jakke, genser, mat osv. ← Synes du går temmelig langt når du sidestiller mat og klær. Vi har kunstige stoffer som kan erstatte dyreskinn/pels når det gjelder klær, men de fleste spiser da kjøtt for å klare seg. Mener du at alle bør bli vegetarianere? Hva da med plantenes rett til å leve?
Iceglow Skrevet 31. desember 2005 #18 Skrevet 31. desember 2005 Dette kan spore kraftig av her, noe som ikke var utgangspunktet mitt, men jeg svarer kort allikevel. Svært få, om noen i den vestlige verden spiser kjøtt for å klare seg, at det er slik i jeger og samlersamfunn er en helt annen sak. Bruk av skinn og pels blir og en helt annen situasjon i slike samfunn. Planter har for øvrig verken et sentralnervesystem, eller noen annen form for “høyere aktivitet”. Og før argumentet “hva om det skulle vise seg at de har det?” blir brukt, hva spiser kyr og sauer? Man “redder” faktisk flere planter ved å spise de direkte enn ved å kjøre de gjennom en ku. Miljømessig sett går det med ca 10 til jeg mener det er noen og 50 ganger mer resurser på å livnære en befolkning på animalsk basert kosthold en vegetarkost. Dette varierer selvsagt på om det er industriell drift, dyreart, jakt osv.
Gjest skindeep Skrevet 31. desember 2005 #19 Skrevet 31. desember 2005 Dette er den verste kunsten jeg har sett noen gang ihvertfall!
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #20 Skrevet 31. desember 2005 men som sagt over her, finnes det kunst med menneskekropper... den med soldaten på hesten (altså en rytter om sitter til hest, der skinnet/huden på begge er fjernet slik at musklene er det eneste vi ser...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå