Gå til innhold

Salat med fetaost i babyshower?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser at gravide kan spise fetaost så lenge den er pasteurisert. Skal lage en salat til en babyshower og lurer på om jeg skal ha fetaost i den eller ikke. Ville dere som gravide spist den? Kan eventuelt ha fetaost en ved siden av så folk kan velge selv 

Anonymkode: 12d59...c7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leser at gravide kan spise fetaost så lenge den er pasteurisert. Skal lage en salat til en babyshower og lurer på om jeg skal ha fetaost i den eller ikke. Ville dere som gravide spist den? Kan eventuelt ha fetaost en ved siden av så folk kan velge selv 

Anonymkode: 12d59...c7a

Fetaost er slikt man har ved siden.

Anonymkode: 64a86...6a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Babydusj er utrolig harry da. 

Anonymkode: 61fba...20f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg spiste fetaost som gravid. Det er helt trygt. Fikk focaccia med fetaost i min babyshower 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste fetaost, den fra apetina. 

Anonymkode: e7363...35e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste fetaost som gravid, så lenge jeg var trygg på at glasset var forholdsvis nyåpnet. Til en babyshower hadde jeg regnet med at det var et nytt glass, og hadde fint spist. Hadde svigermor (som kan forsyne seg med 3 biter om glasset tas frem) hadde kommet med er halvfullt glass så hadde jeg takket pent nei.

Anonymkode: 8b75a...354

• Liker 2
Skrevet

Ha fetaost på siden. Problem løst. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Setter svært stor pris på om fetaost er ved siden av, men det er noe jeg aldri har vært begeistret for, det er ganske mange som ikke er så glad i dette så jeg er ikke aleine :sjenert: Men det er trygt å spise ifølge mattilsynet dersom glasset nylig er åpnet og osten er laget av pasteurisert melk 

Anonymkode: 89caf...13c

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror ikke du får fetaost som ikke er pasteurisert i Norge. 

Generelt skal du vel til en spesialbutikk for å finne noen oster som ikke er pasteurisert, og i salat er det vanligvis Apertina som brukes, som uansett diskusjonen om hva det er, vil være pasteurisert.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk fetaost fra glass, det har jo gummikonsistens! 

Anonymkode: a1b2b...9d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er bare å putte det i salaten! De som eventuelt ikke vil ha, kan jo bare ta det ut.

Anonymkode: cb716...6df

• Nyttig 1
Skrevet

Elsker fetsost (pg er gravid). Putt oppi!

AnonymBruker
Skrevet

Du rommer flere mennesker og viser mer hensyn viss du tar fetaost ved siden av, det er enklere å forsyne seg av en skål enn å plukke ut av.

Anonymkode: 740b5...e53

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg spiste fetaost, den fra apetina. 

Anonymkode: e7363...35e

Apetina er IKKE fetaost…

Til ts: Kjøp et helt nytt glass, sjekk at datoen er grei og server ved siden av slik at folk kan velge selv.

Anonymkode: c81f0...fab

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg få fetaost og slippe babyshower?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...