Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lang fartstid i mitt tidligere yrke. Det er opplevelser på godt og vondt.

Jeg tenker å skrive om hva jeg har opplevd igjennom alle disse årene. Jeg skal selvsagt ikke bruke ekte navn.

Historiene er muligens kjennbare, men det er flere like opplevelser til at jeg skriver om Per, mens en Arne kjenner seg igjen.

Jeg trur denne boken kan åpne øynene for hvordan denne yrkesgruppen jobber og hva de opplever. Er nok mest artige historier.

Spørsmålet er om det er lov å skrive om historiene? Jeg skal selvsagt ikke fortelle om ting som kan skade firmaet på noe vis.

Jeg vurderer også å skrive under pseudonym.

Anonymkode: 267fb...a37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å skrive du. Så sier du bare at enhver likhet med virkeligheten er tilfeldig og utilsiktet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (2 minutter siden):

Begynn å skrive du. Så sier du bare at enhver likhet med virkeligheten er tilfeldig og utilsiktet. 

Det tenkte jeg ikke over.
Takk for tipset 😊

Anonymkode: 267fb...a37

• Liker 1
Skrevet

Tenk også på hvordan du kan skrive godt. Bare gode historier vil neppe engasjere leseren dersom de ikke er godt skrevet. Noen må få leseren til å ønske å fortsette til neste gode historie. Finnes masser av skrivekurs, og lærebøker i skriving for uerfarne forfattere. Forlagene mener også ofte at de bør få lese deler av manuset først. Ikke at man bare leverer et helt bokmanus. 

Cappelen utgir også en antologi hvert år, der både noveller, dikt og enkeltkapitler kan komme på trykk dersom de er gode nok. Er bare for de som ikke har fått utgitt noe før. https://cappelendamm.no/om-cappelen-damm/manus/signaler?gclid=EAIaIQobChMI493h8-vn_QIV1xB7Ch38gQA0EAAYASAAEgIWTfD_BwE

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo spørre deg om dette er noe som er interessant for omverden.

Anonymkode: d1e76...a6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv litt om så det ikke kan gjenkjennes. 
gjør mann til dame, hund til hest osv. 

skriv i vei 😃😃😃

Anonymkode: 4c156...7a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må jo spørre deg om dette er noe som er interessant for omverden.

Anonymkode: d1e76...a6f

For ein kommentar! Det gjeld jo alle bøker 😛

Anonymkode: bce83...608

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...