AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 Har slitt med bakteriell vaginose i sikkert to år nå, og blir ikke kvitt det. Har prøvd gjentatte reseptfri behandlinger, har også forsøkt donaxyl. Det ble verre etter donaxyl behandlingen og er begynt å lukte skikkelig vondt nå. Før var det "bare" tykk grøtete utflod. Noen som har tips eller råd for hva som har fungert for dere? Anonymkode: 219a6...677
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #2 Skrevet 18. mars 2023 Har du bedt om henvisning til gynekolog eller hørt om fastlegen har andre medisiner du kan prøve Anonymkode: d85e1...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #4 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Kjøp multigyn. Anonymkode: f7f83...ad6 Jeg bruker det nå og det er veldig kort innføringshylse så alt renner ut igjen med en gang. Anonymkode: 934ad...c30
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #5 Skrevet 19. mars 2023 Hvorfor går du ikke til legen og får antibiotika? Anonymkode: 0b25b...d9e 1
Rotemor Skrevet 19. mars 2023 #6 Skrevet 19. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor går du ikke til legen og får antibiotika? Anonymkode: 0b25b...d9e Dette. Virkelig! Det er to dager så er det borte! Du lukter for andre også. Endret 19. mars 2023 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #7 Skrevet 19. mars 2023 Jeg hadde det der, og var jævlig irriterende. Brukte sånne reseptfrie greier men det fungerte ikke i det hele tatt. Dro til legen og fikk antibiotika. Etter 2-3 dager var jeg helt fin. Aldri hatt det siden Anonymkode: 56fa2...4d8 1 1
shakini Skrevet 19. mars 2023 #8 Skrevet 19. mars 2023 Hvis du har partner - ikke la mannen din komme inni deg. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #9 Skrevet 19. mars 2023 Antibiotika tar knekken på det med én gang. Tidligere har jeg har også prøvd andre ting først, men det funket overhodet ikke. Kun antibiotika. Anonymkode: 16564...3bd 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #10 Skrevet 19. mars 2023 Som de andre sier, det er antibiotika som er løsningen. Hvis du ikke tåler antibiotika, snakk med legen din om alternativer. Anonymkode: 19ce2...845 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #11 Skrevet 19. mars 2023 Kosthold spiller også en stor rolle - kutte ut sukker og stivelse i stor grad vet jeg hjelper Anonymkode: cc465...74e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #12 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kosthold spiller også en stor rolle - kutte ut sukker og stivelse i stor grad vet jeg hjelper Anonymkode: cc465...74e Enig. Samt gjær, alkohold, meieriprodukter, etc. Aldri hatt en eneste soppinfeksjon eller BV etter jeg la om kosthold. Anonymkode: 19ce2...845 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #13 Skrevet 19. mars 2023 Sært at legen ikke har tilbudt meg antibiotika allerede... Skal spør legen om det. Takk. Ts Anonymkode: 219a6...677 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #14 Skrevet 19. mars 2023 shakini skrev (4 timer siden): Hvis du har partner - ikke la mannen din komme inni deg. Jeg slet også med BV med to ulike partnere. Antibiotika hjalp bare med en gang, kom raskt tilbake. Eneste løsning var at de ikke kom inni meg. Eller å bytte mann. Jeg har aldri hatt problemet med andre partnere, kun disse to. Gynekologen sa at slik er det bare, noen har bakterieflora som ikke er helt kompatibel. Anonymkode: 6a61b...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #15 Skrevet 19. mars 2023 Jeg hadde det i slutten av forholdet med eksen. Jeg prøvde alle slags kremer og tabletter. Hadde tenkt å kontakte lege, men så ble det slutt, og da forsvant det av seg selv. Har ny partner nå og har vært sammen noen år uten at jeg har fått det igjen. Tror rett og slett det var noe i sæden til eksen jeg ikke tålte. Evt. kan det være dårlig hygiene? Han dusjet ikke på kvelden, og var slurvete med håndvask. Spiste ofte chips før han gikk og la seg, så jeg så jo for meg at all den dritten gikk over på **** når han gikk på do før leggetid. Ellers så brukte han masse kosttilskudd i den perioden jeg hadde problemet. Mistenkte også sterkere ting i forbindelse med trening. Vet ikke om dette er noe som kan gå i sæden? Anonymkode: f884c...1e8
Rotemor Skrevet 19. mars 2023 #16 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg hadde det i slutten av forholdet med eksen. Jeg prøvde alle slags kremer og tabletter. Hadde tenkt å kontakte lege, men så ble det slutt, og da forsvant det av seg selv. Har ny partner nå og har vært sammen noen år uten at jeg har fått det igjen. Tror rett og slett det var noe i sæden til eksen jeg ikke tålte. Evt. kan det være dårlig hygiene? Han dusjet ikke på kvelden, og var slurvete med håndvask. Spiste ofte chips før han gikk og la seg, så jeg så jo for meg at all den dritten gikk over på **** når han gikk på do før leggetid. Ellers så brukte han masse kosttilskudd i den perioden jeg hadde problemet. Mistenkte også sterkere ting i forbindelse med trening. Vet ikke om dette er noe som kan gå i sæden? Anonymkode: f884c...1e8 Wake-up-call. Eksen din smittet deg.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #17 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg slet også med BV med to ulike partnere. Antibiotika hjalp bare med en gang, kom raskt tilbake. Eneste løsning var at de ikke kom inni meg. Eller å bytte mann. Jeg har aldri hatt problemet med andre partnere, kun disse to. Gynekologen sa at slik er det bare, noen har bakterieflora som ikke er helt kompatibel. Anonymkode: 6a61b...f6b Enig i dette. Hadde kronisk soppinfeksjon med tidligere to faste partnere. Måtte bruke multigyn actigel etter hvert samleie for å forebygge etter jeg endelig ble relativt bra. Nå med samboeren min trenger jeg heldigvis ikke det lengre, så bakteriefloraen tåler bedre hans bakterieflora. Anonymkode: 9e61c...826
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #18 Skrevet 19. mars 2023 Rotemor skrev (11 minutter siden): Wake-up-call. Eksen din smittet deg. Hverken BV eller sopp er ansett som smittsomme sykdommer. Det er ikke det det handler om, men bakterieflora som ikke er kompatibel med hverandre. Anonymkode: 9e61c...826 2
Rotemor Skrevet 19. mars 2023 #19 Skrevet 19. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hverken BV eller sopp er ansett som smittsomme sykdommer. Det er ikke det det handler om, men bakterieflora som ikke er kompatibel med hverandre. Anonymkode: 9e61c...826 Bakteriefloraen hans var usunn.( Det kommer ofte av flere partnere eller uheldig oartnereHan hadde hatt godt av en antibiotikakur. Det er ikke så enkelt som du beskriver selv om det ikke i seg selv regnes som smittsom sykdom. Usunn bakterieflora smitter! Eller: BV forårsakes av det da. Mer oresist Endret 19. mars 2023 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #20 Skrevet 19. mars 2023 Rotemor skrev (2 timer siden): Wake-up-call. Eksen din smittet deg. Jeg tok noen tester for seksuelle overførbare sykdommer etter bruddet sånn for sikkerhetsskyld, men alt var negativt. Var en sånn standardpakke, husker ikke hva de testet for. Men at BVen var der pga han var ikke tvil om siden det gikk over etter bruddet og ikke har kommet tilbake siden. Anonymkode: f884c...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå