Gå til innhold

Kostnad flyttebyrå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal snart flytte 5 min unna med bil. Er ikke så mye som skal flyttes, men det er jo litt møbler, senger, vaskemaskin etc. Noe greier vi jo selv. 

Er det noen som har flyttet i det siste som kan si hva dere tror prisen kommer på? 

Anonymkode: c675e...a4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor mye ting dere har. Jeg betalte 3600 for å flytte ett lass i 20 kubikkmeter stor varebil 10 km. Dette var ting fra en 50kvm stor leilighet og da hadde jeg kjørt ca 7 runder med personbil med banankasser selv. Det var plass til noe mer i varebilen enn det som var fyllt opp i den. Flyttefirma tar timebetalt mellom 1500-2500 pr time inkludert varebil og 2 bæremannskap. 

Andre flyttefirmaer jeg var i kontakt med ville ha 9000 for samme jobben. 

Når dere skal ha flyttefirma sparer dere penger å ha bært alt ut så de bare kan lempe inn i varebilen, eller i det minste på å ha pakket alt klart og merket eskene etter Tung, Lett, og Forsiktig/Glass og satt eskene i disse tre gruppene. Da kan firmaet ta de eskene de trenger å stable i bunn først og slipper å bruke tid på å løfte på alle eskene og stable om senere. Tid er penger. 

De bærer selvsagt alt ut om du ikke får blitt med å bære ut selv. Prøv å få kjørt alt i én runde, eller så få runder som mulig for å få lavest mulig pris. 

Anonymkode: 8eef6...384

AnonymBruker
Skrevet

PS! Anbefaler å bruke mittanbud.no og facebook gruppene bærehjelp, flyttehjelp og småjobber. Så får du gode tilbud. Skriv i annonsen hvor mange esker ca og hva slags møbler så får du et pristilbud 

Anonymkode: 8eef6...384

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo an på hvor stor leilighet med ting dere har, og hvor mye dere kommer til å flytte over på egenhånd. Vi bor på ca 150 kvm og skal flytte snart. Vi flytter rundt en kilometer unna der vi bor i dag og har valgt å kjøre over mye av esker etc. selv. Etter befaring fikk vi tilbud fra ett flyttebyrå på ca. 18 000. Vi valgte istedet et byrå som ga timepris, rundt 2000 timen for to mann og en bil. Jo mer vi gjør selv jo billigere blir det da.

Skrevet

Leie varebil for en helg koster ca. 2 - 3 000, også bærer dere tingene selv. Noen timers arbeid og mye penger spart. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier, det kommer jo helt an på hvor mye som skal flyttes, fra og til hvilken etasje, og hvor mye du bidrar med selv. Jeg flyttet ca 2 mil og flyttet fra leilighet på 80 m2. Jeg kjørte mye esker og smått selv. Betalte 9000 kr inkl moms, og jobben tok 3 timer (3 mann). 

Priser vil variere en del, andre jeg ringte var mye dyrere. 

Anonymkode: 1b71c...229

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...