Gå til innhold

Mennesker som er lite løsningsorienterte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det går meg på nervene når folk lager problemer av småtteri, eller når folk ser begrensninger istedenfor muligheter, eller engster seg for småting, eller er lite fleksible. Regelryttere gir meg mark. 

Eks: undergrunnen er stengt og vil være det i 1 uke pga. Nødvendig arbeid. Man får mld av en nabo som synes det blir veldig knotete å gå rundt med barnevogn og legger ut om dette i det lange og breie. Arbeidet er allerede startet og man får ikke gjort noe med det, er det da noe poeng å bruke tiden din på å klage eller ønske seg at det ikke var sånn? Sånt går meg på nervene. 

Noen andre med familiemedlemmer, naboer osv som er lite fleksible?

Anonymkode: 32529...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at du gidder å bruke tiden din på å irritere deg over sånt... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må si meg enig i at det er rart at du gidder å irritere deg over slikt. 

Jeg er ekstremt løsningsorientert og realistisk (ting er slik, så hvordan kan utfordringer ved det løses best- hode), og det kan nok også være irriterende for andre. Spesielt for folk som føler at det er godt å få lov til å mene at ting er umulig eller svært vanskelig. Jeg har imidlertid også venner som selv ikke er særlig løsningsorientert, men som elsker at mitt hode alltid søker løsninger. Når ting er vanskelig/"umulig" er de fort på tråden for å få råd. Det er typisk mennesker som ikke synes det er så farlig å ta feil eller å søke hjelp, fordi selvfølelsen ikke henger på å alltid takle alt. (Slik er jeg også. Innspill fra andre inspirerer og motiverer meg.) Det er folk som helst skal klare seg selv som blir irritert over at jeg automatisk begynner å analysere og finne løsninger, og jeg pleier å tie ovenfor folk jeg vet er slik, selv om det de presenterer som problem er noe jeg ser gode løsninger på. 

Jeg gjorde karriere på å ha slikt hode, men jeg klarer også å respektere at ikke alle er slik, og også at en del bare vil blåse ut, uten å få hjelp til å løse ting. Det kan til tider forundre meg, men jeg irriterer meg ikke. Jeg har mitt fokus, andre får ha sitt. Jeg er bare glad for at jeg ikke bruker energi på slikt selv. For meg virker det meningsløst. 

Anonymkode: d5096...679

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på om ikke du gjør nettopp det du irriterer deg over her? 

I stedet for å se løsningen på småtteri (at andre er lite løsningsorienterte) skriver du om det her. I stedet for å se det som en mulighet til å lære om andre, selv være fleksibel og imøtekommende ser du begrensning og irriterer deg. 

Hva tenker du? 

Anonymkode: b1a0f...abf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 19.27):

Jeg gjorde karriere på å ha slikt hode

Kan jeg spørre, hvilken yrkesretning? :) 

Anonymkode: cfa26...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...