AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 Har vært opptatt av lære ungen folkseskikk og å være høflig mot andre. Likevel har det blitt sånn nå at hun nekter å høre på meg. Noen ganger inne i butikken så må kanskje noen komme forbi oss. Jeg sier da at du må passe deg litt, damen/mannen skal forbi. Ungen tramper i gulvet og sier nei! Jeg sier at hun må nesten passe seg. Igjen blir det hyling og vil ikke! Ender med at jeg må løfte henne bort. Hun er fire år. Er dette egentlig normal oppførsel hos en fireåring? Er litt fortvilet så hva gjør jeg? Anonymkode: 6cecd...4ff
Andro Skrevet 18. mars 2023 #3 Skrevet 18. mars 2023 Dette er veldig vanlig oppførsel fra fireåringer 😂 De kan være en håndfull. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #4 Skrevet 18. mars 2023 Min fireåring er sånn. Det er en prosess å lære de vett. Anonymkode: 128e6...526 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #5 Skrevet 18. mars 2023 Ja, da får jeg bare være tålmodig. Blir vel bedre etter hvert.., Anonymkode: 6cecd...4ff
jordbær86 Skrevet 19. mars 2023 #6 Skrevet 19. mars 2023 Vanlig ja. Men å nekte å flytte seg for folk vet jeg ikke om er vanlig. Hun tester vel grensene dine.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 18.44): Har vært opptatt av lære ungen folkseskikk og å være høflig mot andre. Likevel har det blitt sånn nå at hun nekter å høre på meg. Noen ganger inne i butikken så må kanskje noen komme forbi oss. Jeg sier da at du må passe deg litt, damen/mannen skal forbi. Ungen tramper i gulvet og sier nei! Jeg sier at hun må nesten passe seg. Igjen blir det hyling og vil ikke! Ender med at jeg må løfte henne bort. Hun er fire år. Er dette egentlig normal oppførsel hos en fireåring? Er litt fortvilet så hva gjør jeg? Anonymkode: 6cecd...4ff Ja, absolutt! 4 åringer er jo stabeist så det holder! Har iaf mine vært. Tenker meg lenge om før jeg tar med små barn i butikken, og sørger for at det bare skjer når jeg har tålmodighet til å følge opp alt slik på en god måte Vet at ikke alle er så heldige da. Anonymkode: 78697...655 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #8 Skrevet 20. mars 2023 Ja,min fireåring er også slik. Jeg har to andre barn som er litt eldre som igjen var slik i den perioden. Noen litt mer andre mindre. Men det så hjelper er å være konsekvent og repetere det samme. En må rett og slett sette grenser. Jeg skjønner at i en butikk så er det vanskelig for en vil jo unngå situasjonen og blir litt flau men det er akkurat det ungen bruker. Derfor må du også være konsekvent når dere er ute. Hjelper også å forbedre barnet i forkant. Nå skal vi f eks i butikk og der er det andre mennesker og da må vi oppføre oss fint. Kjøpe klistermerker,så når de har oppført seg fint så får de kanskje is på lørdag i tillegg til litt godteri eller noe annet. Viktig å huske at en belønner ikke dårlig oppførsel. Jeg har gått i den fella mange ganger. Anonymkode: 260a1...22e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #10 Skrevet 20. mars 2023 Normalt med trassalder. Men ikke gi deg. Gi tydelige grenser og vær rolig og bestemt, så vet barnet ditt hvilke rammer som gjelder når trassen går over. Jeg jobber i skolen og ser konsekvensene av at foreldre lar barna styre skuta fordi de ikke orker å stå i kampene. De samme foreldrene synes det er rimelig å kreve at læreren skal håndtere en hel gjeng... 😔 Anonymkode: 4cc9c...456 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå