Gå til innhold

Hvordan hadde du tolket disse tallene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som skattelistene tydligvis skal legges ut så man kan søke anonymt lurer jeg på hva du hadde tenkt om en som hadde lav inntekt på skattelistene: 370 000 og formue på 1,8. 31 år. 

Anonymkode: 5c6b6...558

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke tenkt en dritt

Anonymkode: cd8fc...d65

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde enten tenkt arv! eller noen som er svært flinke til å spare.

Alternativt kan det hende at personen har byttet jobb/gått ned i stilling fra en tidligere bra betalt jobb!

Kan jo henne han/hun har hatt god jobb tidligere, men gått ned i stilling grunnet studier/familie/sykdom...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt at vedkommende eier hus.... 

Anonymkode: 28c04...5c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke levnet det en tanke. Er 100 grunner både til lab inntekt, samtidig som tallet i skattelisten ikke viser reell inntekt.

Anonymkode: 5e7a7...ff9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En helt vanlig person med standard økonomi som hadde arvet.

Anonymkode: 3dec7...c5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal det bli fritt frem å snoke i skattelistene igjen?

Anonymkode: 31147...c98

AnonymBruker
Skrevet

Skal skattelistene out in the open igjen?

Anonymkode: 03640...f5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skal det bli fritt frem å snoke i skattelistene igjen?

Anonymkode: 31147...c98

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal skattelistene out in the open igjen?

Anonymkode: 03640...f5c

Det er allerede fritt frem å søke i skattelistene, men Rødt vil at det skal bli anonymt igjen slik at folk faktisk søker i skattelistene (og blir misunnelig på naboen og stemmer Rødt...)

Anonymkode: a22c7...b91

Skrevet

Jeg hadde tenkt at skattelistene aldri viser det hele bildet uansett, og at det derfor ikke er vits å bry seg om tallene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 18.36):

Nå som skattelistene tydligvis skal legges ut så man kan søke anonymt lurer jeg på hva du hadde tenkt om en som hadde lav inntekt på skattelistene: 370 000 og formue på 1,8. 31 år. 

Anonymkode: 5c6b6...558

Først av alt, inntekten som er opplyst på skatteetaten er etter skatt og fradrag. Så den gir ikke nødvendigvis et riktig bilde.

Mem ville kanskje tenkt at du enten er ufør eller jobber deltid. Og at du har arvet en bolig kanskje.

Anonymkode: d6002...e7b

Skrevet

Flere muligheter her. For eksempel:

1) Arv

2) Lottogevinst 

3) personen har eide leilighet, solgt med gevinst og er nå leietaker, med penger på bok

AnonymBruker
Skrevet

En som enten er flink å spare, har arvet, begynte å jobbe tidlig (ingen utdannelse), har nedskalert boligen eller hatt en bedre betalt jobb tidligere. Tallene er egentlig ubrukelige tll å tolke noe som helst om de fleste så jeg forstår ikke poenget med å legge de ut. Bare egnet som smurning til misunnelse og misforståelser.

Anonymkode: 2b877...ec6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...