Gå til innhold

App for føring av matinntak

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har forslag til en god app for føring av matinntak for å følge med på kalorier? Typ hvor man trenger å legge inn minst mulig selv, altså en som er mest mulig lettvin....

Har begynt en livsstilsendring og kunne tenke meg å logge kalorier, men vet ikke hvilken app som er enklest i forhold til dette.... Hadde vært supert med tips! Gjerne en som viser hva som er proteiner, karbohydrater, fett osv også, men det er ikke det viktigste.

Anonymkode: 38454...eab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lifesum?

Anonymkode: 055aa...fd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

lifesum eller vg vektklubb. Har alltid likt sistnevnte best🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7c17f...cec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker My Fitness Pal 

Anonymkode: 9f007...629

Skrevet

My fitness pal.

Nå bruker jeg den fortrinnsvis for å logge makroer, men du får opp kcal også. Lett å logge, kan scanne strekkoder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Lifesum. Gratisversjonen er mer enn nok. 

Anonymkode: cba59...b78

Skrevet

Fornøyd med Lose it! Bruker gratisversjonen bare, og den holder fint!

Skrevet

Lifesum, der kan du scanne strekkoden til matvarer så er veldig lettvint. 

AnonymBruker
Skrevet

Excel eller Google sheets 😅

Anonymkode: 11900...231

Skrevet

Jeg brukte Macrofactor ei stund, den funka fint men virket som den ikke hadde så mange norske matvarer i databasen så ofte når jeg scannet en strekkode så var det en ukjent vare som jeg måtte registrere manuelt. Er Lifesum bedre i så måte? Skulle gjerne sluppet den manuelle registreringen så ofte

AnonymBruker
Skrevet

MyFitnessPal - stor database og du kan i noen tilfeller søke med strekkoden på en vare. Mange legger dog inn feil/tar ikke med makroer, så vær obs. Kan manuelt legge til kalorier om du vet hvor mye som er i noe som er kjekt  Tungvint å legge til/fjerne varer. Bruker absurd mye data.

Fatsecret - mindre database, vil si den er hakket enklere å forstå så folk ikke legger feil i databasen. Mer lettvint å legge til/fjerne varer, men du kan ikke manuelt legge til kalorier (i gratis utgaven i alle fall). En løsning er p bare velge en random matvare og føre inn nok til å få de kaloriene du vil logge, men makroer blir jo bare tull med da.

Mine erfaringer, ikke kjempefornøyd med noen av disse 

Anonymkode: c6eee...da1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...