Gå til innhold

Tørr ikke å kjøpe bolig pga de nye direktivene fra eu

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sånn som dette direktivet presenteres nå er det uansett umulig gjennomførbart. Får vel vare vente og se men det er 100 prosent sikkert at eiere av bolig bygd etter eldre forskrift skal pålegges å bruke en million+ på dette. 

Anonymkode: d0095...cdd

100% umulig mente jeg 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

100% umulig mente jeg 

Man øker jo heller ikke verdien på boligen med dette. Verdien synker jo tilsvarende man må spytte inn i for å få oppgradert. Samme med å koble seg på offentlig avløp, ingen økning i boligverdi ift. kostnaden i følge meglere jeg har snakket med. Med høyere kommunale avgifter så taper man i tillegg penger årlig, i motsetning til septiktank.

Anonymkode: f90e7...fed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (2 timer siden):

Hvilken kalkulator brukte du da? Den jeg sjekket kan du legge inn endringer etter byggeår om du kjenner til slike..
https://www.energimerking.no/

Der fikk jeg energikarakter D 🙂

Anonymkode: 8b18b...a79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har fått startlån fra husbanken og har veldig lyst til å kjøpe. De leilighetene jeg har råd til har energiklasse f og g. Ser nå at med de nye reglene må alle boliger oppgraderes til A innen 10 år. Skjønner ikke hvordan det skal være mulig? Skal jeg bare vente med å kjøpe?

Anonymkode: 6a595...e0c

Ville vært mer bekymret for alle rentehevingene som kommer nå

Anonymkode: 6b010...871

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ville vært mer bekymret for alle rentehevingene som kommer nå

Anonymkode: 6b010...871

TS kan binde renten så trenger nødvendigvis ikke å være bekymret, nei. 

Anonymkode: 82ae7...a8a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Selvsagt er det feil og det er ikke første gang verken Morten Meyer eller Hegnar smører tjukt på og krisemaksimerer. Dette er jo ikke engang vedtatt i EU og enda mindre implementert i Norge. Estimatene på dette "prissjokket" gjelder helt ekstreme edge-caser og Norge gir allerede boligeiere ganske raust med støtte til diverse ENØK-tiltak. Og ENØK-tiltak er i utgangspunktet en bra ting og i de fleste tilfeller også en god investering.

At dette fører til at 65% av alle norske hus må oppgraderes for over en million har rett og slett ingen rot i virkeligheten, og påstanden er på nivå med de som sier at EU skal tvinge oss til å spise insekter.

Anonymkode: 3bd93...743

Blir nok millionen for oppgradering ikke glem at dette skal føre til 18 000 000 nye jobber

Alt er nøye planlagt ned til minste detalj og direktivet er planlagt her sånn 

You will own nothing and be happy 

Slik kan vi bygge netto positive boliger | Verdens økonomiske forum (weforum.org)

Grunnlegger Klaus Schwab 

Direktør Børge Brende 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Høres fornuftig ut. Å betale for 10-15-20 andre leil i tillegg...

Anonymkode: 71eac...8f3

Alle kostnadene i borettslaget faller selvsagt på TS.

#ironivarsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...