AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 Jeg gjorde dette igår. Sendte inn søknad osv og ba de kreve inn bidrag fra far. Far har ikke betalt bidrag i den tid vi har vært ifra hverandre. Jeg er litt redd for hvordan dette blir mottatt og lurer på hvordan prosessen er. Når får han beskjed om dette? Og hvordan lyder den beskjeden? Blir han trekt i lønn med engang eller er dette noe han må «godta» for at det skal gå gjennom? Anonymkode: 4e09b...553
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #2 Skrevet 18. mars 2023 Han kommer til å få et brev med informasjon om bidrag og beløp. Han får regninger på bidraget. Det er bare de som ikke betaler bidrag over tid som får lønnstrekk fra NAVI Anonymkode: 437c8...38f 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #3 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han kommer til å få et brev med informasjon om bidrag og beløp. Han får regninger på bidraget. Det er bare de som ikke betaler bidrag over tid som får lønnstrekk fra NAVI Anonymkode: 437c8...38f Ok. Takk for svar. Du vet vel ikke ca hvor lang tid det vil ta før han får dette brevet? Anonymkode: 4e09b...553
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #4 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok. Takk for svar. Du vet vel ikke ca hvor lang tid det vil ta før han får dette brevet? Anonymkode: 4e09b...553 Nei dessverre det er mange år siden jeg sendte inn papirene så det husker jeg ikke. Men bra du gjorde det, det er riktig at han skal betale for barnet sitt. Vet han ikke at du har søkt? Anonymkode: 437c8...38f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #5 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei dessverre det er mange år siden jeg sendte inn papirene så det husker jeg ikke. Men bra du gjorde det, det er riktig at han skal betale for barnet sitt. Vet han ikke at du har søkt? Anonymkode: 437c8...38f Nei han vet ikke om det… Det blir månelyst når han får vite det så kjenner jeg syns det er ekkelt å ikke vite når han får brevet. Anonymkode: 4e09b...553
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #6 Skrevet 18. mars 2023 Her tok det 5mnd før behandlingen av søknaden var ferdig. Anonymkode: 1f138...31c
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #7 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her tok det 5mnd før behandlingen av søknaden var ferdig. Anonymkode: 1f138...31c Ok. Vet du når han fikk brevet? Anonymkode: 4e09b...553
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #8 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ok. Vet du når han fikk brevet? Anonymkode: 4e09b...553 Han får vel et brev ganske tidlig om at du har søkt, så får han en mulighet til å svare / komme med innvendinger. Etter det så vil NAV fatte et vedtak. Jeg husker ikke hvor lang tid det tok før alt var klart. Anonymkode: a0073...7ca
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #9 Skrevet 18. mars 2023 Blir ikke trekt i lønn, får regning fra nav som må betales. Trekk om man ikke betaler Anonymkode: 1f138...31c 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #10 Skrevet 18. mars 2023 Han fikk kopi av min søknad og vedlagt var et brev hvor han ble bedt om å uttale seg/korrigere mine opplysninger. Husker dessverre ikke hvor lang tid det tok, men kanskje ca to uker. Så får han en viss frist på å svare, og etterpå det beregnes bidraget. Her er behandlingstid 7 måneder, men tiden er ulik fra kommune til kommune. Trekk i lønn kommer etter ca fire måneder uten betaling. Min eks ble også veldig sinna da jeg søkte bidrag, han mente at barnetrygden skulle dekke alt. Det var svært ubehagelig, men jeg er likevel glad for at jeg gjorde det. Pust med magen, ts, og begrens kontakten med ham hvis du kan. Anonymkode: 58c1f...2de
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #11 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han får vel et brev ganske tidlig om at du har søkt, så får han en mulighet til å svare / komme med innvendinger. Etter det så vil NAV fatte et vedtak. Jeg husker ikke hvor lang tid det tok før alt var klart. Anonymkode: a0073...7ca Dette brevet er vel bare til informasjon, eller står det et foreløpig beløp og utgangspunkt for utregningen (begges inntekt)? Om bidragsyter er uenig i utregningen må han vel få lov til å argumentere mot. Er det 5 måneders behandling der også? Anonymkode: db4ad...ad4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #12 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei han vet ikke om det… Det blir månelyst når han får vite det så kjenner jeg syns det er ekkelt å ikke vite når han får brevet. Anonymkode: 4e09b...553 Da tar du kontakt med NAV lokalt, og hører hvordan saksgangen er og hvor lang behandlingstiden er. Ikke verre enn det - slikt er de vant å opplyse om. Anonymkode: c0c26...6dc
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #13 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Han fikk kopi av min søknad og vedlagt var et brev hvor han ble bedt om å uttale seg/korrigere mine opplysninger. Husker dessverre ikke hvor lang tid det tok, men kanskje ca to uker. Så får han en viss frist på å svare, og etterpå det beregnes bidraget. Her er behandlingstid 7 måneder, men tiden er ulik fra kommune til kommune. Trekk i lønn kommer etter ca fire måneder uten betaling. Min eks ble også veldig sinna da jeg søkte bidrag, han mente at barnetrygden skulle dekke alt. Det var svært ubehagelig, men jeg er likevel glad for at jeg gjorde det. Pust med magen, ts, og begrens kontakten med ham hvis du kan. Anonymkode: 58c1f...2de Har bare kontakt med han ang samvær med barnet. Han truer meg med ditt og datt og kjenner jeg angrer allerede på å ha søkt om bidrag. Men jeg kan ikke la meg tråkke på lenger… barnet har rett på å bli forsørget av begge foreldrene.. og jeg har rett på å ikke forsørge barnet alene… Anonymkode: 4e09b...553
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #14 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har bare kontakt med han ang samvær med barnet. Han truer meg med ditt og datt og kjenner jeg angrer allerede på å ha søkt om bidrag. Men jeg kan ikke la meg tråkke på lenger… barnet har rett på å bli forsørget av begge foreldrene.. og jeg har rett på å ikke forsørge barnet alene… Anonymkode: 4e09b...553 Ikke angre, du gjør det rette Anonymkode: 437c8...38f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå