Gå til innhold

Lei av stigmaet om at alle kvinner faller for enhver mann de har sex med eller dater

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan vi slutte å tenke at kvinner/jenter/damer er desperate vesener som blir forelsket i alle menn de dater og vil befruktes og gifte seg bare fordi de har hatt sex med en fyr?  

Leser stadig vekk overskrifter på artikler og podcaster og innlegg som «slik vet du om han vil noe mer» og «han vil bare ha sex med meg» «alle menn vil bare én ting» «ingen jeg dater vil noe seriøst», og menn som tror at hun er forelska i deg fordi hun lå med deg og har datet deg mer enn to ganger.. NEI! Snakket med en annen kvinne på fest, og da jeg sa jeg var singel, så sa hun « ja, det er ikke så lett å finne noen som vil noe seriøst». Det er ikke det det handler om. Jeg har møtt mange som vil noe seriøst, men jeg får da ikke følelser for en mann bare fordi han er interessert i meg. Det må være gjensidig. 

Jeg er så lei av denne stigmaen om kvinner som stakkarslige vesener som faller for alle, og som tar til takke med en mann som er forelsket i henne selvom hun ikke er det. Jeg er kvinne, og det er nesten alltid jeg som avslutter datingen fordi jeg ikke føler det samme som han - selvom vi har hatt sex og gått turer og drukket vin. Det betyr ikke at jeg har følelser for deg eller ta deg med hjem til svigers. JEG er en kvinne, og menn kommer med blomster til meg, og jeg avsluttet det fordi han har sterke følelser jeg ikke har. JEG koser meg med sex uten å tro at vi er et par. 

Anonymkode: 068b5...90c

• Liker 4
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror den myten er grunnen til at noen menn blir bitre og begynner å mislike meg når de merker jeg ikke ønsker mer enn sex med dem, som om de forventet at jeg etterhvert skulle bli needy og ønske mer. For når jeg holder meg litt unnvikende og faktisk ikke ønsker mer (med dem) går de fra å være hyggelige med en velfungerende seksuelt og flørtende relasjon til å brått slutte å være hyggelige og komme med litt stygge kommentarer om jeg bare er en useriøs tease. Det kommer fra menn som har langt flere sexpartnere enn meg.. Og blokkerer meg gjerne, og så fjerner blokkeringen igjen lenge etterpå for å skrive god jul og hvordan det går og lignende.

Nei, er ingen useriøs tøs fordi jeg har behov for sex, har faktisk lyst på en kjæreste men det må føles riktig ut og føler jeg at en mann ikke er en god kjæreste men kan være en fin sexpartner i ventetiden har jeg tenkt det kunne fungere, men nei, det fungerer ikke

Anonymkode: 0e901...de5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke på folk som ikke skiller mellom sex og følelser.

Sex er sex.

Ja, man kan ha deilig sex med en man har følelser for. Men det kan man også med en man ikke har følelser for utover seksuell attraksjon.

Anonymkode: 32fcc...678

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner meg ikke på folk som ikke skiller mellom sex og følelser.

Sex er sex.

Ja, man kan ha deilig sex med en man har følelser for. Men det kan man også med en man ikke har følelser for utover seksuell attraksjon.

Menn forstår ikke at kvinner kan skille dette

AnonymBruker
Skrevet

Stigma? Det heter biologi. 😏

Anonymkode: 85f31...3ee

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har kun sex med menn jeg vil bli bedre kjent med. Så stemmer godt her. 

Anonymkode: 91a65...4a6

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra naturens side utskiller hjernen hormoner etter sex nettop for at man skal like hverandre nok til å holde sammen og ta vare på barnet. Denne egenskapen blir borte etter som antall sexpartnere øker. Men for all del, det er helt greit å ikke få følelser for noen kun fordi man lå sammen. Det er jo nice

Anonymkode: ce7cc...609

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har jeg aldri hørt om 🤷‍♀️ Er kvinne, men sex er bare sex. Har likevel kun hatt 1 partner (som jeg venter barn nr 2 med). Så at det skulle ha noe å gjøre med antall sexpartnere som en bruker nevnte her oppe, er bare tull.

Anonymkode: 23f36...f10

AnonymBruker
Skrevet

Det skyldes hormoner ja, oxytoxin. Vet ikke om det skilles ut i individuelle mengder hos kvinner, slik at noen merker mindre. 

Anonymkode: 5f571...f6b

• Liker 1
Skrevet

Det er sant at vi kvinner kan nyte uforpliktende sex, og ha hyggelige stunder med elskere uten at vi er forelska. Det er ikke vanskelig å finne, og ikke mye å skrive om. Menn harver jo over alt de får has på. Det er ingen som påstår at kvinner forelsker seg i alle som vil ha dem.
Grunnen til at man er oppgitt er at det er vanskelig å finne partnere som både er ute etter forhold og som man selv faller for. 

Skrevet

Generelt tenker jeg at folk bør behandle hverandre med utgangspunkt i at noen kan bli såret. jeg blir frustrert av at  "forskning viser at alle kvinner"-gjengen har underlige tanker om meg og mitt liv, men jeg er som regel mer bekymret for at jeg skal "ta" en som ikke tåler det enn at noen skal fornærme meg ved å omtale meg på en måte som overhodet ikke relaterer til meg. Av og til er det så mye biologi og sitater fra podcasts, at jeg er i angrep før jeg lytter, som er lite konstruktivt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fra naturens side utskiller hjernen hormoner etter sex nettop for at man skal like hverandre nok til å holde sammen og ta vare på barnet. Denne egenskapen blir borte etter som antall sexpartnere øker. Men for all del, det er helt greit å ikke få følelser for noen kun fordi man lå sammen. Det er jo nice

Anonymkode: ce7cc...609

Det må være individuelt om den egenskaper forsvinner eller ikke. Jeg er godt over 40 og har hatt min del av sexpartnere, men jeg føler fortsatt en veldig sterk dragning etter sex. Jeg vet hva det er da, så det er bare å vente til det går over, vel vitende om at menn ikke føler det samme hormonrushet etter sex som kvinner gjør.

Anonymkode: 5f571...f6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg ville aldri hatt sex med en jeg ikke har følelser for. Så enkelt. Etter min mening så hører sex til et forhold. 

K45

Anonymkode: ec1f1...b5a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså, jeg ville aldri hatt sex med en jeg ikke har følelser for. Så enkelt. Etter min mening så hører sex til et forhold. 

K45

Samme her sex vil aldri bli bare sex. Det er det lille ekstra man har med noen som betyr noe for en og som man ønsker å være nærmest og mest intim med. Alt annet frister lik null. Kan mulig være at den yngre generasjon tenker helt anderledes...sex er sex og blir aldri noe annet og da forsvinner det som man syns er så spesielt med sex med noen man bryr seg om og er glad i. Ja har dumpet borti flere seksuelt uten å få følelser men utgangspunktet mitt var at det skulle funke videre åkke som. Har aldri vært ute etter ONS selv om noen har endt opp som det. Det kan jo skje. At man ikke vil mer selv heller. 

K55. 

Anonymkode: 2e53d...522

• Liker 1
Skrevet

Så: jeg har sex slik, er ikke relevant for alle andre eller stigma rundt kvinners sexliv. Det bekrefter stigmaet om ikke annet. Jeg liker at kvinner her inne ikke støtter hverandre blindt uten egne meninger, men jeg liker ikke at noen mener at jeg foretrekker er det samme som "alle liker" og dette er eneste måten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

K45

Bare morsomt hvordan vi alle er så forskjellig 😊

For meg er sex bare sex. Det er noe som er godt og gøy å ha med en man er tiltrukket av. Hverken mer eller mindre. 

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan vi slutte å tenke at kvinner/jenter/damer er desperate vesener som blir forelsket i alle menn de dater og vil befruktes og gifte seg bare fordi de har hatt sex med en fyr?  

Leser stadig vekk overskrifter på artikler og podcaster og innlegg som «slik vet du om han vil noe mer» og «han vil bare ha sex med meg» «alle menn vil bare én ting» «ingen jeg dater vil noe seriøst», og menn som tror at hun er forelska i deg fordi hun lå med deg og har datet deg mer enn to ganger.. NEI! Snakket med en annen kvinne på fest, og da jeg sa jeg var singel, så sa hun « ja, det er ikke så lett å finne noen som vil noe seriøst». Det er ikke det det handler om. Jeg har møtt mange som vil noe seriøst, men jeg får da ikke følelser for en mann bare fordi han er interessert i meg. Det må være gjensidig. 

Jeg er så lei av denne stigmaen om kvinner som stakkarslige vesener som faller for alle, og som tar til takke med en mann som er forelsket i henne selvom hun ikke er det. Jeg er kvinne, og det er nesten alltid jeg som avslutter datingen fordi jeg ikke føler det samme som han - selvom vi har hatt sex og gått turer og drukket vin. Det betyr ikke at jeg har følelser for deg eller ta deg med hjem til svigers. JEG er en kvinne, og menn kommer med blomster til meg, og jeg avsluttet det fordi han har sterke følelser jeg ikke har. JEG koser meg med sex uten å tro at vi er et par. 

Anonymkode: 068b5...90c

Tenker det samme. Samtlige jeg har datet, har ville tatt forholdet videre. Så for min del er det menn som vil ta det videre og ikke bare kvinner.Er også så lei av å lese at vi faller som fluer bare vi har sex med menn, haha. Det er langt fra sannheten!

AnonymBruker
Skrevet

Dere som snakker om oksytocin, biologi og stoffer som utskilles.. Ja..det gjør at man føler seg glad og liker bedre personen man nettopp har hatt sex med. Noe annet hadde vært rart..

Det betyr ikke at man automatisk blir knyttet til den personen eller romantisk forelsket i den bare fordi man har hatt sex.

K33

Anonymkode: deebc...1f2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ønsketenkning for menn. De påstår selv at mannlig seksualitet er så sterk, men det er egentlig den som er utrolig sårbar. Alle kvinner vet at man kan få en kåt mann til å gjøre nesten hva som helst.

Anonymkode: cf55e...6ca

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ønsketenkning for menn. De påstår selv at mannlig seksualitet er så sterk, men det er egentlig den som er utrolig sårbar. Alle kvinner vet at man kan få en kåt mann til å gjøre nesten hva som helst.

Anonymkode: cf55e...6ca

De er livredde for å få «manipulert» seksualiteten sin av kvinner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...