AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 Slutter du å lese bøker halvveis hvis de ikke fenger deg, eller tvinger du deg gjennom hele? Hva skal til for at du avbryter? Anonymkode: 79563...269 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #2 Skrevet 18. mars 2023 Leser ca 2 bøker pr uke. Avbryter kanskje 2 - 3 i året 🙃. Leser til ca side 100 før jeg evt gir opp. Da er det fordi den ikke fenger meg i det hele tatt. Rotete historie. Livet er for kort til å lese dårlige bøker. Anonymkode: f817d...8be 11
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #3 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leser ca 2 bøker pr uke. Avbryter kanskje 2 - 3 i året 🙃. Leser til ca side 100 før jeg evt gir opp. Da er det fordi den ikke fenger meg i det hele tatt. Rotete historie. Livet er for kort til å lese dårlige bøker. Anonymkode: f817d...8be Livet er for kort til å lese uansett. Anonymkode: 8ff3f...aeb
Million Skrevet 18. mars 2023 #5 Skrevet 18. mars 2023 (endret) Jeg har gjort det noen ganger, ja. Hvis boka er så gudsjammerlig kjedelig og sløv at jeg bare ikke orker å bruke tid på den, eller er helt uforståelig for meg. Jeg kjøpte en gang Illiaden av Homer, og prøvde å lese den. Men språket var såååå tungt og vanskelig at jeg klarte ikke slepe meg gjennom mer enn noen få sider. Skjønte ikke noe av den. Andre ganger har det vært helt vanlige bøker jeg har lagt vekk. Men det skjer ikke ofte da, det skal sies. De fleste klarer jeg å pløye meg gjennom. Akkurat nå for tiden har jeg hatt en periode der jeg leser gamle engelske klassikere på nytt. Som "Jane Eyre","Overtalelse","Emma" og "Stolhet og fordom". Elsker dem! Men innimellom, som i "Jane Eyre" kan all den religiøse oppleksingen være treg å komme gjennom. Hun som skrev akkurat den, var jo religiøs selv, datter av en prest og senere gift med en prest. Så kanskje ikke så rart hun flettet inn en del Guds-prat og religiøst snakk i boken sin. Endret 18. mars 2023 av Million stavefeil rettet
*blueberry* Skrevet 18. mars 2023 #6 Skrevet 18. mars 2023 Avbryter sjeldent etter mer enn 10 sider, for man kan jo få noe ut av bøker man ikke liker også. Det skal ganske mye til for at jeg avbryter en bok jeg har lagt inn tid i, og da er det som regel fordi den blir for ubehagelig. 1
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 18. mars 2023 #7 Skrevet 18. mars 2023 Mange ganger. Hvorfor lese piss når jeg kan slippe.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #8 Skrevet 18. mars 2023 Har vel avbrutt 2 bøker i mitt liv (og jeg leser masse). Den ene var Halvbroren, mer gørr bok skal man lete lenge etter, og den andre husker jeg faktisk ikke hvilken det var. Anonymkode: 00d83...971
Aragon Skrevet 18. mars 2023 #9 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Leser ca 2 bøker pr uke. Avbryter kanskje 2 - 3 i året 🙃. Leser til ca side 100 før jeg evt gir opp. Da er det fordi den ikke fenger meg i det hele tatt. Rotete historie. Livet er for kort til å lese dårlige bøker. Anonymkode: f817d...8be Dette er akkurat som meg ! 😊👍🏻 1
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 18. mars 2023 #10 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vel avbrutt 2 bøker i mitt liv (og jeg leser masse). Den ene var Halvbroren, mer gørr bok skal man lete lenge etter, og den andre husker jeg faktisk ikke hvilken det var. Anonymkode: 00d83...971 Det er en av de jeg ga opp også, livet er for kort til å lese bøker som ikke fenger. Avbrøt nettopp Det grønne teltet av hun russiske forfatteren som kanskje får en Nobelpris og som bor i Berlin og sier verden går det helvete. Jeg er enig med henne i det siste, men Det grønne teltet, som alle skryter så av, var gudsjammerlig kjedelig. Veldig synd, det er nesten alltid spennende med russiske forfattere, men dette var ikke et forhold som skulle bli noe.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #11 Skrevet 18. mars 2023 Leser alltid ferdig. Anonymkode: 7b9ae...22e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #12 Skrevet 18. mars 2023 Det gjorde jeg ikke før. Men nå gjør jeg det med alle bøker. "Takket være" internett / sosial media. Kan ikke sitte i ro, fokusert, i mer enn 5 minutter. Teist. Anonymkode: 06609...0bf 2
17.11 Skrevet 18. mars 2023 #13 Skrevet 18. mars 2023 Ja, jeg bruker ikke tid på noe som ikke interesserer meg. Slutter også brått i filmer og serier om jeg syns det blir kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #14 Skrevet 18. mars 2023 Ja. Er veldig avhengig av krim, og overser derfor en del dårlig språk og logiske brister og oppskriftsmessig plott. Men likevel er mye såpass dårlig at jeg må legge det fra meg. Anonymkode: 5fde7...f21
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #15 Skrevet 19. mars 2023 Hvis jeg for eksempel leser krim, og jeg forstår hvem gjerningspersonen var (samtidig som det fremdeles var 100 eller 200 sider igjen) så pleier jeg bare å flippe gjennom den siste delen av boken. Men da bare "skummer" jeg resten av boken, men leser ikke gjennom hver eneste side lenger. Bortkastet tid for min del i alle fall. Anonymkode: 6e54b...fe3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #16 Skrevet 20. mars 2023 Ja det gjør jeg, men noen bare må jeg lese ferdig, som nå...jeg liker ikke skrivestilen men må jo vite hvordan det går....kommer ikke til å lese en til bok av denne forfatteren tror jeg. Syns det er for mye beskrivelser som ikke har noe med noe å gjøre, og som er helt uinteressante, og så er det dårlig dialog også. Begynte også nylig på en annen bok, der det rett og slett var for makabre beskrivelser av ting, og det er det i grunn i denne også. Men den andre var faktisk sinnssykt bra skrevet, synd at den var så "grim". Anonymkode: 06f41...cfa
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #17 Skrevet 20. mars 2023 Pleide å tvinge meg gjennom. En gang var boka så jævlig at jeg sluttet å lese i 8 mnd etterpå. Før jeg avbrøt den. Innså at dette er en uvane, som sikkert er kommet der fordi jeg har en del kontrollbehov og tvangsproblematikk. Sluttet med uvanen med litt angst. Og nå fatter jeg ikke hva jeg dreiv med. Livet er for kort til å kaste bort på bøker som ikke gir deg noe. Samme gjelder filmer, forhold, jobber osv. Det verste var at det tok knekken på leselysta også å holde på sånn. Nå når jeg leser det jeg har lyst, noen ganger skummer eller stopper midt i eller etter 5 sider leser jeg mye mer og lysta begynner å komme tilbake. Startet mitt nye bedre liv bare for 3 mnd siden, men har allerede lest en del! Anonymkode: 1d6b9...dfa 1
Frida Skrevet 20. mars 2023 #18 Skrevet 20. mars 2023 Jeg merker fort om en bok er verdt å lese. Dårlig språk er ofte en grunn til at jeg legger bort boken. Noen bøker fenger ikke, jeg kan lese flere veldig gode av en forfatter, men så er det en eller to jeg overhode ikke klarer å lese ferdig. Ofte gir jeg opp i løpet av første kapittel, orker ikke kaste bort mye tid på bøker jeg ikke liker. En bok leste jeg nesten halvparten av, men da maktet jeg ikke mer. Da koblet bare hjernen ut når jeg prøvde å lese videre. Jeg skulle være sta og lese boken, men det gikk ikke.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #19 Skrevet 20. mars 2023 On 3/18/2023 at 4:32 PM, AnonymBruker said: Livet er for kort til å lese uansett. Anonymkode: 8ff3f...aeb lol Anonymkode: a1dec...4dd
XaoS Skrevet 20. mars 2023 #20 Skrevet 20. mars 2023 Ja, det har jeg gjort. Jeg er også en ivrig leser, og sluker en bok i uken (det er min underholdning). Men de ganger boken direkte irriterer meg, enten ved dårlig språk, eller urealistisk handling, så avbryter jeg. Jeg gir ikke opp dersom boken er litt krevende, noen av de mest krevende bøkene har blitt de beste leseopplevelsene når jeg "kommer inn i det". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå