AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 Jeg ER hypokonder jeg føler meg så alene om det.. jeg går rundt å sier til alle at jeg har me og fibromyalgi, mens i virkeligheten vet jeg at jeg ER hypokonder. Men jeg ER så redd for å dø eller for å bli syk. Folk bare jatter med meg nå, selv legen min jatter med meg. ER det noen andre hypkondere her inne ? Og hvordan fikk dere hjelp? ER det flere som meg her? hilsen Inger Lise Anonymkode: e4122...032 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #4 Skrevet 18. mars 2023 Tror det er veldig mange hypokondere her inne. Alle tror jo de har kreft og snart skal dø. Anonymkode: b094e...d02 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #5 Skrevet 18. mars 2023 Sofakona skrev (23 minutter siden): Har du helse angst? I og med jeg ER hypokonder så har jeg utpreget helseangst ja. Selv ved stiv nakke får jeg panikk og lurer automatisk på om det ER noen andre med me eller fibro som også har stiv nakke når de feks ER forkjølet eller har infulensa eller lignende.. ER full panikk for den minste ting.. Anonymkode: e4122...032 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #6 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tror det er veldig mange hypokondere her inne. Alle tror jo de har kreft og snart skal dø. Anonymkode: b094e...d02 Ja har sett det.. derfor jeg lurer på om det ER flere som meg som nå har innsett jeg ER hypokonder og om det ER noen forum eller forening for hypokondere ? Anonymkode: e4122...032 1
skreppamedleppa Skrevet 18. mars 2023 #7 Skrevet 18. mars 2023 Jeg er ikke hypokonder, kanskje tvert derimot egentlig. Men jeg har sett et par YouTube videoer av den kjente hypokonder legen Ingvard Wilhelmsen, som har behandlet hypokondere i over 27 år, nå vet jeg at det er litt forskjellige synspunkter på hans metoder noen mener han er for flåsete men viss du klarer å se litt vekk fra dette har han noen gode poenger. Vet det finnes noen gode ted talks omkring tematikken også. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #8 Skrevet 18. mars 2023 skreppamedleppa skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke hypokonder, kanskje tvert derimot egentlig. Men jeg har sett et par YouTube videoer av den kjente hypokonder legen Ingvard Wilhelmsen, som har behandlet hypokondere i over 27 år, nå vet jeg at det er litt forskjellige synspunkter på hans metoder noen mener han er for flåsete men viss du klarer å se litt vekk fra dette har han noen gode poenger. Vet det finnes noen gode ted talks omkring tematikken også. Takk det skal jeg sjekke ut skulle gjerne ha hatt et eget hypokonder forum/Facebook side så jeg hadde sluppet å «plage» me/fibro forumene på face med mine symptomer som nå ER blitt konstanterer ER hypokonderi(jeg har ikke me/fibro, jeg har bare trodd det) trenger et felleskap føler jeg. Noen som vet om det ER et slikt forum der ute? Anonymkode: e4122...032 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #9 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk det skal jeg sjekke ut skulle gjerne ha hatt et eget hypokonder forum/Facebook side så jeg hadde sluppet å «plage» me/fibro forumene på face med mine symptomer som nå ER blitt konstanterer ER hypokonderi(jeg har ikke me/fibro, jeg har bare trodd det) trenger et felleskap føler jeg. Noen som vet om det ER et slikt forum der ute? Anonymkode: e4122...032 Tror du dette er det lureste da? Hypokonder forum. Ser for meg at det bare er et eneste stort kaninhull der en graver seg mer og mer ned med sykdom og skremselspropaganda. Anonymkode: 4416c...795 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #10 Skrevet 18. mars 2023 Har du snakket med fastlegen din om dette da? Det finnes jo behandling for det. Anonymkode: ce472...747 1
KristinF Skrevet 18. mars 2023 #11 Skrevet 18. mars 2023 Hva i alle verdens dager er det med deg og «ER»???? ER ER ER?! 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #12 Skrevet 18. mars 2023 KristinF skrev (2 minutter siden): Hva i alle verdens dager er det med deg og «ER»???? ER ER ER?! Det ER bare min måte å skrive og snakke på. Klem Inger Lise Anonymkode: e4122...032 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #13 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du snakket med fastlegen din om dette da? Det finnes jo behandling for det. Anonymkode: ce472...747 Ja desverre har jeg «brukt opp» fastlegen min før jeg innså jeg har hypokonderi, hele legesenteret ER veldig lei av meg så kommer liksom ingen vei der Anonymkode: e4122...032 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #14 Skrevet 18. mars 2023 KristinF skrev (5 minutter siden): Hva i alle verdens dager er det med deg og «ER»???? ER ER ER?! Skal jeg være ærlig med deg og dere skriver jeg alltid ER pga det funker som en trøstende tanke for meg(har litt tvangstanker også..) ER er jo forkortelse for emergency room på engelsk så om jeg skriver ER «tror» jeg at det bidrar til jeg holder meg ute av ER/akutten.. virker sikkert veldig dumt for dere som ikke har hypokonderi eller tvangstanker, men det er altså grunnen til jeg alltid skriver ER.. hilsen Inger Lise Anonymkode: e4122...032 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #15 Skrevet 18. mars 2023 Det finnes en side som heter si det med ord. De har egne forum for angst og det er en del med helseangst der inne. Eller så finnes det også en gruppe på Facebook som heter livet med angst. Ingvard Wilhelmsen som noen her nevner er jo en kjent hypokonder lege. Han driver hypokonder klinikken i Bergen. Han er forøverig på turne nå med foredraget sitt som heter, sjef i eget liv. Hvis du googler Ingvard Wilhelmsen sjef i eget liv så kommer det opp hvor og når foredragene holdes, da kan du gå på det og jeg vet at det har hjulpet mange. Han har også skrevet mange bøker om emnet. Utover dette så må du få fastlegen din til å henvise deg til psykolog som har angst som hoved spesialitet. Anonymkode: 8fd88...c09 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #16 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes en side som heter si det med ord. De har egne forum for angst og det er en del med helseangst der inne. Eller så finnes det også en gruppe på Facebook som heter livet med angst. Ingvard Wilhelmsen som noen her nevner er jo en kjent hypokonder lege. Han driver hypokonder klinikken i Bergen. Han er forøverig på turne nå med foredraget sitt som heter, sjef i eget liv. Hvis du googler Ingvard Wilhelmsen sjef i eget liv så kommer det opp hvor og når foredragene holdes, da kan du gå på det og jeg vet at det har hjulpet mange. Han har også skrevet mange bøker om emnet. Utover dette så må du få fastlegen din til å henvise deg til psykolog som har angst som hoved spesialitet. Anonymkode: 8fd88...c09 Tusen takk, jeg ER veldig takknemlig for informasjonen her Anonymkode: e4122...032 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #17 Skrevet 18. mars 2023 Jeg har det sånn selv. Men desverre ingen gode råd. Jeg har noen gode perioder, men perioder med dritt er skikkelig dritt, og det sonæm er imellom der er slitsomt men da fungerer jeg i værtfall mere eller mindre til det jeg må. Noen ganger forstår jeg at det er helseangst jeg har, så kommer den: men er det faktisk det.. huff... Anonymkode: 62720...272 1
MyMichelle Skrevet 18. mars 2023 #18 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja desverre har jeg «brukt opp» fastlegen min før jeg innså jeg har hypokonderi, hele legesenteret ER veldig lei av meg så kommer liksom ingen vei der Anonymkode: e4122...032 Få diagnosen helseangst så får du hjelp. Ordet «hypokonder» brukes stort sett ikke mer i helsevesenet. Jeg kjenner noen som har blitt henvist til psykolog på grunn av helseangst, og det hjelper. Hun går ikke til legen mer enn nødvendig nå. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #19 Skrevet 18. mars 2023 Takk dere, dette ER til stor hjelp! Hvrodan gikk dere frem for å få diagnosen helseangst? Anonymkode: e4122...032
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #20 Skrevet 18. mars 2023 Jeg har trodd at jeg har hatt hjernehinnebetennelse, hjerteinfarkt, kreft, diabetes og kostokondritt. Jeg har også trodd at jeg har vært gravid, selv om jeg aldri har hatt sex. Da trodde jeg at faren min hadde voldtatt meg mens jeg sov Anonymkode: 49546...309 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå