AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 også har man den mest voldelige og utagerende ungen selv…! Banker opp, mobber og terroriserer medelever. Blir helt sjokkert over at en barnevernspedagog ikke klarer å håndtere sin egen unge, men skal veilede andre. Folk skulle visst! Anonymkode: f05c0...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #2 Skrevet 18. mars 2023 Jeg antar du er læreren til dette barnet, siden du har så inngående kjennskap til hvordan det er? Isåfall synes jeg virkelig at du kaster stein i glasshus. Dersom du ikke er læreren og baserer denne konklusjonen på korte situasjoner du selv har sett + rykter, så tenker jeg passe sine egne saker kan være et passende ordtak og benytte. Anonymkode: 4218c...c03
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #3 Skrevet 18. mars 2023 Det kan være en måte å takle på at man ikke lykkes som forelder selv, ved å veilede andre. Anonymkode: b38e6...da5 1
Juniper Skrevet 18. mars 2023 #4 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det kan være en måte å takle på at man ikke lykkes som forelder selv, ved å veilede andre. Anonymkode: b38e6...da5 Joda, men om man har misslyktes så heftig med egen unge, hvor kvalifisert er man egentlig til å mene noe om andres? Det er det der med å begynne å feie for egen dør! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #5 Skrevet 18. mars 2023 Tror jeg vet hvem denne veilederen er. Begynner vedkommendes navn på C? Anonymkode: b3755...521
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #6 Skrevet 18. mars 2023 Fordi det er stor forskjell på teori og praksis. Det er krevende og man må være ganske så utholdende for å oppdra barn. Og ved utfordringer er det enda verre. Da er det mye lettere å lære bort hva man skal gjøre til andre. Anonymkode: b3d99...9b6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #7 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg antar du er læreren til dette barnet, siden du har så inngående kjennskap til hvordan det er? Isåfall synes jeg virkelig at du kaster stein i glasshus. Dersom du ikke er læreren og baserer denne konklusjonen på korte situasjoner du selv har sett + rykter, så tenker jeg passe sine egne saker kan være et passende ordtak og benytte. Anonymkode: 4218c...c03 Nei, heldigvis! Det hadde jeg ikke orket! Bare møkkalei å høre om hva denne ungen finner på av jævelskap mot medelever hver dag. Samtidig som moren veileder andre foreldre om grensesetting etc. Anonymkode: f05c0...a4f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #8 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei, heldigvis! Det hadde jeg ikke orket! Bare møkkalei å høre om hva denne ungen finner på av jævelskap mot medelever hver dag. Samtidig som moren veileder andre foreldre om grensesetting etc. Anonymkode: f05c0...a4f Du høres sykt trivelig ut, da. Anonymkode: aa7fc...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #9 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nei, heldigvis! Det hadde jeg ikke orket! Bare møkkalei å høre om hva denne ungen finner på av jævelskap mot medelever hver dag. Samtidig som moren veileder andre foreldre om grensesetting etc. Anonymkode: f05c0...a4f Men hva sier moren at man skal grensesette om da? Hvordan lærer hun andre foreldre å grensesette? Anonymkode: 1357f...4e0
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #10 Skrevet 18. mars 2023 Ifølge noen så skal en ha egne barn om en jobber i barnevernet/barnehage/barneskole. Og de barna skal være gullunger på alle vis. En skal være prektig og virkelig lykkes på alle måter og alle områder i livet sitt for viss ikke er en helt udugelig i barnevernet spesielt. Anonymkode: fa77f...2e3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #11 Skrevet 18. mars 2023 Jeg ville heller hatt råd fra en som slet med egne unger, enn en som aldri hadde følt på kroppen hvor fortvilende det kan være å være forelder til et barn som bare ikke takler livet likt som barn flest. Vi har to "gullunger" og en mer strevsom. Og folk som bare har normale unger aner ikke hva de snakker om. Sett utenfra kan nok folk tro av vi bare ikke gidder "stå i stormen" med det ene barnet, mens realiteten er at vi står i uendelige stormer, og vi leter med lys og lykter etter løsninger. Sammen med skole, bup, ppt, lege, besteforeldre osv. Vi er på rett vei, men hjelpe meg det har vært mye tårer og fortvilelse og ikke minst misoppfatninger og fordommer fra foreldre som kun fikk normalt vanskelige barn-slik våre to andre er. Jeg jobber selv som lærer. Og vårt "vanskelige" barn har gjort meg til en uendelig mye bedre og romsligere lærer. Anonymkode: 23862...7a5 1 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå