AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 2/5 åring går rundt og sier at jeg slår 😵💫 noe jeg ikke gjør!! Hun sier også tante slår 😅 I barnehagen lærte de at det ikke er lov å slå, dytte, klype osv. Igår var vi på besøk hos besteforeldre og da fortalte lille at mamma slår meg her og der peker overalt i kroppen. Hva hvis hun forteller dette til barnehagen og alle vi kjenner 🤯 Anonymkode: 3d974...232 1
myMa Skrevet 18. mars 2023 #2 Skrevet 18. mars 2023 Vår 3 åring hadde en periode med det også. Bare vi så på henne feil omtrent så sa hun at vi slo. De har nok observert i barnehagen at hun har oppført seg sånn mot andre og vil jeg tro. Har aldri fått noe kommentar på det. Det har roet seg litt nå. Vi har vært veldig nøye med å forklare henne at hun ikke må si sånt når det ikke sant, men at hun selvfølgelig må si ifra hvis noen slår. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #3 Skrevet 18. mars 2023 Her en dag sa 3,5 åringen til meg at jeg banket henne. Så sa jeg at " men det vet du jo at mamma aldri ville gjøre". Så stod hun å så litt på meg, sa unnskyld og kom og gav meg en klem.😅😅 Anonymkode: 069c2...975 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. mars 2023 #4 Skrevet 18. mars 2023 Ungen min hylte AUUUU når jeg sa nei 🤣 Tror meg. De tar det meste med en klype salt. Barn som blir mishandlet pleier å ha merker og en atferd som tilsier at de ikke har det bra.
80sChick Skrevet 18. mars 2023 #5 Skrevet 18. mars 2023 Et barn som blir utsatt for vold går sjeldent å roper om det til andre. De har gjerne en atferd de voksne rundt ville ha plukket opp. Ofte er barn som utsettes for vold veldig stille og tilbaketrukket av seg. Det ditt barn gjør er helt vanlig, barnet tester grenser
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #6 Skrevet 18. mars 2023 Dattra fortalte stadig hjemme at pedagogisk leder slo henne. Dette var i alderen 3-4 år. Jeg vet ikke hva som trigget dette her, men informerte bare barnehagen om det og de bare lo Anonymkode: 82e9a...03f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #7 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 2/5 åring går rundt og sier at jeg slår 😵💫 noe jeg ikke gjør!! Hun sier også tante slår 😅 I barnehagen lærte de at det ikke er lov å slå, dytte, klype osv. Igår var vi på besøk hos besteforeldre og da fortalte lille at mamma slår meg her og der peker overalt i kroppen. Hva hvis hun forteller dette til barnehagen og alle vi kjenner 🤯 Anonymkode: 3d974...232 De fleste som jobber med barn vet at barn ikke har ordforsåelse nok til å beskrive rett. Barn som får juling forteller det heller ikke, fordi de blir tatt fra selvverden og trygghet. Vi vet at å slå er assosiert med at du ønsker å påføre noen smerte, barnet har ingen ide om dette. Den får bare med seg bevegelsen i starten. Jeg har veldig mange ganger f.eks observert voksne si til barn "ikke slå" når barnet enten skulle gjøre noe annet men er klossete, eller meningen med handlingen var noe helt annet. Så er ikke rart de har en ganske feil begrepsforståelse i starten, hvilket er normalt. Det du kan gjøre er å samtale med barnet og begrepsforklare så den lærer seg nyanser og at det er følelser og intensjoner knyttet til ulike handlinger. Å klappe noen på ryggen, og å slå er en rimelig lik handling, med veldig ulik intensjon. Å gripe og klype er og helt likt. Så bruk ord rundt barnet, si hva du gjør. Anonymkode: 5e7b2...c12 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #8 Skrevet 18. mars 2023 WhisperingWind skrev (16 minutter siden): Ungen min hylte AUUUU når jeg sa nei 🤣 Tror meg. De tar det meste med en klype salt. Barn som blir mishandlet pleier å ha merker og en atferd som tilsier at de ikke har det bra. Min også. Jeg var lettet hver gang det var noen meter mellom oss når han fikk avslag på noe og hylte au.. spesielt blant folk 😅 Anonymkode: f969b...488
Tradegy Skrevet 18. mars 2023 #9 Skrevet 18. mars 2023 (endret) Tror jeg ville vært i forkant og sagt i fra til barnehagen 🙂Ikke for at noe trenger å forklares, men kanskje de greier å korrigere/forklare hvordan det henger sammen. De bøkene burde nesten skrives.. "Emma blir ikke slått av mamma hjemme/i butikken/på café" Endret 18. mars 2023 av Tradegy 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå