Gå til innhold

mail og ms office outlook 03

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lindus_*
Skrevet

Jeg har et problem om dagen. Hjemme så har jeg kobla mailen min opp mot outlook, bruker kalederen der for å ha oversikt over hvor mange timer jeg jobber og sånne ting. Problemet er at jeg kan lese all mailen min i outlook hjemme, men jeg får ikke opp de leste mailene når jeg åpner mailen min ute på nettet fra andre maskiner. Det er no jeg er litt avhengi av, er det noen som veit om det kan løses på noen måte eller om jeg rett og slett må kutte ut å bruke mail biten i outlook?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har et problem om dagen. Hjemme så har jeg kobla mailen min opp mot outlook, bruker kalederen der for å ha oversikt over hvor mange timer jeg jobber og sånne ting. Problemet er at jeg kan lese all mailen min i outlook hjemme, men jeg får ikke opp de leste mailene når jeg åpner mailen min ute på nettet fra andre maskiner. Det er no jeg er litt avhengi av, er det noen som veit om det kan løses på noen måte eller om jeg rett og slett må kutte ut å bruke mail biten i outlook?

For lenge siden hadde jeg lignende problem (tidligere versjon), måtte da finne innstillinger og krysse av for det som i engelsk versjon kalles "leave mail on server". problem solved.

Skrevet

Det er neppe i Outlook feilen ligger.

Men WEB-mailen din er kanskje innstilt, slik at nå¨r mailer lastes ned til din Outlook, så forsvinner de fra serveren.

Logg deg inn og sjekk innstillingene dine.

Gjest Gjest_Lindus_*
Skrevet

Takk for svar. Har nå skjekka web mail innstilinger og er ingen alternativer der som gjør at jeg kan bytte innstilligene mine, men får prøve å skjekke outlook innstillingene når jeg kommer hjem seinere idag.

Skrevet

Evt. kan du jo slette den kontoen som ligger i Outlook, slik at mailen ikke blir lastet ned. Da kan du bruke kun WEB-mailen og slette meldingene der. Kalenderen kan du bruke uansett.

En løsning er også å legge inn en annen mailkonto i Outlook og videresende mail til denne om nødvendig.

Skrevet

Det er som gjest sier her, det er en innstilling i outlook, ikke på mailserveren. Jeg har aldri hørt om at mailservere er innstilt sånn, eller at de i det hele tatt kan stilles inn sånn.

Skrevet

forutsetter at du har outlook fullversjon:

verktøy - e-postkontoer - vise eller endre kontoer - merk den kontoen du vil ha kopi av mailen på serveren - endre - flere innstillinger - arkfanen avansert.

under "avansert" så skal du kunne huke av "la det være en kopi av meldinger på serveren", gjør dette så skal du kunne lese mailen på nett selv om du har lest den via outlook hjemme.

pip ut hvis noen finner en enklere måte å gjøre dette på, dette var den jeg husket i farta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...