Gå til innhold

Er det bare meg eller er Ankarsum den største og dyreste dritt kjøkkenmaskinen på markedet?! 🤬

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei den dritten altså.  Var svigermor som overtalte meg til at dette var den beste og mest allsidige maskinen.  Men jeg syns den er noe DRITT.

Du må vel lage en jævlig stor deig for at den skal kunne brukes. Og den piskebolle greia er jo bare en tragedie!  For den prisen hadde jeg forventet glassbolle, men den er plast.  Og jeg har aldri klart å bruke den, får aldri eggedosis i nærheten av brukbar.  Og det et stort sett det og ikke deig jeg bruker maskinen til.

Takker gud for at jeg beholdte den gamle maskinen min.  Den er på siste verset, men ender alltid opp med å måtte ta den frem!

Fanden for noe dyr dritt.  Angrer så sykt bittert på at jeg lot meg overtale til å kjøpe den!  Hadde egentlig lyst på Kenwood Cooking Chef XL kjøkkenmaskin KCL95004SI, nå må jeg kjøpe den også likevel! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Æsj føler med deg! Men takk for advarsel! 

Anonymkode: eba6d...bc8

Skrevet (endret)

Jeg er superfornøyd med min Ankarsrum og skal aldri ha noen annen maskin igjen.

Jeg er enig i at selve miksebollen er litt upraktisk med det røret midt i, men jeg har aldri hatt problemer med å få eggedosisen stiv, det går på 1-2-3.

Kenwood skal jeg aldri mer ha, jeg har slitt ut 3 stykker, og de hopper og spretter mens deigen eltes så man ikke kan gå i fra. Ankarsrumen, derimot, står pent og stille på benken.

Endret av Brunhilde
Forbaskede skrivefeil
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min Ankarsrum. Det var litt uvant i begynnelsen, men Ankarsrummen brukes på en annen måte enn en vanlig kjøkkenmaskin. Før jeg fikk den så hadde jeg lest mye om den, og sett filmer, så jeg var forberedt på ting man kan reagere på hvis man ikke har undersøkt litt på forhånd.

Anonymkode: d3ebe...b0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Byttet ut min Kenwood med Ankarsrum og kunne ikke vært mer fornøyd! Brukes til gjærbakst flere ganger i uken og har holdt støtt i 10 år 😊

Anonymkode: df050...6da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en ankarsrum, og er kjempefornøyd. Til mindre greier som skal piskes har jeg håndmikser.

Anonymkode: 4ab9d...d13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

K

Jeg har samme erfaring som deg med Kenwood Major som du har med Ankarsrum. Så satte Kenwooden i garasjen og kjøpte Kitchen Aid. Det var som å gå fra helvete til himmelen.

Anonymkode: cc76b...6e5

AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (1 time siden):

Jeg er superfornøyd med min Ankarsrum og skal aldri ha noen annen maskin igjen.

Jeg er enig i at selve miksebollen er litt upraktisk med det røret midt i, men jeg har aldri hatt problemer med å få eggedosisen stiv, det går på 1-2-3.

Kenwood skal jeg aldri mer ha, jeg har slitt ut 3 stykker, og de hopper og spretter mens deigen eltes så man ikke kan gå i fra. Ankarsrumen, derimot, står pent og stille på benken.

Jøss, jeg har hatt min Kenwood i over 30 år!

Anonymkode: 9ebb2...ad5

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har Ankarsrum og er veldig fornøyd. Deigen elter kraftig og gir god og luftig deig, maskinen er stødig og det er nesten ikke søl 

• Liker 1
Skrevet

Er strålende fornøyd med min Ankarsrum, og har brukt den ukentlig i 26 år nå. Foreldrene mine har hatt sin i 50 år og ennå ikke byttet ut en eneste del. Forstår ikke plastikkbollen du nevner da🤔, trodde de bare kom med stålbolle?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser mange bruker den til deig, og det er kanskje der hovedproblemet ligger.  Jeg bruker den sjeldent til deig, og i dag skulle jeg lage to små pizzabunner.  Og det er jo helt UMULIG!  Så du må vel lage 10 brød (overdriver men…) for å få de til å elte skikkelig.  Det eneste jeg har vært fornøyd med er pasta tilbehøret, men må bruke den gamle til å lage deigen 😒

• Liker 3
Skrevet

Jeg elsker min og skal aldri bytte den ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Superfrustrert på Kenwooden min, jeg, som hopper rundt og sliter. Ønsker meg Ankarsum

Anonymkode: d1b03...67d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Blosy skrev (8 minutter siden):

Jeg ser mange bruker den til deig, og det er kanskje der hovedproblemet ligger.  Jeg bruker den sjeldent til deig, og i dag skulle jeg lage to små pizzabunner.  Og det er jo helt UMULIG!  Så du må vel lage 10 brød (overdriver men…) for å få de til å elte skikkelig.  Det eneste jeg har vært fornøyd med er pasta tilbehøret, men må bruke den gamle til å lage deigen 😒

Men brukte du deigrullen, da? Deigkroken er best på store deiger, deigrullen er best på mindre deiger. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Blosy skrev (9 minutter siden):

jeg lager ofte kun to brød og maskinen har ingen problemer med å elte en slik deig. Lager også pizzadeig med 500 gram hvetemel uten problemer

Anonymkode: f90cf...a43

• Liker 2
Gjest Sjokoladebanan
Skrevet

Kjempefornøyd med min. Nå er det mest gjærbakst, og doble oppskrifter jeg bruker da. Tok litt tid å bli vandt med den, men nå syns jeg den er helt super. 

AnonymBruker
Skrevet

Som jeg skulle skrevet det selv. Rent bortsett fra at jeg omtrent aldri lager eggedosis, men jeg pisker ofte krem. Forsøker å venne meg til den, men jeg hater dritten!!! 

Anonymkode: 74fd1...852

• Liker 1
Skrevet

Å bruke en Ankarsrum til eggedosis og krem er vel litt som å fiske med kanonkuler?

Skulle gjerne hatt en Ankarsrum selv, men har ikke plass og ikke lager jeg gjærbakst så ofte som den hadde fortjent.

Har en kenwood som hopper og danser 2-3 ganger i året. På vaffelrøre, kakerøre, eggedosis og krem bruker jeg en håndmikser.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Blosy skrev (4 timer siden):

Nå er jeg så lei den dritten altså.  Var svigermor som overtalte meg til at dette var den beste og mest allsidige maskinen.  Men jeg syns den er noe DRITT.

Du må vel lage en jævlig stor deig for at den skal kunne brukes. Og den piskebolle greia er jo bare en tragedie!  For den prisen hadde jeg forventet glassbolle, men den er plast.  Og jeg har aldri klart å bruke den, får aldri eggedosis i nærheten av brukbar.  Og det et stort sett det og ikke deig jeg bruker maskinen til.

Takker gud for at jeg beholdte den gamle maskinen min.  Den er på siste verset, men ender alltid opp med å måtte ta den frem!

Fanden for noe dyr dritt.  Angrer så sykt bittert på at jeg lot meg overtale til å kjøpe den!  Hadde egentlig lyst på Kenwood Cooking Chef XL kjøkkenmaskin KCL95004SI, nå må jeg kjøpe den også likevel! 

Eggedosis? Da kan du jo bare bruke en håndmikser, trenger ikke drasse fram en kjøkkenmaskin for det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Kenwood nr to nå (første holdt i 20 år) og kan bake max to brød av gangen i den til tross for at den har en sterkere maskin enn den første jeg hadde (som tok tre brød). Jeg skulle gjerne hatt en ankarsrum og heller en hånd mikser i reserve men når Kenwooden røyk hadde jeg ikke nok til en ankarsrum.

Anonymkode: 47e90...852

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...