AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 Ser spesielt influensere skriver at det var en helt FANTASTISK opplevelse, helt rått, masse adrenalinet, fasinert av hva kroppen klare, så overveldet av opplevelsen på en god måte osv osv. Selv følte jeg det ikke på den måten, følte det liksom bare kun som en fødsel, ufattelig vondt, som tortur, ikke så mye mer enn det. Anonymkode: 7062d...41c 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #2 Skrevet 18. mars 2023 Jeg tror du trygt kan anta at de rosemaler både opplevelsen sin og reaksjonen sin smule. Anonymkode: a1315...8e5 2 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #3 Skrevet 18. mars 2023 Tror helt ærlig at de færreste synes det er fantastisk. Får du mye godt ut av å følge med på livene til de der influenserne sånn egentlig? Hjelper det deg mer enn det drar deg ned? Hvis ikke, hvorfor følge med på dem da? Anonymkode: 8fb4b...bf0 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #4 Skrevet 18. mars 2023 Fødsel er vondt. Fødsel er fullt av blod, bæsj, tiss, slim, fostervann og svette. Det kan dra ut i timer og dager. Ikke noe romantisk og flott i det hele tatt. Syns selv det var deilig når det hele endelig var over og var kommet hjem. Anonymkode: a4925...d75 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #5 Skrevet 18. mars 2023 Jeg syns det var forferdelig, men overkommelig. Syns på en måte det er utrolig hva kroppen klarer, men kan ikke si jeg er lamslått av tanken. Anonymkode: 344b9...d50 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #6 Skrevet 18. mars 2023 Jeg synes begge fødselene mine var helt fantastiske. Så var jeg også heldig og de varte i henholdsvis tre timer (den første) og tjue minutter (den siste). Det var ufattelig vondt, spesielt den siste, men jeg var aldri redd eller bekymret. Enkle fødsler uten smertelindring (rakk ikke!) eller behov for inngrep. Så jeg tror det har mye å si hvordan fødselen forløp på hvordan man opplever den. Jeg hadde til gjengjeld en grusom barseltid med første. Så ikke noe influencervibber der! Anonymkode: 77bcb...770
snillochsøt Skrevet 18. mars 2023 #7 Skrevet 18. mars 2023 Jeg syntes det var fantastisk kult å kjenne kroppen bare ta over. Rakk ikke få noen smertestillende, men jeg var innstilt på ekstreme smerter, så da gikk det liksom greit likevel. Men jeg skal være ærlig og si at jeg ba jordmora ta ut ungen med sugekopp da hodet sto i åpninga 😂
Arkana Skrevet 18. mars 2023 #8 Skrevet 18. mars 2023 Jeg synes fødsel er det vondeste jeg har opplevd og jeg er glad jeg ikke skal føde igjen. Jeg synes likevel det var fantastisk å ha opplevd det, å ha kjent hvordan kroppen får det til og at jeg fikk barna mine ut i verden. Jeg ville aldri vært det foruten og tenker at det er fullt mulig å ha to tanker i hodet samtidig, at det var både fælt og fantastisk samtidig. Når det er sagt er det nok noen som ikke synes det var fantastisk i det hele tatt og ikke har et eneste positivt minne eller en eneste positiv følelse knyttet til fødselen overhodet og det er også greit. Man må huske på at sosiale medier er en framvisning av andre menneskers nøye redigerte beste side. Ikke sammenligne deg med dem, din opplevelse er din. 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #9 Skrevet 18. mars 2023 Fødsel er forderdelig😅 vondeste jeg har opplevd, ville bare sove etterpå, brydde meg nesten ikke om å holde ungen engang😂 Anonymkode: 4376e...3e2 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #10 Skrevet 18. mars 2023 Jeg syns det var helt grusomt jævlig der og da. Ble satt igang, å da er det vel ofte at fødselen kan bli tyngre og vondere også. MEN jeg kunne glatt gjort det igjen. Har ingen «rosenrød» tanke om fødselen, men jeg syns det var dritkult egentlig, å jeg opplevde et rush. Anonymkode: 91fad...df2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #11 Skrevet 18. mars 2023 Jeg synes det er fascinerende at vi overlever den type ekstremsmerte uten å dø av det eller å svime av. Anonymkode: 282f9...9cb 2
Honey Dew Skrevet 18. mars 2023 #12 Skrevet 18. mars 2023 Jeg ville drepe alle rundt meg og i tillegg hoppe utav vinduet da jeg lå i fødsel. Så nei, en fødsel er ikke fantastisk, men som du sikkert vet rosemaler influenserne slike ting.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #13 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser spesielt influensere skriver at det var en helt FANTASTISK opplevelse, helt rått, masse adrenalinet, fasinert av hva kroppen klare, så overveldet av opplevelsen på en god måte osv osv. Selv følte jeg det ikke på den måten, følte det liksom bare kun som en fødsel, ufattelig vondt, som tortur, ikke så mye mer enn det. Anonymkode: 7062d...41c Hva forventer du fra noen som lever av å presentere en falsk "virkelighet"? Se opp fra mobilen og kikk rundt i den virkelige verden, ingen ligner på influensere. Anonymkode: dcdfb...a05 1
Honey Dew Skrevet 18. mars 2023 #14 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er fascinerende at vi overlever den type ekstremsmerte uten å dø av det eller å svime av. Anonymkode: 282f9...9cb Kroppen er i en alarmberedskap og du er full i adrenalin, som kroppen gir ut og som gjør at du ikke svimer av.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #15 Skrevet 18. mars 2023 Jeg har to fantastiske fødsler bak meg, og en som var jævlig (selv om utfallet selvfølgelig ble ok). Selv om jeg kaller det fantastiske fødsler betyr ikke det at jeg ikke sa "nå orker jeg ikke mer". Det betyr bare at jeg i det store og hele følte meg trygg under fødselen og at jeg ikke opplevde store skader. Eller rettere sagt, ingen skader. Jeg hadde en helt enorm mestringsfølelse etter disse 2 fødselen, som jeg ikke hadde med nr 1. Tenker at det gjerne er avgjørende for hvilken følelse man sitter igjen med etterpå? Anonymkode: 49203...88d 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #16 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser spesielt influensere skriver at det var en helt FANTASTISK opplevelse, helt rått, masse adrenalinet, fasinert av hva kroppen klare, så overveldet av opplevelsen på en god måte osv osv. Selv følte jeg det ikke på den måten, følte det liksom bare kun som en fødsel, ufattelig vondt, som tortur, ikke så mye mer enn det. Anonymkode: 7062d...41c Det var en opplevelse spesielt i forkant. Tror jeg så meg selv utenfra og hadde en slags spirituell reise eller noe sånt. Husker spesifilt at jeg så ansiktet hans mens han holdt på å bli født, før han ble født. 🤷 Og ble lamslått av å se ungen da han var akkurat lik som i synet mitt. Så også flere av jordmødrene og husket hvem jeg ikke likte, alt stemte. Selve fødselen var jo skremmende fordi jeg ikke hadde noe kontroll. Var bare redd når jeg skulle presse ham ut fordi jeg ikke kjente riene og måtte stole på lege og jordmor 100%, noe som ikke faller meg sånn veldig naturlig. Anonymkode: 414d6...6bd
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #17 Skrevet 18. mars 2023 Jeg var veldig fascinert hele graviditeten hvordan kroppen jobber og fungerer, og samme med fødselen. Jeg syns fødsel var helt fantastisk av den grunn. Og det var en jævlig fødsel. Kroppen tok helt over, og gjorde ting jeg aldri tenkte den kunne, selv om jeg ikke fikk ut babyen uten hjelp. Så jeg tenker man kan synes begge to uten at det ene slår ihjel det andre. Jeg følte meg også sykt heldig av en eller annen grunn som fikk oppleve noe så sinnsykt absurd og surrealistisk etter min mening. Anonymkode: c2857...979
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. mars 2023 #18 Skrevet 18. mars 2023 Siste trimester sugde rumpe og å synes det er FANTASTISK å føle at en driter ut en kokosnøtt er nok en smakssak, men jeg synes det var for jævlig🤣
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #19 Skrevet 18. mars 2023 Syntes det var fantastisk, men jeg syntes også utsikt er fantastisk, og ikke alle er enige i det heller. Vi føler forskjellig. Og det er helt greit Anonymkode: 98a97...5b7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #20 Skrevet 18. mars 2023 Første graviditet og fødsel tenkte jeg litt sånn «jaja, da har jeg gjort det». Følte ikke det var helt fantastisk eller noe, tenkte mer at det er naturens gang, kvinner har gjort dette alltid. Nummer to tenkte jeg bare «satan i helvete dette dritet skal jeg aldri gjøre igjen». 😂 Anonymkode: 13ce2...323
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå