Gå til innhold

Medlemsfordeler / kjøpsutbytte i Coop ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja  rart. Coop xtra har f.eks 11 % på frukt og grønnsaker. Men det er sikkert for å kunne konkurrere mot Rema og Kiwi

Anonymkode: fd2fa...92e

Åh ok! Det visste jeg ikke…..har en sånn og i nabolaget. Men sånn prismessig totalt med trumf VS coopmedlem: er de billigere på frukt grønt enn Kiwi? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har "tjent inn" de 300,- mange ganger, jeg. Sjekker fordelsregnskapet mitt hittil i år og har 145,- pr i dag. 

Har litt over 7,5k på medlemskontoen også ser jeg! 

Anonymkode: aed3b...654

Ja de 300 er fort inntjent. Til nå i år har jeg 600 på alle fordeler,  og 235 på selve bonusen... og jeg handler ikke spesielt mye heller, men bruker stort sett coop. Drar av og til på joker, spar og kiwi.

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Åh ok! Det visste jeg ikke…..har en sånn og i nabolaget. Men sånn prismessig totalt med trumf VS coopmedlem: er de billigere på frukt grønt enn Kiwi? 

Nei, kiwi er best der. De har vel 15 % på frukten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja  rart. Coop xtra har f.eks 11 % på frukt og grønnsaker. Men det er sikkert for å kunne konkurrere mot Rema og Kiwi

VG har i uke 7 gjennomført en stor prissjekk av 40 frukt og grønt-produkter i lavpriskjedene KIWI, Rema 1000 og Extra, samt supermarkedkjedene Meny, Coop Mega og Spar.

KIWIs handlekurv kommer soleklart best ut av pristesten med en totalsum på 718,92 kroner. Et godt stykke unna ligger Rema 1000 på andreplass med en handlekurvpris på 799,60 kroner, 11,32 prosent dyrere enn KIWI. Extra inntar tredjeplassen med 839,34 kroner, 16,8 prosent dyrere enn KIWI.

Anonymkode: 31d49...6d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei, kiwi er best der. De har vel 15 % på frukten.

KIWI har hatt  opptil 18% på grønnsaker, og frukt.  Kiwi  har egen  kjøledisk for  varer som er iferd med å gå utpå dato som selges til 50 -60 % rabatt.  KIWI har  søndagsopen  butikk innen  avgrenset område, men mulegiheter  å få kjøpt nødv. ting som melk, brødvarer etc. 

Her hos oss er KIWI som har størst omsettning blandt alle butikkene.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

KIWI har hatt  opptil 18% på grønnsaker, og frukt.  Kiwi  har egen  kjøledisk for  varer som er iferd med å gå utpå dato som selges til 50 -60 % rabatt.  KIWI har  søndagsopen  butikk innen  avgrenset område, men mulegiheter  å få kjøpt nødv. ting som melk, brødvarer etc. 

Her hos oss er KIWI som har størst omsettning blandt alle butikkene.  

Dei fleste Coopbutikkene  i distriktet er forlengst nedlagt, og de kan gjerne reklamere med medlemskort, men hva hjelper det når butikker som KIWI har igjennomsnittleg lavere priser på de fleste varer en Coop Mega. 

Tidligere fekk ein 3 % bonus hos Obs bygg på trevare m.m, men idag  kun 1 %, og taper kunder hver eneste dag i konkuranse med andre lavpriskjæder som leverer matrialer.  

Coop er det som tidligere var "Samvirkelaget", og dei hadde butikker over alt. 

Skrevet

Har 10 kuponger jeg må få brukt opp før 2 April 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er litt usikker på hvor og hva ts vil med denne tråden, men i alle fall kan jeg si meg delvis enig i at det er dumt med 300 kroner i depositum, selv om det er depositum. Jeg vil tro mange aldri melder seg ut igjen og derfor ikke får dem tilbake (?) og for meg var det lenge også en slags prinsippsak. Hvorfor betale for å få 1% rabatt, liksom. Så fant jeg ut at jeg handlet oftere og oftere på Coop Extra og gikk derfor til det skrittet å melde meg inn. Dette var i fjor høst og jeg har fortsatt ikke "tjent inn" de 300 kronene da jeg også handler en del på Rema. 

Men: Det er jo bare et depositum som jeg når som helst kan få tilbake. Hittil i år har jeg spart ca 120 kr på kjøpsutbytte og kuponger, men jeg er alene, kjøper ikke mye mat og handler også i andre butikker, så det er ikke så rart at summen ikke er så stor. (I tillegg bruker jeg kredittkort med 2% rabatt i matbutikker, så jeg har reelt sett spart mer). Så har Coop også enkelte andre tilbud; bl.a ekstra medlemstilbud på enkelte varer, hotellovernattinger, strøm som nevnt etc. Akkurat nå ser jeg det er rabatt på 1200 kroner på charterreise med Ving. 

Jge har kommet til at jeg sparer på å være medlem overalt hvor det er mulig så lenge det er gratis, og det er jo i realiteten Coop. Derfor er jeg medlem over alt det er mulig inkludert Æ-appen, Trumf og Coop samt en hel rekke ulike kredittkort som gir cashback på ulike ting (eller andre fordeler). Jeg sparer flere tusen kroner i året på det, og jeg er ikke en spesielt lojal kunde, jeg handler der det passer meg og der det gavner meg mest. 

Anonymkode: 10663...2fc

Er dere veldig unge? de 300 kronene er jo en bagatell hvis du tenker at du skal være medlem i 50 år. Eller bare 10 år! Vurder Coop når du skal ha trevarer og hvitevarer og barneklær, så blir det litt ut av det. Men pass på at du er trumfmedlem i tillegg, så du får medlemsfordeler uansett hvor du handler.

Anonymkode: af0cf...dff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er dere veldig unge? de 300 kronene er jo en bagatell hvis du tenker at du skal være medlem i 50 år. Eller bare 10 år! Vurder Coop når du skal ha trevarer og hvitevarer og barneklær, så blir det litt ut av det. Men pass på at du er trumfmedlem i tillegg, så du får medlemsfordeler uansett hvor du handler.

Anonymkode: af0cf...dff

Ung, nei. :fnise: Jeg er over 50 og er ikke en del av noe "dere", jeg bor alene. Men jeg er ganske gjerrig. :fnise: 

Som jeg har skrev i innlegget du siterte (leste du det ikke? :klo: ) ER jeg medlem av Coop nå og jeg liker det, jeg liker spesielt CoopPay-løsningen. Barneklær er nok ikke så aktuelt her, og min Coop har ikke klær (er det vanlig?). Ikke har jeg behov for trevarer heller. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal passe på å være Trumfmedlem i dine øyne, men det er jeg altså, jeg har også Trumf Visakort som jeg aldri har brukt. På 1 år har jeg spart 43 kroner på Trumf. Jeg handler aldri på Kiwi eller Meny fordi det ikke finnes i nærheten av meg. 

Før sparte jeg mye på Rema, og det er min foretrukne butikk, men etter den nye løsningen er det jo lite å hente der. Synd. 

Anonymkode: 10663...2fc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke fått en eneste kupong fra Coop på lang tid. Minst et par måneder. 

Anonymkode: 727e2...c36

NÅ TROR JEG DU LYVER!! Jeg får kuponger fra COOP hele tida!

Anonymkode: cb883...06a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dei fleste Coopbutikkene  i distriktet er forlengst nedlagt, og de kan gjerne reklamere med medlemskort, men hva hjelper det når butikker som KIWI har igjennomsnittleg lavere priser på de fleste varer en Coop Mega. 

Tidligere fekk ein 3 % bonus hos Obs bygg på trevare m.m, men idag  kun 1 %, og taper kunder hver eneste dag i konkuranse med andre lavpriskjæder som leverer matrialer.  

Ikke akkurat rett å sammenlikne billigkjeden til Norges gruppen med høyeste kvalitets butikkene hos Coop.

Uredelig kan en kalle det.

Coop Mega er mer rett å sammenlikne med Meny.

Extra er billigbutikkene til coop.

Anonymkode: cfcc9...aef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):
Hva koster det å bli medlem i Coop?  

Som Coop medlem får du 1% rabatt i kjøpsutbytte  når du handler hos Coop. Hvor mye må du handle på Coop før du har tjent innatt innskuddet på kr. 300,-i medlemsavgift ?

Hvorfor kan ikkje Coop gjøre som KIWI, og mange andre butikker, og heller bake denne 1% inn i varene så ein slipper å "dra på dette kortet"  ?

Ved innmelding betaler du et innskudd på 300 kr. Dette utgjør din eierandel i Coop. Vil du senere melde deg ut, betaler vi tilbake hele beløpet. Når det opprettes en medlemskonto i ditt navn, bruker vi blant annet fødselsnummer og BankID for å identifisere deg.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har du sett - tar nok ikke så veldig feil i at noen aktivt bruker forumet for å forsøke å svartmale Coop.

Og på mystisk vis, sikkert heeeeelt tilfeldig, prøver veldig hardt for å fremme Kiwi og Norges gruppen.

Kjekt med anonymt forum si?

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har du sett - tar nok ikke så veldig feil i at noen aktivt bruker forumet for å forsøke å svartmale Coop.

Og på mystisk vis, sikkert heeeeelt tilfeldig, prøver veldig hardt for å fremme Kiwi og Norges gruppen.

Kjekt med anonymt forum si?

Er ikkje dette eit forum som handler om å få  innspel  om  til  prioritering, og planlegging i forhold til  sin private  økonomi. ? 

At du oppfatter det som om   noen ønsker å svartmale Coop er vel en oppfattning som surrer rundt  ditt hode ? 

Skrevet

Det koster ikke 300 kr, du betaler ikke inn de pengene for godt. De står på en egen konto der og de får du tilbake om du velger å avslutte medlemskapet. Jeg har vel hatt coop medlemskap i ca. 1,5 år nå tror jeg og har vel opptjent rett under 1,700 kr. Og da handler jeg kun til 2 personer, meg og samboer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Jaane doe skrev (39 minutter siden):

Det koster ikke 300 kr, du betaler ikke inn de pengene for godt. De står på en egen konto der og de får du tilbake om du velger å avslutte medlemskapet. Jeg har vel hatt coop medlemskap i ca. 1,5 år nå tror jeg og har vel opptjent rett under 1,700 kr. Og da handler jeg kun til 2 personer, meg og samboer.

Har hatt medllemskap i Coop sidan kortene kom, men aldri betalt en krone i medlemskontigent. Handler mye på Obsbygg og byggvarer har en  igjennomsnittleg større kostnader en matvarer. 

Tidliegere  fekk ein  3 % bonus på i byggvarer v/ Obsbygg, men blei satt ned  til  kun 1 %., og handlet nyleg for kr. 20.000  = kr, 200,- i bonus.  Nå har bygda fått eit nytt tilskudd, og Obsbygg har heldigvis  fått konkuranse.   

Post i butikk er no blitt vanleg  og " Coop er blandt dem", men oppsiktvekkende er  no  mange andre butikker komt etter, og det  har nok sin årsak i at post i butikk tiltrekker seg kunder. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

NÅ TROR JEG DU LYVER!! Jeg får kuponger fra COOP hele tida!

Anonymkode: cb883...06a

Lyver ikke, selv om DU får kuponger hele tiden fra Coop. ;) Er flere, meg og, som ikke har fått kuponger. Jeg fikk etter en stund uten. Skulle få gavekort, men det har jeg ikke sett snurten av :( 

Anonymkode: cd4af...43c

Skrevet

Jeg har spart 260,- med bonus og rabatter i år. Er enslig, og handler på både Prix og Obs, i tillegg til at jeg ofte handler på Kiwi og innimellom på Rema. Hadde 700,- i bonus i fjor, i tillegg til rabattene og kupongene. Og betraktelig mye mer det året jeg pusset opp gang og kjøkken.

Men hva mener du med at Kiwi har bakt inn den 1% i prisen? NorgesGruppen har jo ett tilsvarende bonusprogram som Coop.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Lyver ikke, selv om DU får kuponger hele tiden fra Coop. ;) Er flere, meg og, som ikke har fått kuponger. Jeg fikk etter en stund uten. Skulle få gavekort, men det har jeg ikke sett snurten av :( 

Har du åpnet appen og sjekket? etter google play ble oppdatert sist så fikk en del apper automatisk endret innstilling.., og dermed får man ikke alltid varsler lenger.

Anonymkode: 8674f...c62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har du åpnet appen og sjekket? etter google play ble oppdatert sist så fikk en del apper automatisk endret innstilling.., og dermed får man ikke alltid varsler lenger.

Anonymkode: 8674f...c62

Snakket med Coop :) 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er mine rabatter. De fleste er fra kjedens egne produkter.

image.thumb.png.dba534a0833223ceaef1f5a9b80e11e2.png

Anonymkode: 10e17...03f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...