AprilLudgate Skrevet 18. mars 2023 #21 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Poenget : Det florerer med ulike medlemskort, og synes det er blitt ein utting. Synes det hadde vert langt mer fordelaktig at rabatten var der uvahengi av om ein må "drasse rundt " på en mengde medlemskort. Er forøvri selv coopmedlem 1 % rabatt på varer er som "musa pissa i havet". Dessuten har eg ingen liste hengende hvor det fremgår hvor ein får Cooprabatt, Trump rabatt. Forøvri har Trump en ordning der rabatten ligg inne i visa-kortet, og ein unngår å "kødde med flere kort . Medlemskortet til Coop er utgått på dato. Anonymkode: 31d49...6d9 Coop har app - jeg tenker bruke den Men jeg kan være enig. Tusen apper, kort, bleie&bindkort osv. Kaffekort 🫠 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #22 Skrevet 18. mars 2023 betaler alt med enten Cooppay eller Apple Pay og drasser ikke på et eneste kort. Medlemskortet til Coop har jeg på mobilen. Det scannes før jeg betaler. Og stakkars alle dem som ikkje har en smarttelefon, og kan laste ned Apper, Vippser. førerkort, Cooppay, etc. Anonymkode: 31d49...6d9 1
rampeguri Skrevet 18. mars 2023 #23 Skrevet 18. mars 2023 Har tjent inn de 300 kr i andel flere ganger - men det er mye på grunn av at tidligere fikk man coop bonus når man hadde forsikring i IF. Vi hadde det - uavhengig av coop-medlemsskapet, så da blei det en del i løpet av året. Har dog ofte med meg coop-kortet uansett, kan være mer tungvint å finne appen enn å finne coopkortet som ligger sammen med bankkortet. Telefonen betaler jeg uansett ikke med av prinsipp. Syns egentlig det er verre å huske på obos-medlemsskapet når det gjelder rabatter, der har jeg ikke så god oversikt over hvilke rabatter jeg har 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #24 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): betaler alt med enten Cooppay eller Apple Pay og drasser ikke på et eneste kort. Medlemskortet til Coop har jeg på mobilen. Det scannes før jeg betaler. Og stakkars alle dem som ikkje har en smarttelefon, og kan laste ned Apper, Vippser. førerkort, Cooppay, etc. Anonymkode: 31d49...6d9 Har du glemt å lime inn de to første setningene i sitat? For jeg antar at det er det du gjør, altså siterer deler av to andre svar for så komme med et eget, relativt passiv-aggressivt svar. Ja, kanskje det er synd på dem (hvem er de?) som velger å ikke ha smarttelefon, men de kan ha fysiske kort i lommeboken sin. Uten smarttelefon gjør man livet vanskelig for seg selv, men det er jo et valg man tar. rampeguri skrev (52 minutter siden): Har tjent inn de 300 kr i andel flere ganger - men det er mye på grunn av at tidligere fikk man coop bonus når man hadde forsikring i IF. Vi hadde det - uavhengig av coop-medlemsskapet, så da blei det en del i løpet av året. Har dog ofte med meg coop-kortet uansett, kan være mer tungvint å finne appen enn å finne coopkortet som ligger sammen med bankkortet. Telefonen betaler jeg uansett ikke med av prinsipp. Syns egentlig det er verre å huske på obos-medlemsskapet når det gjelder rabatter, der har jeg ikke så god oversikt over hvilke rabatter jeg har Hva slags prinsipp er det? Hva er begrunnelsen? Anonymkode: 10663...2fc 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #25 Skrevet 18. mars 2023 rampeguri skrev (23 minutter siden): Har tjent inn de 300 kr i andel flere ganger - men det er mye på grunn av at tidligere fikk man coop bonus når man hadde forsikring i IF. Vi hadde det - uavhengig av coop-medlemsskapet, så da blei det en del i løpet av året. Har dog ofte med meg coop-kortet uansett, kan være mer tungvint å finne appen enn å finne coopkortet som ligger sammen med bankkortet. Telefonen betaler jeg uansett ikke med av prinsipp. Syns egentlig det er verre å huske på obos-medlemsskapet når det gjelder rabatter, der har jeg ikke så god oversikt over hvilke rabatter jeg har https://www.arbeidsrettsadvokater.no/illojalitet/mottakelse-av-gaver-i-forbindelse-med-arbeidsforholdet/' Tidliegere var det vanleg at ansatte i eit firma som bestilte varer fra en leverandør fekk en påskjønnelse fra selger, bedriften som de, og blei omtalt som "smøring" og ein slags form for korrupsjon / bestikkelse. Dette blei det satt en stopper for, og blei avviklet innenfor de fleste bedrifter. Som Coopmedlem, Lo-medlem, Trumfmedlem etc får ein medlemsrabatt på bensin, hoteller, reiser, forsikringer, bilutleige, strøm etc. Det er blitt like uoversiktleg, og ha oversikt over alle medlemstilbuder som strømavtaler, og den som tjener aller mest på dette er de som sitter å frem- forhandler avtalene. Medlemskort er amerikanisering av norske handelskjeder, men i mottsettning til USA hvor det bor langt mere folk konkurerer butikkkjedene I Norge om de samme kundene. Folk i Norge er langt mer lojale overfor forsikringselskapene, bankene, butikkene, tannlegen, o.s.v en i mange andre land. Bor du ellers på eit sted der det kunne finnes en butikk, terlastlager o.s.v så støtter ein selvsagt opp om den lolkale butikken Anonymkode: 31d49...6d9
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #26 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er det så stor forskjell på kjøpsutbytte? Det er jo temmelig urettferdig. Her jeg bor er det bare 1%. Anonymkode: 10663...2fc Det er minimum(!) 1%. Det varierer og fastsettet av samvirkelaget der du bor. Som medeier får du også del av overskuddet. I fjor fikk vi rundt 7000 kroner, noe som utgjør rundt 5% av det vi handlet for. Anonymkode: 080e0...7d9
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #27 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er minimum(!) 1%. Det varierer og fastsettet av samvirkelaget der du bor. Som medeier får du også del av overskuddet. I fjor fikk vi rundt 7000 kroner, noe som utgjør rundt 5% av det vi handlet for. Anonymkode: 080e0...7d9 Det i stor grad tilbud,og ettespørsel som bestemmer prisene på en vare. Eg velger å nytte min lokale bank, strømselskap etc. selv om prisene er kanskje litt over igjennomsnittet. De bruker eindel av sitt overskudd å støtte det lokale idrettsanlegget, og lokalmiljøet på mange vis. Mange butikker har i årevis kastet mye mat som de med fordel kunne solgt til sterkt nedsatt priser til fordel for å kaste god mat, og det handler om mye sløsing . Folk flest er nokså prisbeviste, og nytter seg av tilbudsvarer der det er muleg. Mange utkantbutikker er blitt eit offer for kjøpesenterene, og folk kjører gjerne milevis utan tanke på drivstoffutgifter, miljøet, og den lokale kjøpmannen. Mennesker har mange likhetstrekk med mange dyrearter,og de er flokkskapinger. De fleste butikkene "skrudde opp matvareprisene" medan m.a. KIWI valgte å ikkje gjøre det , og følgen blei at Coop, Rema m/ fl tapte mange kunder. Anonymkode: 31d49...6d9
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #28 Skrevet 18. mars 2023 Må si det begynner å bli påfallende mange tråder her som forsøker å problematisere Coop….? Er vel ingen konkurrenter som er ute og forsøker å snakke dem ned? For dette begynner å bli for dumt. Anonymkode: cfcc9...aef 1 1 2
NakenPanda Skrevet 18. mars 2023 #29 Skrevet 18. mars 2023 (endret) Problemet med Coop er at Obs, Prix, Mega og CoopMarked er skikkelig dyrt generelt, det eneste jeg kjøper på er Extra da det er det eneste som er i nærheten av Kiwi/Rema. Den ene prosenten på kjøp er ingenting i forhold til prisnivået, men det er ihvertfall billig å ha medlemskap Endret 18. mars 2023 av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #30 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.arbeidsrettsadvokater.no/illojalitet/mottakelse-av-gaver-i-forbindelse-med-arbeidsforholdet/' Tidliegere var det vanleg at ansatte i eit firma som bestilte varer fra en leverandør fekk en påskjønnelse fra selger, bedriften som de, og blei omtalt som "smøring" og ein slags form for korrupsjon / bestikkelse. Dette blei det satt en stopper for, og blei avviklet innenfor de fleste bedrifter. Som Coopmedlem, Lo-medlem, Trumfmedlem etc får ein medlemsrabatt på bensin, hoteller, reiser, forsikringer, bilutleige, strøm etc. Det er blitt like uoversiktleg, og ha oversikt over alle medlemstilbuder som strømavtaler, og den som tjener aller mest på dette er de som sitter å frem- forhandler avtalene. Medlemskort er amerikanisering av norske handelskjeder, men i mottsettning til USA hvor det bor langt mere folk konkurerer butikkkjedene I Norge om de samme kundene. Folk i Norge er langt mer lojale overfor forsikringselskapene, bankene, butikkene, tannlegen, o.s.v en i mange andre land. Bor du ellers på eit sted der det kunne finnes en butikk, terlastlager o.s.v så støtter ein selvsagt opp om den lolkale butikken Anonymkode: 31d49...6d9 Litt usikker på kor du vil med dette innlegget ditt. Meiner du at å ha Coop-medlemskap grensar til korrupsjon? Anonymkode: 10e17...03f 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #31 Skrevet 18. mars 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Kupongene fra Coop gjelder varer du kjøper ofte. Og det er jo kjekt. Rema har fremdeles de personlige tilbudene sine gjennom Æ, men det eneste er vel at de har redusert antallet varer man får rabatt på Anonymkode: bf1bd...158 Forskjellen fra før er at Rema nå kaller det personlige tilbud, selv om det er ting man aldri har kjøpt. Mens Coop, enn så lenge, fortsatt har noen relevante kuponger. Anonymkode: 8dc90...81b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #32 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er det så stor forskjell på kjøpsutbytte? Det er jo temmelig urettferdig. Her jeg bor er det bare 1%. Anonymkode: 10663...2fc Det bestemmes av de ulike samvirkelagene. Det handler ikke om «urettferdig», for det bestemmes til syvende og sist av medlemmene. Her er det 3%. Anonymkode: 727e2...c36 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #33 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Forskjellen fra før er at Rema nå kaller det personlige tilbud, selv om det er ting man aldri har kjøpt. Mens Coop, enn så lenge, fortsatt har noen relevante kuponger. Anonymkode: 8dc90...81b Jeg har ikke fått en eneste kupong fra Coop på lang tid. Minst et par måneder. Anonymkode: 727e2...c36
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #34 Skrevet 18. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke fått en eneste kupong fra Coop på lang tid. Minst et par måneder. Anonymkode: 727e2...c36 De har tidligere gått ut med at de tester ut på enkelte om handlemønsteret endrer seg hos de som ikke får. Målet er jo så klart å kunne kutte i tilbudene og selge mest mulig til full pris. Anonymkode: 8dc90...81b 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #35 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det bestemmes av de ulike samvirkelagene. Det handler ikke om «urettferdig», for det bestemmes til syvende og sist av medlemmene. Her er det 3%. Anonymkode: 727e2...c36 Var 3% her tidligere, men er nå satt ned til 1% også på obs bygg, Har heller ikkje fått noen utskrift / kupong fra Coop på lang tid, og har problemer med innlogging "min side " Anonymkode: 31d49...6d9
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #36 Skrevet 18. mars 2023 AprilLudgate skrev (7 timer siden): Jeg meldte meg inn på kun fordi jeg vil handle Anglamark og få 20%. Får jo pengene tilbake den dagen jeg melder meg ut 🤷♀️ Får man 20% på Änglamark? Anonymkode: 25bc6...5df
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #37 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Får man 20% på Änglamark? Anonymkode: 25bc6...5df Bare på coop mega Anonymkode: fd2fa...92e
AprilLudgate Skrevet 18. mars 2023 #38 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Får man 20% på Änglamark? Anonymkode: 25bc6...5df AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare på coop mega Anonymkode: fd2fa...92e Det ante jeg ikke, men flaks det er min nærmeste nå da 🥶😅 Eneste grunn til at jeg gidder gå innom. Merkelig det ikke er samme fordel på alle? 🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #39 Skrevet 18. mars 2023 Jeg har "tjent inn" de 300,- mange ganger, jeg. Sjekker fordelsregnskapet mitt hittil i år og har 145,- pr i dag. Har litt over 7,5k på medlemskontoen også ser jeg! Anonymkode: aed3b...654 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #40 Skrevet 18. mars 2023 AprilLudgate skrev (1 time siden): Det ante jeg ikke, men flaks det er min nærmeste nå da 🥶😅 Eneste grunn til at jeg gidder gå innom. Merkelig det ikke er samme fordel på alle? 🤷♀️ Ja rart. Coop xtra har f.eks 11 % på frukt og grønnsaker. Men det er sikkert for å kunne konkurrere mot Rema og Kiwi Anonymkode: fd2fa...92e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå