Gå til innhold

Medlemsfordeler / kjøpsutbytte i Coop ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hva koster det å bli medlem i Coop?  

Som Coop medlem får du 1% rabatt i kjøpsutbytte  når du handler hos Coop. Hvor mye må du handle på Coop før du har tjent innatt innskuddet på kr. 300,-i medlemsavgift ?

Hvorfor kan ikkje Coop gjøre som KIWI, og mange andre butikker, og heller bake denne 1% inn i varene så ein slipper å "dra på dette kortet"  ?

Ved innmelding betaler du et innskudd på 300 kr. Dette utgjør din eierandel i Coop. Vil du senere melde deg ut, betaler vi tilbake hele beløpet. Når det opprettes en medlemskonto i ditt navn, bruker vi blant annet fødselsnummer og BankID for å identifisere deg.

Anonymkode: 31d49...6d9

Skrevet (endret)

.

Endret av The Grinch
  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, The Grinch said:

Det koster ingenting å være medlem. De 300 kronene er et depositum som du får tilbake når du melder deg ut. Det er minimum 1%, kjøpeutbyttet er per dags dato på 3%. 

Får bare 1% her i hvert fall. Men det beste med coop er at de fortsatt kommer med kuponger på ting som er relevant, er det jeg sparer mest på. Gått stadig mer over til Coop etter at Rema tok kverken på de personlige tilbudene sine.

Anonymkode: 8dc90...81b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Får bare 1% her i hvert fall. Men det beste med coop er at de fortsatt kommer med kuponger på ting som er relevant, er det jeg sparer mest på. Gått stadig mer over til Coop etter at Rema tok kverken på de personlige tilbudene sine.

Kupongene fra Coop gjelder varer du kjøper ofte. Og det er jo kjekt.
Rema har fremdeles de personlige tilbudene sine gjennom Æ, men det eneste er vel at de har redusert antallet varer man får rabatt på

Anonymkode: bf1bd...158

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 13.10):

Endret av The Grinch
AnonymBruker
Skrevet

Her vi bor får ein kun 1 % rabatt på all varer kjøpt på Coop inkl. trevare m.m.  Tidligere fekk ein omlag 3% og det ga eit kjøpsutbytte.  Så mye som varene stiger så hadde det vert langt mer fordelaktig å fått rabatten innbaket i prisen.  De eneste som tjener  på dette er desse !

https://www.nettavisen.no/okonomi/her-er-coop-toppenes-monster-lonninger/s/12-95-3424103517

Skrevet

Jeg byttet til LOS strømleverandør fordi de har bra priser og de gir kundeutbytte/bonus hos Coop på det man bruker og betaler for strøm i løpet av året.

Tidligere i år tok jeg ut over 800 kr i utbytte, hovedsaklig takket være strømavtalen, for Coop (Mega) er den butikken jeg handler minst matvarer i, pga de har så mye dyrere priser enn Kiwi. Det kan være snakk om 6-8 kroner dyrere PR VARE hos Mega, og da blir det en del pr handlekurv. Hjelper ikke så mye med 1 ussel prosent i rabatt i form av bonus da.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (8 minutter siden):

Jeg byttet til LOS strømleverandør fordi de har bra priser og de gir kundeutbytte/bonus hos Coop på det man bruker og betaler for strøm i løpet av året.

Tidligere i år tok jeg ut over 800 kr i utbytte, hovedsaklig takket være strømavtalen, for Coop (Mega) er den butikken jeg handler minst matvarer i, pga de har så mye dyrere priser enn Kiwi. Det kan være snakk om 6-8 kroner dyrere PR VARE hos Mega, og da blir det en del pr handlekurv. Hjelper ikke så mye med 1 ussel prosent i rabatt i form av bonus da.

Hvem tror du tjener aller mest på den strømavtalen.  ? 

Du får kundeutbytte / bonus i coop  på det som du bruker / betaler i strøm.  Her lukter det "ugler i mosen" og Coop får eit utbytte av strømprisen som allerede er dyr nok fra før.   

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem tror du tjener aller mest på den strømavtalen.  ? 

Du får kundeutbytte / bonus i coop  på det som du bruker / betaler i strøm.  Her lukter det "ugler i mosen" og Coop får eit utbytte av strømprisen som allerede er dyr nok fra før.   

Tror du jeg går rundt og tror det er meg? 

Jeg får en bonus jeg ikke ville fått om jeg hadde en annen strømleverandør, eller om jeg ikke var medlem hos Coop. Alle monner drar.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

At ein bør ha eit medlemskort på lomme for å kunne få rabatter på hoteller, strømselskaper, etc. er no som avvikles, og grenser til "korrupsjon" 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (4 minutter siden):

Tror du jeg går rundt og tror det er meg? 

Jeg får en bonus jeg ikke ville fått om jeg hadde en annen strømleverandør, eller om jeg ikke var medlem hos Coop. Alle monner drar.

Poenget :  Eit  vilkår for at du skulle få den avtalen var vel at du var medlem i Coop. 

Så kan du reise spørsmål overfor ditt strømselskap om du heller ikkje kunne få denne avtalen uten å vera tilsluttet Coop-medlem. og kjøpsutbytte i Coop kunne heller gått i frådrag på ein allerede dyr nok strøm. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Poenget :  Eit  vilkår for at du skulle få den avtalen var vel at du var medlem i Coop. 

Så kan du reise spørsmål overfor ditt strømselskap om du heller ikkje kunne få denne avtalen uten å vera tilsluttet Coop-medlem. og kjøpsutbytte i Coop kunne heller gått i frådrag på ein allerede dyr nok strøm. 

Det virker som du tror jeg meldte meg inn i Coop for å få bonus hos LOS? Det gjorde jeg altså ikke.

Jeg var medlem i Coop fra før, flere år før jeg ble kunde hos LOS, fordi vi har en Coop butikk i nærheten (bonus på dagligvarer).

Det oppsto en situasjon der jeg ble svært misfornøyd med det gamle strømselskapet mitt (som hadde lurt meg) og jeg var på utkikk etter en annen leverandør, så kom over LOS etter å ha fått et tips fra en i familien om "Hvorfor ikke få bonus på strømforbruket ditt?". Så da valgte jeg dem, og får en bonus på kjøpet, samtidig som jeg fikk den nye strømleverandøren jeg trengte.

Endret av Million
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Prosentene varierer fra butikk til butikk.

AnonymBruker
Skrevet

Her får vi 4 % kjøpeutbytte. Jeg handler en del på den lokale megaen, men kun tilbudsvarer. Dette er Mega Madla, de har eget bakeri så der er ofte gode priser på brød og div bakevarer. De har også mye tilbud på kjøtt, pålegg og meierivarer der. 

Jeg anskaffet meg mastercardet fra Coop for å få litt igjen når jeg fyller drivstoff, samt 1 % ekstra når jeg handler på Coop. Dette fyller jeg selvsagt på hver mnd for å unngå renter. 

Anonymkode: d858a...314

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt usikker på hvor og hva ts vil med denne tråden, men i alle fall kan jeg si meg delvis enig i at det er dumt med 300 kroner i depositum, selv om det er depositum. Jeg vil tro mange aldri melder seg ut igjen og derfor ikke får dem tilbake (?) og for meg var det lenge også en slags prinsippsak. Hvorfor betale for å få 1% rabatt, liksom. Så fant jeg ut at jeg handlet oftere og oftere på Coop Extra og gikk derfor til det skrittet å melde meg inn. Dette var i fjor høst og jeg har fortsatt ikke "tjent inn" de 300 kronene da jeg også handler en del på Rema. 

Men: Det er jo bare et depositum som jeg når som helst kan få tilbake. Hittil i år har jeg spart ca 120 kr på kjøpsutbytte og kuponger, men jeg er alene, kjøper ikke mye mat og handler også i andre butikker, så det er ikke så rart at summen ikke er så stor. (I tillegg bruker jeg kredittkort med 2% rabatt i matbutikker, så jeg har reelt sett spart mer). Så har Coop også enkelte andre tilbud; bl.a ekstra medlemstilbud på enkelte varer, hotellovernattinger, strøm som nevnt etc. Akkurat nå ser jeg det er rabatt på 1200 kroner på charterreise med Ving. 

Jge har kommet til at jeg sparer på å være medlem overalt hvor det er mulig så lenge det er gratis, og det er jo i realiteten Coop. Derfor er jeg medlem over alt det er mulig inkludert Æ-appen, Trumf og Coop samt en hel rekke ulike kredittkort som gir cashback på ulike ting (eller andre fordeler). Jeg sparer flere tusen kroner i året på det, og jeg er ikke en spesielt lojal kunde, jeg handler der det passer meg og der det gavner meg mest. 

Anonymkode: 10663...2fc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så stor forskjell på kjøpsutbytte? Det er jo temmelig urettferdig. Her jeg bor er det bare 1%. 

Skrevet

Jeg meldte meg inn på kun fordi jeg vil handle Anglamark og få 20%. 

Får jo pengene tilbake den dagen jeg melder meg ut 🤷‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (8 minutter siden):

Jeg meldte meg inn på kun fordi jeg vil handle Anglamark og få 20%. 

Får jo pengene tilbake den dagen jeg melder meg ut 🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er litt usikker på hvor og hva ts vil med denne tråden, men i alle fall kan jeg si meg delvis enig i at det er dumt med 300 kroner i depositum, selv om det er depositum. Jeg vil tro mange aldri melder seg ut igjen og derfor ikke får dem tilbake (?) og for meg var det lenge også en slags prinsippsak. Hvorfor betale for å få 1% rabatt, liksom. Så fant jeg ut at jeg handlet oftere og oftere på Coop Extra og gikk derfor til det skrittet å melde meg inn. Dette var i fjor høst og jeg har fortsatt ikke "tjent inn" de 300 kronene da jeg også handler en del på Rema. 

Men: Det er jo bare et depositum som jeg når som helst kan få tilbake. Hittil i år har jeg spart ca 120 kr på kjøpsutbytte og kuponger, men jeg er alene, kjøper ikke mye mat og handler også i andre butikker, så det er ikke så rart at summen ikke er så stor. (I tillegg bruker jeg kredittkort med 2% rabatt i matbutikker, så jeg har reelt sett spart mer). Så har Coop også enkelte andre tilbud; bl.a ekstra medlemstilbud på enkelte varer, hotellovernattinger, strøm som nevnt etc. Akkurat nå ser jeg det er rabatt på 1200 kroner på charterreise med Ving. 

Jge har kommet til at jeg sparer på å være medlem overalt hvor det er mulig så lenge det er gratis, og det er jo i realiteten Coop. Derfor er jeg medlem over alt det er mulig inkludert Æ-appen, Trumf og Coop samt en hel rekke ulike kredittkort som gir cashback på ulike ting (eller andre fordeler). Jeg sparer flere tusen kroner i året på det, og jeg er ikke en spesielt lojal kunde, jeg handler der det passer meg og der det gavner meg mest. 

Poenget :  Det florerer med ulike medlemskort, og synes det er blitt ein utting. Synes det hadde vert langt mer fordelaktig at rabatten var der   uvahengi av om ein må "drasse rundt " på en mengde medlemskort. Er forøvri selv coopmedlem 1 % rabatt på varer er som "musa pissa i havet".  Dessuten har eg ingen liste hengende hvor det fremgår hvor ein får Cooprabatt, Trump rabatt.  Forøvri har Trump en ordning der rabatten ligg inne i visa-kortet, og ein unngår å "kødde med flere kort . Medlemskortet til Coop er utgått på dato.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Poenget :  Det florerer med ulike medlemskort, og synes det er blitt ein utting. Synes det hadde vert langt mer fordelaktig at rabatten var der   uvahengi av om ein må "drasse rundt " på en mengde medlemskort. Er forøvri selv coopmedlem 1 % rabatt på varer er som "musa pissa i havet".  Dessuten har eg ingen liste hengende hvor det fremgår hvor ein får Cooprabatt, Trump rabatt.  Forøvri har Trump en ordning der rabatten ligg inne i visa-kortet, og ein unngår å "kødde med flere kort . Medlemskortet til Coop er utgått på dato.  

Jeg drasser ikke på kort? Det trenger du ikke. Nå har Trumfkortet blitt digitalt, så du kan enten skanne det og betale med kort eller knytte bankkortet ditt til Trumfkontoen og slippe å skanne kort. Hos Coop kan du betale med CoopPay med telefonen, mulig du kan knytte bankkortet ditt til betalingen/medlemsskapet også, det vet jeg ikke. Coop er jo kjempeenkelt, man skanner kortet i appen på telefonen og betaler i appen med telefonen. 

Jeg betaler alt med enten Cooppay eller Apple Pay og drasser ikke på et eneste kort. 

Liste? Coop gir deg rabatt i Coop sine butikker inkludert Obs. Sjekk nettsidene. Trumf gir rabatt hos Norgesgruppen (Kiwi, Meny etc) samt noen andre butikker som Mester Grønn og Apotek1. Sjekk nettsidene. Du må jo evne å sette deg inn i dette selv? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Medlemskortet til Coop har jeg på mobilen. Det scannes før jeg betaler. Har aldri gått rundt med noe plastkort fra Coop medlemsskapet. 

Anonymkode: 46fad...0f4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...